Sida 9 av 10 FörstaFörsta ... 78910 SistaSista
Visar resultat 241 till 270 av 287

Diskussion: Hur bränner man ISO filer tråden

  1. #241
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Zane. Kan du skicka en invite till mig till www.ntorrents.net?? kalle_hager/@/hotmail.com

  2. #242
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du måste ändra booktype till dvd-rom när du bränner på dvd+r skivor.
    Hur ändrar man det i IMG-burn???

  3. #243
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av malajo Visa Inlägg
    Hur ändrar man det i IMG-burn???
    Tools > Drive > Change Booktype

    Måste ändra min booktype till DVD-Rom tror jag men hur vet jag vilken av filikarna jag ska ändra i?

    http://pici.se/346064/?size=fullsize

  4. #244
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag blir galen snart.. chippade wiiet denna vecka.. och skulle testa idag.. testade med nero först på maxell dvd+r och sen med imgburn med samma skiva.. och wiiet ser vad det är för spel men jag får error så fort jag startar spelet...
    kan det va att jag måste ha dvd-r ?
    har även testat med verbatim dvd+r och får samma fel

  5. #245
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hade samma problem som dig, fast då använde jag DVD-r. Men igår funkade det och då brände jag bara iso-filen på en DVD-R med x4.

  6. #246
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av aikkarin Visa Inlägg
    Jag blir galen snart.. chippade wiiet denna vecka.. och skulle testa idag.. testade med nero först på maxell dvd+r och sen med imgburn med samma skiva.. och wiiet ser vad det är för spel men jag får error så fort jag startar spelet...
    kan det va att jag måste ha dvd-r ?
    har även testat med verbatim dvd+r och får samma fel
    Har du kört updaten?

    Va likadant för mig innan jag körde den, sen funka det galant med både dvd+r och -r.. Nu kör jag IMG-burn med Philips dvd-r och bränner i x2. Det funkar hur bra som helst.

  7. #247
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Testade nyss mitt precis chippade Wii.
    Brände en skiva med mitt uråldriga "Nero 6.6.0.16 Ultra". Tog bara "Recorder>Burn image..." och sen började bränna.
    Brände på en Infiniti DVD-R i 4x hastighet och det fungerade alldeles utmärkt.

  8. #248
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kalle_hager Visa Inlägg
    Har du kört updaten?

    Va likadant för mig innan jag körde den, sen funka det galant med både dvd+r och -r.. Nu kör jag IMG-burn med Philips dvd-r och bränner i x2. Det funkar hur bra som helst.

    ja nu funkar det.. tycker det va konstigt att jag inte blev informerad om att köra updaten innan.. för nu tar den alla skivor.. både plus och minus!

  9. #249
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    hej

    Jag har försökt att bränna wii spel och när jag sätter på dom så säger den att den har hittat ett fel och jag har dvd brännare pioner och skivan är dvd+rw

  10. #250
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av lise_63 Visa Inlägg
    Jag har försökt att bränna wii spel och när jag sätter på dom så säger den att den har hittat ett fel och jag har dvd brännare pioner och skivan är dvd+rw

    För det första så kör updaten o sen bärnn med dvd - (minus)-skivor. Jag bränner imageburn på väldigt låg hastighet..

  11. #251
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nu har jag försökt bränna på en verbatim dvd-rw med imgburn, filtyp iso men det står bara error när man ska köra igång? Ingen layerbrake eller så som det var i xbox360? Något annat man ska kolla? dvd-rw fungerar va?

  12. #252
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av loftby Visa Inlägg
    Nu har jag försökt bränna på en verbatim dvd-rw med imgburn, filtyp iso men det står bara error när man ska köra igång? Ingen layerbrake eller så som det var i xbox360? Något annat man ska kolla? dvd-rw fungerar va?
    Nej du behöver ingen layerbreak men hört nån som har haft problem med rw skivor prova med en dvd-r så ska det nog funka, Jao bara att bränna ISO filen i typ 6x eller 8x
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  13. #253
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ja det fungerar utmärkt på verbatim dvd-r men hur får man det att fungera på dvd-rw eller dvd+r?

  14. #254
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    finns det nån fakta på om dvd- eller dvd+ är bättre eller sämre för lasern i wiit? så man bränner på "rätt"
    min funkar bra med + och - verbatim skivor, men sen om nån är mer detruktiv vet jag ju inte.

  15. #255
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    jag har suttit och provat lite med en sånn dvd. povat massor av olika formateringar och bränn program och guider. jag har ett wiikey2 (om de hjälper att veta)
    vad är layerbrake ?

  16. #256
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Img burner (Gratis)
    Verbatim dvd-r skivor (Inte gratis)

    Layerbreak andvänds bara på duallayer spel , gäller bara SSBB och Metroid Trilogy för tillfället...

    Bjerlk

  17. #257
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    ok tack ska prova. men ska de inte funka med Verbatim dvd-rw?
    har de står ju att den ska kunna ta rw iaf

  18. #258
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Verbatim DVD-R
    http://www.psxcare.com/product.php?x...ab93640788838d

    För spel med dubbla lager som Super Smash Bros Brawl kör man samma skivor vi rekommenderar för 360:
    http://www.psxcare.com/product.php?x...ab93640788838d
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #259
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    vilken bränn hastighet ska man köra med? (imgburn)
    sitter de dubbla laserenheter i den lr vänder man dvd om man kör med dubbla lager?

  20. #260
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    så har nu provat med Verbatim DVD-R med en bränn hastighet på 6x med imgburn. första gången så fick jag upp samma meddelande

    (an error has occurred. press the eject button and remove the disk, then turn the wii console off and refer to the wii operations manual for help troubleshootin)

    sen fick jag typ "unable to read disk" lr ngt liknande.
    så vad prova? vad gör jag för fel?

    spelet jag försöker bränna ut är "New_Super_Mario_Bros"
    (http://thepiratebay.org/torrent/5201...%5BPAL%5D_.rar)

  21. #261
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Just det spelet fungerar inte helt ut på vissa releaser. Sök här i forumet så hittar du vilken release som fungerar. Bahmut kanske det var. Men kolla det...

    Dom andra är bara bortkastade pengar. Så sök och du skall finna...

    Bjerlk

  22. #262
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om din brännare klarar 16x o skivorna är certifierade med 16x så kör 16x.
    Kör vad skivorna klarar o vad brännaren klarar, inte snabbare eller långsammare.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #263
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tjena

    ny här och har letat igenom forumet lite men hittar inte direkt nått svar, så tacksam om nån gammal räv har lust att svara.

    chippade mitt Wii i veckan och ska börja bränna, laddade ner new super mario bros
    ([Wii]New_Super_Mario_Bros_Wii[PAL][FullISO][WiiSOS.com] från piratebay och packade upp det, fick en .ISO fil och försökte bränna den i imgburn 2.5.0.0 och får följande felmeddelande
    E 16:42:59 Failed to Reserve Track! - Reason: Cannot Write Medium - Incompatible Format

    har en rätt gammal _NEC DVD_RW ND-3520A 1.04 (ATA) brännare och ska bränna på en tdk -R skiva

    blir samma när jag försöker bränna TheLegendofZeldaTwilightPrincess.iso oxå från piratebay

    Vad ligger felet?

    den nedladdade filen?
    bränningsprogrammet (behöver jag göra nån ändring)?
    min dvd brännare (kan jag uppdatera den)?

    Tacksam för svar

    Pimme

  24. #264
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du lär behöva en ny firmware till din brännare så den får med tdk-skivorna i sin write-strategy databas. Är brännaren inte supportad med nya firmwares längre så köp en ny.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #265
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tackar för svar Hansi

    Prova uppdatera drivrutinen (firmware?) på brännarn och de gick inte, så antar jag får tjacka en ny

    är ju som sagt ny på detta med bränna till Wii, men villig att lära så tar tacksamt emot alla tips

    och hoppas man snart får en invite till nån bra torrent så man slipper ladda ner från piratebay, har en 100/10 lina och ska tjacka ny fräsch hårddisk att ha alla wii spel på

  26. #266
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Detta är Hur man bränner tråden... inte Invite till tracker tråden som ni hittar här: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=38077

    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #267
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag har en pioneer 111d.
    Hur i helsike kn jag ändra book type ?
    har tankat ner senaste FW och använder senaste Imgburn

  28. #268
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Thumbs up Hur bränna jag Wii spel?

    Är någon snäll och hjälpa mig skriva varje steg och steg när man bränna WII spel i IMGBURN inte vanlig film. jag har DVD+R. jag är mycket tacksam för väg.
    Last edited by Jonny100; 2010-07-06 at 15:12.

  29. #269
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Jonny100 Visa Inlägg
    Är någon snäll och hjälpa mig skriva varje steg och steg när man bränna WII spel i IMGBURN. jag har DVD+W. jag är mycket tacksam för väg.
    Börja med att kasta alla dina DVD+W skivor i papperskorgen, allt som har med + och med W menar du nog R
    + är en standard för Datalagring där man kan finalisera TOC i efterhand, - är en standard för Film men fungerar aldeles utmärkt för att bränna data på också samt den bränner T.O.C på en gång, du kan alltså inte finalisera vid senare skede. ( Finalisering av T.O.C *Table Of Contens* = Stänga skivan för slutanvändning, kunna ändra om i spår o ta bort data som inte skall synas på skivor etc. )

    Du bränner på Verbatim DVD-R skivor och för att rosta ut ett spel i .iso format öäppnar du IMG burn, väljer Burn iso to disc, laddar den .iso fil du vill lägga på skiva o stoppar i en tom skiva i läsaren, väntar tills den hittas o klickar på Bränn och bockar i (Eject when ready ) så skjuter den ut släden när den är klar. inte svårare än så.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #270
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tjena jag skriver fel innan R istället med W. vanlig film jag har ingen problem att bränna. men men Wii nitendo spel jag är inte lyckas.

    Kan ni förklara närmare, jag har provat olika sätt men wii chippa kan inte läsa spel. jag är mycket tacksam och gärna bjuder en glass när det är så varmt. vi hörs.

Sida 9 av 10 FörstaFörsta ... 78910 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 1504
    Senaste inlägg: 2014-11-05, 14:27
  2. Hur för man över ????
    By Sonic77a in forum Emulatorer
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 22:11
  3. hur skickar man spel med total comader
    By carnock in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 23:55
  4. Snälla jag är ny hur bränner man!!!!
    By Hamsi in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 13:15
  5. Hur bränner man
    By Eeroz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-07-11, 08:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •