Det verkar vara mycket krångel med att spela backuper av wii??
Hur är det med gamecube backups??
Kanske bäst man väntar på bättre chip?? eller ??? inge kul att alla spelen som finns ute verkar hacka och ha sig nästan för alla???
ngn som håller med mig???
Det har ju snarare med backuperna och programmen kring dessa. En bra backup ska ju spela lika bra som orginalet. Jag tror inte chipet påverkar detta.
ja innan dess så löder då jag iallafall inte in ngt chip,, kör sålänge med de orginal jag har,,
synd då jag hade hoppats på att detta skulle funka bra,,
Last edited by zezam; 2007-02-14 at 11:10.
Monkey ball verkar inte fungera, ngn som testa att bränna de?
För mej så hänger sej lasern på de, laddar inte ens opp spelet när man sätter i det, vart skit rädd att lasern pajja, men nu fick ja igång dom gamla spelen igen, så ngn som testat bränna monkey ball o fått samma problem som mej?
dags att dom släpper nya releaser nu, sen e testade med chipet innan...
OKej, Tack för info... =)
frågar igen,, hur funkar gamecube(backuper) på cyclowii chippet??
Är de lika mkt krångel där??
jag menar gamecybespelen har jhu funnits ute länge så där kan man inte skylla på dåliga realeser eller??
m.v.h zezam
Jag har bränt THE.LEGEND.OF.ZELDA.TWILIGHT.PRINCESS.WII.PAL-PI på Traxdata DVD-R (Clas Ohlson) brännde i 4x fungerade perfekt.
Jag är nöjd med att Traxdata fungerade bra, då dom är billiga (219kr för 25p), övertygad att dom klarar ännu snabbare.
Brännde även Mario_Kart_Double_Dash_PAL_MULTI6_NGC-STARCUBE gick igång utan minsta problem (Traxdata DVD-R 4x). Jag kommer hålla mig till PAL på GC sidan också, orkar inte med swapskivor, dom spelen som är värda att fortfarande spela finns ju i PAL version ändå.
EDIT: Jag hörde rykten om att Wii:et spelade skivorna lättare liggandes, men det gick bra ståendes för mig.
jag försöker få igång super monky ball mene det snurrar bara på i disc channeln utan att något händer. tyvärr. är ju grymt sugen på det!
Jag har provat bränna en kopia av happy feet och två av madden, ingen funkar. Har använt dvd+r vilket inte verkar vara rekommenderat. Ska ner till Clas Ohlson imorrn och införskaffa traxdata -r som någon använt och lyckats med. Lite synd.
Inga problem med dvd+r när du väl lärt dig sätta booktype till dvd-rom
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Last edited by sarlac; 2007-02-16 at 22:48.
Provat bränna en skiva med booktype dvd, vilket inte gjorde någon skillnad. Får fortfarande oläslig skiva. Kör i 4x och kör kontroll av data efter bränningen.
Edit: efter några timmar så löste det sig till slut. Har precis fått igång GT pro series.
Det var precis som Hansi sa, book type. Dock så var jag tvungen att flasha min brännare (optiarc 5170A) då orginal firmware inte tillåter att man ändrar book type. Ett tips till er som har samma brännare.
Last edited by sarlac; 2007-02-17 at 02:30.
Excite.Truck.PAL.WII.SUshi
Skiva: verbatim DVD-R 16X
Bränt i 16X. Fungerar perfekt!
Happy_Feet_PAL_Wii-WiiERD @ 4x Philips DVD+R Fungerar
GT.Pro.Series.PAL.WII-SUSHi @ 4x Philips DVD+R Fungerar
Madden_NFL_07_PAL_Wii-WiiERD @ 4x Philips DVD+R Fungerar
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hmm tycker att denna tråd blev lite rörig, jag ville kolla om en specielt spel men svårt att hitta när det står så mycket annat.
Här listar vi alla fungerade releaser med CycloWiz chipet.
Skriv:
1. Release
2. Skiva du använder
3. bränn hastighet
4. fungerar/fungerar ej
skulle va bra om det står så här bara, tack för mig
Det skulle vara bra med en stående post som uppdateras med alla releaser omnämda i tråden. Så folk inte skriver (inkl. mig själv) releaser som redan någon fått att fungera.
EDIT: Ännu bättre är väl att ha en lista med releaser som _inte_ fungerar, som sedan tas bort när någon fått den att fungera felfritt.
Någon moderator kan väl rensa upp i denna tråden och ta bort alla inlägg som inte har nåt att göra med vilka releaser som fungerar/inte fungerar. Bränning och sådant tas ju upp i en annan tråd.
Super_Monkey_Ball_Banana_Blitz_MULTi_READNFO_PAL_W ii-WiiERD
Philips DVD+R @ 4x Fungerar kanon. Spelat 1.5h
Excite.Truck.PAL.WII-SUSHi
Philips DVD+R @ 4x Fungerar kanon. Spelat 1h
Monster.4x4.World.Circuit.PAL.WII-SUSHi
Philips DVD+R @ 4x Fungerar kanon. Spelat 1h
Tony.Hawks.Downhill.Jam.PAL.WII-SUSHi
Philips DVD+R @ 4x Fungerar bra sånär som på lite filmsekvenser som laggar. Spelat 1h
Bookmarks