Sida 2 av 10 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 287

Diskussion: Hur bränner man ISO filer tråden

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för tipsen. Hittade till slut en firmware som funkade att ändra booktype med, så nu funkar det finfint

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Jag kan nämligen inte bränna med min NEC 3500AG. Den hatar de skivorna som jag bränner med (TDK, Verbatim, Sony, Premium) så jag var tvungen att ha en annan brännare, dessutom så gillar bara mitt wii plusskivor och inte minus av någon anledning (ja jag vet hur man bränner, har gjort det i många år nu). Har 98-99% i quality när jag kollar på skivorna. Så för mig så var det inget alternativ och bränna med NEC (underbar brännare annars)!

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    43
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av MajsToffe Visa Inlägg
    Har problem att att ändra booktype till dvd-rom. Har en nec nd2500a med firmware 1.07.
    Har försökt med både imgburn och DVDInfoPro (i nero hittar jag inga booktype-inställningar), men det går bara tillbaka till standard igen.
    Någon som vet var problemet kan ligga?
    Det finns ett sätt i dos som man kan använda till nec 2500. Man lägger in det så startar datorn upp läsaren i dvd-rom läge varje gång. Kommer inte ihåg länken tiil denna fil bara. Det är bara att söka i google på bitsetting eller dvd-rom.

  4. #34
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag har lyckats få fram ISO filen, men jag e inte riktgt säker på hur man gör när man bränner en sån i nero. Nån som kan ge en liten beskrivning hur det ska gå till för att bli rätt.

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Du välder burn image i huvudprogrammet.

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20

    Wink

    Citat Original inlägg av k31 Visa Inlägg
    Jag kan nämligen inte bränna med min NEC 3500AG. Den hatar de skivorna som jag bränner med (TDK, Verbatim, Sony, Premium) så jag var tvungen att ha en annan brännare, dessutom så gillar bara mitt wii plusskivor och inte minus av någon anledning (ja jag vet hur man bränner, har gjort det i många år nu). Har 98-99% i quality när jag kollar på skivorna. Så för mig så var det inget alternativ och bränna med NEC (underbar brännare annars)!
    Provat att kolla http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=86

    Flashade programvaran på min nec 3530 och booktype till dvdrom likaså, får hoppas på att det fungerar, inte fått i chippet än dock, men jag ser ingen anledning till att det inte skulle fungera nu.

  7. #37
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    18
    Så, nu har jag laddat hem 3 spel(Cod3,Superball och Ecxite) och nu återstår bara bränningen. Något jag skall tänka på? Bestämde mig att bränna på min syrras bärbara dator och den har en brännare som heter matshita dvd ram uj-850S.
    Det skall väl inte vara något märkvärdigt, utan bara att köra på eller?

  8. #38
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    18
    Det funkar inte för mig att unscrambla, xxx är inte ett internt kommando, externt kommando eller kommando fil står det.

    Nån som förklara lite lätt?

  9. #39
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Jag vill ha det bekräftat att Wii-key och ninja deluxe verkligen fixar att spela brända DVD+R utan att man ändrar booktype. Jag får verkligen inte min tjuriga NEC 2510a att byta booktype - har provat flera olika firmwares. Så det vore fint om någon kunde bekräfta att de kan bränna utan att ändra booktype till dvd-rom.

  10. #40
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag har ladda ner Trauma Center & när jag packat upp alla winrar filer så får jag fram en till winrarfil på " 4*699*979*776 byte " MEN, när jag ska försöka öppna denna fil så står det att filen är trasig eller okänt format.

    Så min fråga är, vad kan vara galet ?

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är dina kunskaper om hur windows fungerar som brister.

    Du har låtit winrar associera sig med .ISO filer när du installerade det.

    Om du kollar vad filen heter och ser till att Windows ger TUSAN i att dölja filtilläggen så blir det hela mindre förvirrande... en .ISO fil är en .ISO fil oavsett vad den får för ikon.

    Kort och gott, bränn filen istället för att försöka öppna den i winrar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #42
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tackar för ett snabbt svar, ska testa dedär imorgon när nydatorn kommer hem

  13. #43
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Finns dock ingen relle av trauma center som funkar till PAL än, så bli inte förvånad om det inte fungerar.

  14. #44
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    ingen fara, jag får nog det & funka, har precis chippat WII med wiikey, så det ska funka.

  15. #45
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Nej, det ska det inte.
    Men säg gärna till om du mot alla odds får det att funka, för det har ingen annan fått, du har ju inte 100% region free med wiikey.
    Sen så är det väl på japanska också.

    http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wi...atibility_List

  16. #46
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Date: ........[ 2007-01-20 ] Files: .[ ]
    Platform: ... [ Wii ] Packed: .......[ 90x50MB ]
    Origin: ..... [ NTSC/USA ] Source: .........[ ]
    Language: ... [ English ] region-free .....[ ]


    jag får det nog & funka, får se när jag kommer hem efter jobbet & när jag skruvat ihop wii.. men denhär e engelsk

  17. #47
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Ja man ska aldrig säga aldrig, vill ha det spelet med så säg hur det går sen

  18. #48
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    har prövat lite olika spel nu, men får ingen att gå igång när man klickar på att spelet ska starta, frågan är om jag behöver installera chipet på nått vänster?

    Nån som vet hur man gör isånnafall.

  19. #49
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    vad är det som händer när du ska starta spelet då?

  20. #50
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    det är bara svartbild

  21. #51
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Oddsen är att antingen så har du dåliga releaser, eller så har du, om du är ovan lödare, lött sönder något.

  22. #52
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Inte jag som lött, det e Console

  23. #53
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Taskiga releaser då?

  24. #54
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    har testat ett PAL spel nu, den fick jag & funka, men inte ett enda NTSC spel

  25. #55
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av isomaker Visa Inlägg
    har testat ett PAL spel nu, den fick jag & funka, men inte ett enda NTSC spel

    Beror på att du inte meckat in regionsfria DVDn... finns på Wiikeys hemsida jue.

    Kan vara ide att kolla innan man klagar.

    http://www.wiikey.cn/resources.html

  26. #56
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Exclamation

    Hej jag har en LITE-ON DVDRW LH-18A1H som brännare och jag har Verbatim DVD+RD Double layer och jag har testat bränna xbox 360 spel med CloneCD och Nero. Men det fungerar inte och jag har kollat så att Layerbreaker är 1913760.
    Jag har också ändrat booktype med DVDinfopro och ändrar till DVD+RW.

    Snälla kan någon säga vad jag har gjort för fel eller vad jag har missat.

  27. #57
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Du är i Wii tråden nu, det finns en motsvarande tråd för xbox 360 om du kollar i den sektionen av forumet.

  28. #58
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    hej, jag har dvd+r skivor och därför ska jag bränna med dvd-rom i nero, men när jag ska lägga till filen med spelet så står det bara att isofilen är för stor, den får bara vara 2gig. använd udf istället.

    hur ska jag göra?

  29. #59
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av 0scar Visa Inlägg
    hej, jag har dvd+r skivor och därför ska jag bränna med dvd-rom i nero, men när jag ska lägga till filen med spelet så står det bara att isofilen är för stor, den får bara vara 2gig. använd udf istället.

    hur ska jag göra?
    Recorder->Burn image...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #60
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    tack!

Sida 2 av 10 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 1504
    Senaste inlägg: 2014-11-05, 14:27
  2. Hur för man över ????
    By Sonic77a in forum Emulatorer
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 22:11
  3. hur skickar man spel med total comader
    By carnock in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 23:55
  4. Snälla jag är ny hur bränner man!!!!
    By Hamsi in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 13:15
  5. Hur bränner man
    By Eeroz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-07-11, 08:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •