Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 55

Diskussion: PSP-skärmen fryser

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0

PSP-skärmen fryser

hej, jag har uppdaterat PSP:n till 3.02 OE-A, men när jag startar psp:n, och går in i GAME, och väljer memory stick, så fryser skärmen, ngn som vet hur man fixar det ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova en bättre memory stick om du har någon billig piratvariant.

UPPDATERA!

Ingen här sitter och kör på någon gammal 3.02 OE-A firmware längre. Det är väl minst 3.10 OE-A' som gäller nu om inte 3.11 hunnit släppas medan jag var på lunch...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    3.10oe-a2

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Den heter, som jag skrev, 3.10 OE-A' (Observera ') i system settings -> version :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    Jo, men du får ju inte glömma updaten ska flasha om en sådan nu precis till en kille.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    '-tecken i slutet av versionen = updaterad version...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Tackar sköna ni e, men kan ni skicka ngn länk där den senaste uppdateringen finns, å en guide :P

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0

psp

och jo grabbar, försökte uppdatera , men hur ska jag uppdatera när jag inte ens kan starta updaten, går in i memory sticket, så ska välja programmet, booh, skärmen fryser....

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    20
    firmwares kan man googla efter och installationen är samma som alla andra custom firmwares väl?

och om det fryser när du försöker få tillgång till din memstick, kan inte det bero på att den är pajj eller inte tycker om dig?
    Last edited by Turbis; 2007-02-09 at 23:22.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    hehe jo, det är därför jag frågar efter en lösning :P, ngn som har

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    20
    Har du testat med ett annat minneskort..?

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Haha, nej, jag bajsar inte ut pengar, så jag får nöja mig med en 2 gb, :P

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Du har väl kvar ditt 32 mb kort???
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Är inte säker, vadåra?

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    20
    Sätt i det gamla kortet och lägg över en låt på den... Starta låten på psp'n och om det funkar så kan vi vara säkra på att ditt 2 gigs kort förmodligen är pajj

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Gör en backup på det du har på 2 gigs kortet.
    Formattera kortet i din psp
    Lägg tillbaka filerna igen

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Jag kan kolla på film å grejer, det är när jag ska välja ett spel, som det fryser, och hur gör jag back up, och allt det dära ?

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    20
    Du kopierar allt ifrån memory stick som du vill behålla och lägger över det på datorn, sen går du in på settings> System Settings> Format Memory Stick

Men gör abslolut inte detta förrens du lagt över de filer du vill spara till datorn!
    Last edited by Turbis; 2007-02-11 at 13:19.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Oj , glömde bort att göra en back up......är det knas nu, eller går det att fixa de i alla fall?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tja nu skall du inte ha några problem längre iaf...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Jag upplever samma problem (kör fortfarande 3.02). skulle tro att det är någon bugg i firmwaret.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    20
    Är det varje gång eller bara då och då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kan du lägga filer på ditt minneskort på något sätt?

Kan du komma in i recovery mode genom att hålla in höger triggern när du startar din PSP?

Hur som helst så råder jag dig att skaffa/låna ett annat minneskort innan du gör något annat!

Om du får samma problem med ett annat minneskort, försök uppdatera till 3.10 OE-A via recovery menyn.

(Eftersom du inte kommer in i games->memory card så får du ju inte igång en installer på annat sätt...)

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    Jag upplever samma problem (kör fortfarande 3.02). skulle tro att det är någon bugg i firmwaret.
    ojdå. läste inte inlägget ordentligt. Min psp kan hänga sig lite spontant när man bläddrar i xmb. den hänger sig också ca 50% av alla uppstarter. tror som sagt att detta har att göra med någon bugg i 3.02. Har tyvärr inget annat att tillföra tråden.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Lynx: om du lyckas fixa problemet, så säg till ok

Och, visst nu hackar det inte, men kan ngn berätta hur jag ska uppdatera till senaste, och hur man fixar devhook å får igång den :P?

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    20
    Du behöver inte devhook på den senaste 3.10 oe-a'
    Det är bara och lägga dom i ISO mappen.

Isnallation ska nog finnas på andra trådar :P

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    så det behövs ingen devhook eller nåt föratt köra spel?
    Och, vet ngn vart man kan hitta senaste updaten, å hur man gör de?

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Som alltid psp-hacks.com
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    skit också, skaffat 3.10 men när jag trycker på updaten, så står det bara :the game could not be started ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    OBS - du har väl inte original 3.10 och håller på med? Du skall ha dark alex custom firmware 3.10 Open Edition.

Lägg den i mappen \psp\game150

Sedan vet jag inte om du har den officiella, då skall du kopiera eboot filer från officiella 1.5 och 3.10 updateringarna och köra en "updatemakernånting" först så att du får den prx fil som du sedan kopierar in i själva updatern.

Nej, det är inte inte så krångligt som det låter.
    Läs readme filen bara.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Dålig responstid på PSP skärmen?
    By JockeH in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 10:50
  2. Jag behöver verkligen få hjälp med min PSP
    By gun_tore in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 16:04
  3. Ny användare av PSP, 2.60...hjälp
    By tobiasjo in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 09:29
  4. Ny i psp världen med "snabb" fråga