Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Ruskigt låg volym i musik och film

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19

    Ruskigt låg volym i musik och film

    Jag fattar inte varför men jag har jättekasst med ljud när jag lyssnar på min musik i PSP'n jag har kollat så att ALVIS är avstängd så det är inte den som spökar.
    När jag spelar spel har jag en volym som nästan är för hög men den kan jag ju sänka...

    Någon som vet vad felet kan vara?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Ni kan låsaa denna tråden hittade ett svar på ett annat forum tack ändå!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du lär ju inte öka i respekt fort här med den attityden. Seså, skriv svaret på din egen fråga så dyker det kanske upp nästa gång någon söker efter ett liknande problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Ok jag hittade ett svar när jag rotade bland dammet att man skulle använda andra hörlurar istället för de som kom till. men det funkade inte ändå :/ jag får väl stå ut med det lilla ljud jag har

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    haha, det där borde du vetat från innan lurarna som hänger med klarar inte mer än 90dB och lurarnas ljud suger

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    jaa men de konstiga e ju att ja testat med andra men de e samma låga ljud, kanske dom också är från sony ;D kontigt att det är högt o tydligt i spelen men lågt när man försöker se på film.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är troligen mer dynamik i ljudet i filmen.

    Dvs, ljudnivån är anpassad så att det finns gott om plats kvar för explosioner m.m.

    Det finns en THX standard för det där, så att man kan kalibrera sin hembio med inspelade test toner och en ljudnivåmätare, man vrider upp ljudet tills testtonen ger ett visst utslag på ljudnivåmätaren.

    Med den inställningen så får man sedan exakt den ljudnivå som regissören avsåg att dialog och ljudeffekter skall ha i filmen om resten av ens anläggning motsvarar THX klassningen och överlever sådana ljudnivåer.

    Vilken firmware version har du?

    En nyhet i firmware 3.10 var ju en funktion som minskar dynamiken i ljudet, dvs ger dialog och andra "tysta" ljud lite högre nivå, samt dämpar t.ex. explosioner. Då blir det lättare att höra vad folk säger, och man slipper att tavlorna ramlar ner när det smäller lite.

    OBS! Uppgradera inte till original 3.10. Då kan du inte köra homebrew osv sedan då original 3.10 inte går att nergradera från. Det är CUSTOM firmware 3.10 OE-A' som gäller.

    Säg vilken firmware du har nu så kan jag tipsa om hur du skall ta dig dit.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Jag har 3.10 oe-a installerat Men var kan jag hitta denna funktion då?

Liknande diskussioner

  1. x360 hjälp sökes röd rutig bild och hack..
    By istallion in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 01:56
  2. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. Jag har hittat felet till störningar via RGB kabel och DVD film!!!
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-28, 14:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •