Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Ett år med xbox 360, nu väntar vi på nästa :)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0

    Ett år med xbox 360, nu väntar vi på nästa :)

    Tjenna,

    Någon som har hört något rykte om att en ny xbox är under pre-produktion, alltså planerad produktion, under nästa år, 2008?

    W8in

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    vore ju inte fel, hoppas det sitter en samsung-läsare i bara )))

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag hoppas att dom inte glömmer bort att spraya knapparna som på bilden...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Bra försök att likna Playstation 3 i alla fall... Den där boxen på bilden har definitivt inte Microsoft någonting att göra med, ser ut som en 10 åring har spraymålat den med färg från Clas Ohlsson. Finns det behov av något av hårdisken eller HDMI? Hur många filmtrailers behöver man ha samtidigt? Och vad kan du göra med HDMI som du inte kan med både komposit och VGA?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja tex HDCP..............
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Om inte 360n kör HDCP behövs inte HDMI-kabel (som stödjer det).
    Kommer däremot bli problem i framtiden om komponent-ingångarna skulle börja försvinna på bildvisarna...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    tex filmer har det stödet så då blir det ingen bild, samma med TV aparater som har det stödet då blir åxå bilden svart.
    Harde en polare som för ca xx antal mån sedan köpte en en DVD med HDCP stöd i HDMIn & hade en HDMI i dom första HD TV aparaterna som det inte blev ngn bild alls i helt svart
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Norra Norrland
    Inlägg
    88
    Respekt
    22
    HDMI är väldigt välkommet. Då borde man få uppskalning av DVD till 720P eller 1080i precis som med VGA-kabeln samt stöd för 1080p. Jag välkomnar HDMI-kabeln med öppna armar då jag redan ratat VGA-kabeln pga. grumliga färger till skillnad mot komponent.

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Uppskalning skulle funka lika bra via komponent om bara MS la in det i en patch.

    pege63: Jag skulle inte vilja kalla HDCP för ett "stöd", utan snarare jävelskaper från filmbranchens sida.
    Det finns (väl?) ännu inga filmer som kräver HDCP för att spelas upp eftersom de flesta konsumenter inte skulle kunna se dom då.

    Jag är inte emot HDMI, men det är inte nåt man måste ha i en spelkonsoll.
    Skulle det bli tvunget att ha HDMI (och HDCP) för att se filmer i framtiden, får man helt enkelt köpa en spelare med stöd för det då.
    Att köpa en HD-DVD till 360n nu som inte är HDCP-godkänd är en chansning...
    Last edited by KalleKuling; 2007-02-15 at 02:07.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    tycker ändå bilden från länken såg skapligt dåligt fejkad ut ser ju bara ut som man målat den svart :P

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    KalleKuling HDCP ä'r inte först & främst ett kopieringsskydd som många tror utan ett script/språk aparater i mellan pratar medvarandra för att kunna kommunicera
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jo, det är i första hand ett kopieringsskydd.
    Hela idén med HDCP är att kryptera den digitala HD-signalen mellan olika apparater.
    Läs på wikipedia här: http://en.wikipedia.org/wiki/High-Ba...ent_Protection

    Krypteringen var knäckt redan innan det fanns en enda apparat i handeln som krävde det, men likt förbannat inför dom skiten.
    Alltså är det jävelskaper...

    Problemet för oss som redan har en 360 är att den inte kan skicka ut en digital bildsignal (komponent och VGA är analoga signaler).
    Alltså skulle den inte kunna bli HDCP-godkänd, och när bolagen tänder HDCP-"flaggan" på filmerna blir HD-DVDn värdelös.

    Jag skulle gärna se en ny revision med inbyggd HD-DVD och HDMI, men innan det finns tveklöst säkra källor är allt bara rykten...
    Last edited by KalleKuling; 2007-02-15 at 02:35.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Nu ger iofs HDMI mer än bara HDCP, bilden blir bättre än komponent och så enkelt är det.

    360n behöver HDMI ellere DVI för att kunna erbjuda kunden bästa valet då stödet för VGA är mycket varierande på TV i dag när det gäller upplösning som accepteras.

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Glömde säga HDCP använd av alla BluRay och HD DVD spelare samt även DVD spelare med HDMI ut. På DVD spelare kan det bli problem om TVn inte är HDCP godkänd men BluRay/HD DVD är det upp till bolagen hur de vill anvönda HDCP, än så länge har ingen "vågat" ge svart bild eller sämre bild.

    Avsaknad av HDMI/DVI är en anledning till varför 360n inte tillåts spela upp DVD i 720p/1080p över komponent då utan endast VGA. Detta ligger i strid med standarderna och Microsoft är den sista på jorden som skulle gå emot något sådant.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja som jag sa det är åxå ett kopieringsskydd men var inte det som var vitsen med det utan ett sätt aparater mella för att kommunicera om du inte får det att funka får du ingen bild heller.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. moddad xbox med 250gb hårdisk
    By saab turbo in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 22:59
  2. Hjälp med XBOX 360 köp!
    By cBN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 11:32
  3. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •