Sida 4 av 10 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 287

Diskussion: Hur bränner man ISO filer tråden

  1. #91
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    BTW. Det är lätta att bränna ISOn i maccar. OSX har imbyggt imgtool som man bränner med.
    Starta tex diskutility så kan man öppna ISOn där/bränna dem.

    Inga virus eller spyware på mac pga det är en UNIX kärna. Bara tuta o köra. Aldrig några problem förutom vid lite mer gårzons grejer som program som bränner backupper på spel

  2. #92
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av tollsjo Visa Inlägg
    Jag fattar faktiskt inte hur jag ska göra.
    Har ett annat spel där det redan från början var en ISO fil i mappen
    Läste då runt lite på forumet här, och fick förklarat att med en ISO fil så är det bara att välja burn image i Nero så skall allt fungera.

    Men nu är det ju en massa filer, skall jag bara packa upp Winrar filerna?
    Det finns ju ett par Winzip filer också vad gör jag med dom?
    Filerna som redan verkar vara uppackade vad gör jag med dom?

    Kollade i nfo filen och där står det inget om hur jag ska bränna filerna, det står dock längst ner på sidan att det är en: Fully unscrambled raw dump.
    Vad innebär det?
    orkar inte förklara vad fully unscrambled raw dump innebär än en gång då explorer ballade ur och tog bort allt jag hade skrivit... men det är i alla fall inget du behöver bry dig om i det här fallet, kort sagt innebär det bara att image-filen är klar för bränning när du packat upp den. gör såhär att du öppnar utforskarn, går till katalogen där alla filerna ligger och välj verktyg/mappalternativ/visning och ta bort bocken där det står "dölj filnamnstillägg för kända filtyper", klicka sedan på OK. sen högerklickar du bara på wiierd-tgbe.rar och väljer "packa upp här", då ska du få upp en .iso fil i samma katalog som du bränner precis som du sa, i nero som image. vetefan vad .zip-filerna gör där ärligt talat, antingen är det en .iso i dom också eller så är det nåt annat skräp. tips: tanka inte releaser som innehåller annat än en .nfo, en .sfv och X antal .r?? där ?? är .rar, .r00, .r01 osv.

  3. #93
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Aha, då börjar jag att förstå!
    Tack för hjälpen!


  4. #94
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Använd Raw dump 2.0 det är bäst när man ska göra om .wii filer.
    Jag har en gammal nec 2500A brännare går utmärkt att bränna på dvd-r skivor. Inte lika bra med +r men vissa spel fungerar.
    Satte även ner hastigheten på wii cd läsaren till 3x.

    Men om jag laddar hem nytt firmware till brännaren så ska det gå bra att ha wii spelaren på 6x? Och alla +r skivor ska fungera fint?
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  5. #95
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av shompa Visa Inlägg
    BTW. Det är lätta att bränna ISOn i maccar. OSX har imbyggt imgtool som man bränner med.
    Starta tex diskutility så kan man öppna ISOn där/bränna dem.

    Inga virus eller spyware på mac pga det är en UNIX kärna. Bara tuta o köra. Aldrig några problem förutom vid lite mer gårzons grejer som program som bränner backupper på spel
    Problemet för mig är att det inte fungerar så bra i varken OS X eller Windows XP. Brände ut Wiikeys configskiva med Toast och den fungerade bra, men varken Toast eller Diskutility kan bränna ut mina PAL Wii spel/backuper. Toast strejkar helt och klagar på att formatet (ljud på DVD) inte stöds - av någon anledning tror Toast att .iso filen innehållet musik?!
    Diskutility kan bränna skivan men klagar på att "typen inte stöds". Skivan blir inte läsbar i Wii:et.

    Har även testat att bränna ut från min PC, BenQ DW1640 brännare, med både DVD-R (Verbatim, MCC) och DVD+R (FujiFilm, TYG02, booktype DVD-ROM) i allt från 2,4x till 12x utan att få någon skiva att bli läsbar i Wii:et.
    Har testat både IMGburn och Nero.

    Blir tokig!!!

  6. #96
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Har du testat att ställa om wii'ts cd läsare så att den läser i 3x istället för 6x?
    Du gör det i wiikey bioset.
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  7. #97
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av vattenspridarn Visa Inlägg
    Har du testat att ställa om wii'ts cd läsare så att den läser i 3x istället för 6x?
    Du gör det i wiikey bioset.
    Hur kommer man in i bioset?
    Total newbiefråga eller så är något totalt fel på mina prylar.

    Laddade ned senaste config DVD o brände. Samma sak. Unknow disc.

    Moddade min Wii hos PSXcare direkt när modchipp släptes, så det kanske inte är wiikey utan något annat roligt chip i leken.

    UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

    Har moddade PS2or, NDSer, PSP, Xbox360. Inga problem med dessa. Bara Wiin. Mario gillar inte mig

  8. #98
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av vattenspridarn Visa Inlägg
    Har du testat att ställa om wii'ts cd läsare så att den läser i 3x istället för 6x?
    Du gör det i wiikey bioset.
    Testade det precis, ingen skillnad. Men det är något som är konstigt, den första skivan jag brände var configskivan och den skivan har Wii:et inga problem att läsa. Kan det vara för att det är en GC-skiva?

    Citat Original inlägg av shompa Visa Inlägg
    Hur kommer man in i bioset?
    Total newbiefråga eller så är något totalt fel på mina prylar.

    Laddade ned senaste config DVD o brände. Samma sak. Unknow disc.

    Moddade min Wii hos PSXcare direkt när modchipp släptes, så det kanske inte är wiikey utan något annat roligt chip i leken.

    UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

    Har moddade PS2or, NDSer, PSP, Xbox360. Inga problem med dessa. Bara Wiin. Mario gillar inte mig
    Du ändrar med hjälp av configskivan som du tankar hem från www.wiikey.cn.

  9. #99
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Om du skaffade det "precis när chippen kom" är det Cyclowiz du har, första chippet som kom in

    edit: kom precis på en följdfråga för att luska ut det har du en liten switch bakpå wii:et vid USB porten? Isof är det 100% cyclowiz, om inte kanske du kan påminna dig om PSX frågade dig utifall du ville ha en sån eller inte...Cyclowiz måste ha en switch för att uppgraderas nämligen.

  10. #100
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Måste få fråga

    jag sitter å väntar på å hämta mitt wii med wiid ,å ska försöka göra min första bränning under tiden ,har plöjt de flesta sidor på internet angående bränning å wii..å nu snurrar det rejält i huvve efter all info

    -har packat upp sonic(PAL) ,å fick en image fil på 4 589 824kb
    den blev atomatiskt en "diskjuggler ikon" men har nero 7 ,och image burn installerat oxå .

    Brännaren är Nec3550A firm.ver 1.05

    Men verkar bara som filen är för stor ,eller så klagar programmen på annt typ inte stöds bla bla bla

    Behöver man göra det hära med Unscrable ,på denna release ,är det där för eller...jag fatta som man inte behövde unscrambla

    Jag har TDK + skivor 4.7gb...ända som jag kan göra är att "tvinga överbränning" med nero...å gör jag det så blir den ändå misslyckad

    ..hoppas någon orkar med ännu en "idiot kan du inte bränna eller" fråga..

    //TOMMY

  11. #101
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    börja med att skriva ut hela rellens namn här

  12. #102
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av evert Visa Inlägg
    Behöver man göra det hära med Unscrable ,på denna release ,är det där för eller...jag fatta som man inte behövde unscrambla

    //TOMMY
    "Unscrambla" behöver du bara göra på releaser som är rena raw-dumps, dvs när du packat upp dem så har du dem i .wii format. Är de i .iso så kan du bränna direkt.

    Det är främst äldre releaser från 2006 samt början av 2007 som släpptes som raw-dumps.

  13. #103
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    rellens namn är då:[Wii]Sonic and the Secrets Rings [PAL][EspalWii.com]
    (det är 1 enda rar fil från början, som blir till en wiierd-satsr image fil efter uppackning )

    det här med "raw-dump" =fattar noll ursäkta

  14. #104
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Det där ska vara en .iso fil efter uppackning.

    Rawdump är kort och gott när man bara gör en clean image fil av en Orginal skiva.

    filensnamn.wii = Behöver unscramblas innan bränning (finns knappt nu för senare rellar)

    filensname.iso = Bränn på

  15. #105
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    packade upp SSX_Blur_PAL_MULTI5_Wii-www.InfoWii.net

    å ävenden blir till en 4 589 824kb image fil som är "loggad" som diskjuggler ,men oavsett så ...vad göra ?

    Tack för snabb respons men ,menar väl inte att rellen är nått fel som jag tagit hem..

  16. #106
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Prova bränna ut den med imgburn i 6x.
    Ska inte vara några problem

  17. #107
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Det som händer med imgburn är att:just när den ska starta bränningen så får jag upp ett fel meddelande som säger detta :
    --------------------------------------------
    DeviceIocontroll (FSCTL_LOCK_VOLUME)Failed !
    Unable to lock volume for exclusive acsess
    Reason:Åtkomst nekad
    ---------------------------------------------
    Jag har uppdaterT TILL SENASTE IMG BURN
    Ska starta omdatan nu å sen får jag väl prova uppdatera firmwiren för brännaren ,om det kan hjälpa i image burn kan jag ändra booktype ,hittar inget sånt i Nero ..om man nu förtin behöver det ..nu e wiin hemma så börjar bli frustrerad på testa wiid nu

  18. #108
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Laddade ner Resident evil 4 som jag tänkte spela på min Wii.
    Problemet är att när jag startar spelet så täcker inte bilden hela tv rutan utan bilden blir väldigt smal och den är heller inte centrerad utan bilden ligger i överkant. Vad kan det bero på?
    Har testat att byta inställning från 50mhz till 60 mhz men det blir ingen skillnad.

  19. #109
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Påsk haren lever!!
    Startade bara om datorn nu efter jag uppdaterade imgburn, så gick det plötsligt å bränna !!!!

    Sonic verka funka ,har iofs bara testat i 10 min ,men då är det ingen ko på isen längre

  20. #110
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    18
    Nice Evert!!

    Tollsjo: res evil har väl inte släppts på PAL ännu, du lirar säkert en conformed NTSC relle. Kan bli cp med bild formatet då om jag inte minns fel

  21. #111
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Jag har köpt TDK DVD-R 1-16x, frågan är då: Är detta ett bra märke med bra kvalité? Går det att köra Wii-spelen utan några som helst problem?

    Tacksam för svar!

  22. #112
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Rayman?

    Tjenna moss!
    Har klarat att bränna alla spel o unscramblat o så..men där e ett spel som jag inte fattar hur jag ska bränna de..Rayman.
    Filerna ligger så här när jag packat upp de:

    Rayman 001 fil
    Rayman DVD fil
    Rayman 000 fil
    Rayman 002 fil
    Rayman 003 fil
    Rayman 004 fil

    Kan nån hjälpa mig??

  23. #113
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
    Jag har köpt TDK DVD-R 1-16x, frågan är då: Är detta ett bra märke med bra kvalité? Går det att köra Wii-spelen utan några som helst problem?

    Tacksam för svar!
    för mig funkar dom skivorna helt perfekt, och är det full-printable du har så är det nästan garanterat samma mediakod på skivorna också - CMC MAG. AM3. jag har även några gamla TDK DVD+R 1-8x men dom har jag inte provat, försökte bränna några PS2 spel på dom och hade stora problem med att få dom att boota (på PS2, inte Wii.. ). verkar som konsoller inte gillar +R.. men men, antar att du kanske undrar vad det spelar för roll vilken mediakod det är på skivorna. kan tyvärr inte ge något bra svar på det, mer än att det handlar om olika tillverkare. Verbatim t.ex. har koden TYG02 på vissa av sina skivor, vilket innebär att de köpt in skivor från Taiyo Yuden (garanterat bäst kvalité på dessa skivor, men klart dyrast) och satt sitt egna märke på skivorna. Aja, dagens rant om mest onödig info, TDK funkar helt enkelt!

    EDIT: kom just på vart jag ville komma nånstans med inlägget, det är så att jag köpte något mindre känt märke ett par gånger, som hade olika mediakoder. när jag sen tittade noga på skivan så var många med den ena mediakoden lite ruggade precis i kanten och lite ojämna även på den yttersta biten av skriv-ytan. dom med den andra mediakoden såg däremot helt perfekta ut. och detta är alltså inget jag har varit med om vad gäller TDK.
    Last edited by prodge64; 2007-04-15 at 19:51.

  24. #114
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    för mig funkar dom skivorna helt perfekt, och är det full-printable du har så är det nästan garanterat samma mediakod på skivorna också - CMC MAG. AM3. jag har även några gamla TDK DVD+R 1-8x men dom har jag inte provat, försökte bränna några PS2 spel på dom och hade stora problem med att få dom att boota (på PS2, inte Wii.. ). verkar som konsoller inte gillar +R.. men men, antar att du kanske undrar vad det spelar för roll vilken mediakod det är på skivorna. kan tyvärr inte ge något bra svar på det, mer än att det handlar om olika tillverkare. Verbatim t.ex. har koden TYG02 på vissa av sina skivor, vilket innebär att de köpt in skivor från Taiyo Yuden (garanterat bäst kvalité på dessa skivor, men klart dyrast) och satt sitt egna märke på skivorna. Aja, dagens rant om mest onödig info, TDK funkar helt enkelt!

    EDIT: kom just på vart jag ville komma nånstans med inlägget, det är så att jag köpte något mindre känt märke ett par gånger, som hade olika mediakoder. när jag sen tittade noga på skivan så var många med den ena mediakoden lite ruggade precis i kanten och lite ojämna även på den yttersta biten av skriv-ytan. dom med den andra mediakoden såg däremot helt perfekta ut. och detta är alltså inget jag har varit med om vad gäller TDK.
    Wow. :O Hade inte räknat med en sådant långt svar. Perfekt, så jag inte handlat skräp-skivor, hehe, tack för svaret. Ska också kolla om det är Full-Printable.

    Ha det bra och sköt om dig.

  25. #115
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av deerty Visa Inlägg
    Tjenna moss!
    Har klarat att bränna alla spel o unscramblat o så..men där e ett spel som jag inte fattar hur jag ska bränna de..Rayman.
    Filerna ligger så här när jag packat upp de:

    Rayman 001 fil
    Rayman DVD fil
    Rayman 000 fil
    Rayman 002 fil
    Rayman 003 fil
    Rayman 004 fil

    Kan nån hjälpa mig??
    Lär dig sökfunktionen så slipper du vänta på svar

    http://forum.psxcare.com/support/sho...t=copy+imgburn
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #116
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    När jag stoppar in min DVD-R skiva (tom naturligtvis på min dator innan jag bränt den), sen när jag klickar på "Den här datorn" och sen på min DVD-brännare så står det "Cannot Access" någonting, ska det vara så? :S Eller är det fel på min brännare? Och när jag brände min skiva, alltså ut PAL-Config grejset för Wiikey V. 1.2, så tar det bara 7 mbyte efter bränningen, ska det också vara så?

    Vädigt tacksam för svar. :P

  27. #117
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
    När jag stoppar in min DVD-R skiva (tom naturligtvis på min dator innan jag bränt den), sen när jag klickar på "Den här datorn" och sen på min DVD-brännare så står det "Cannot Access" någonting, ska det vara så? :S Eller är det fel på min brännare? Och när jag brände min skiva, alltså ut PAL-Config grejset för Wiikey V. 1.2, så tar det bara 7 mbyte efter bränningen, ska det också vara så?

    Vädigt tacksam för svar. :P
    om du med "/.../sen när jag klickar på 'Den här datorn' och sen på min DVD-brännare så står det "Cannot Access" någonting/.../" menar att du klickar på t.ex. D: (om din brännare har beteckningen D det vill säga) innan du har bränt skivan så ska det förmodligen vara så - det finns ju inget att läsa på den. eller så har du klickat på en enhet som daemon tools eller alcohol 120% skapat utan att programmet har mountat något där. om du däremot klickar där efter att du har bränt skivan så ska det absolut vara så, det är inte meningen att någon skiva bränd till en konsol ska kunna läsas i en dator. (själv använder jag aldrig "den här datorn", ikonen har jag tagit bort och eftersom jag inte heller minns hur man får tillbaks den så kan jag inte på egen hand se hur det ser ut).

    vad gäller din bränning av Wiikey v1.2 så har jag tyvärr inget klart svar på detta, men jag ska förklara så gott jag kan. det står inget om detta i Readme.txt som finns med i roten på rar-filen, men du måste ha ca 4.37gb ledigt utrymme på hårddisken när du klickar på BootableDisc_PAL.bat för att programmet skall kunna slutföras korrekt. detta är för att programmet i slutet försöker att göra om storleken på bootdisc.pal.iso 4.37gb och har du inte det ledigt så förblir den istället på ynka 7mb. dessa 7mb ska innehålla allt du behöver ha på skivan, men med en så liten mängd information utbränd så kommer din Wii ha svårt för att "hitta" den. därför är det bättre om bootdisc.pal.iso istället hamnar på 4.37gb och den fyller ut hela skivan så att lasern direkt "ser" att den finns där, trots att all utfyllnad bara är oanvändbart skräp. det viktiga är att en större yta av skivan är läslig.

  28. #118
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    fan vad det verkar vara mycket problem med skivor och skit...jag trodde det vara var å tuta å köra...men det verkar spela roll till och med vilket märke man har...jag har inte fått mitt Wii chippat än och jag har Verbatim DVD+R men nu är jag rädd att de inte kommer att funka....

  29. #119
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Förstår inte det här med alla problem med bränning och läsning.

    Jag kör Nero, NEC 3520, Verbatim 16X DVD-R och sen bränner i 16X och alla mina 30-tal Wiispel har jag inga problem med samt lätt spelat över 10h/styck på 50% av de spelen

    Eftersom kan inte tänka mig att 16X media skulle ha problem att bli brännt i 16x hastighet. Eller är Wii så tokkänsligt och jagh har bara haft tur?

  30. #120
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Klart du kan bränna i 16x men pi värdet på skivorna kommer bli högre.
    Det vill säga antalet felbränningar på cdn.
    Alla dvd läsare är olika känsliga.
    Tex så är gamecube väldigt känsligt så man måste bränna sakta och med en bra brännare.
    Jag har inte tester just nu på nyare brännare men jag vet att min NEC är väldigt bra. Jar har en NEC 2500A men den är riktigt gammal :P
    Så visst fungerar det att bränna med 16x men det är bättre med 2x
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

Sida 4 av 10 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 1504
    Senaste inlägg: 2014-11-05, 14:27
  2. Hur för man över ????
    By Sonic77a in forum Emulatorer
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 22:11
  3. hur skickar man spel med total comader
    By carnock in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 23:55
  4. Snälla jag är ny hur bränner man!!!!
    By Hamsi in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 13:15
  5. Hur bränner man
    By Eeroz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-07-11, 08:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •