Sida 5 av 10 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 287

Diskussion: Hur bränner man ISO filer tråden

  1. #121
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    om du med "/.../sen när jag klickar på 'Den här datorn' och sen på min DVD-brännare så står det "Cannot Access" någonting/.../" menar att du klickar på t.ex. D: (om din brännare har beteckningen D det vill säga) innan du har bränt skivan så ska det förmodligen vara så - det finns ju inget att läsa på den. eller så har du klickat på en enhet som daemon tools eller alcohol 120% skapat utan att programmet har mountat något där. om du däremot klickar där efter att du har bränt skivan så ska det absolut vara så, det är inte meningen att någon skiva bränd till en konsol ska kunna läsas i en dator. (själv använder jag aldrig "den här datorn", ikonen har jag tagit bort och eftersom jag inte heller minns hur man får tillbaks den så kan jag inte på egen hand se hur det ser ut).

    vad gäller din bränning av Wiikey v1.2 så har jag tyvärr inget klart svar på detta, men jag ska förklara så gott jag kan. det står inget om detta i Readme.txt som finns med i roten på rar-filen, men du måste ha ca 4.37gb ledigt utrymme på hårddisken när du klickar på BootableDisc_PAL.bat för att programmet skall kunna slutföras korrekt. detta är för att programmet i slutet försöker att göra om storleken på bootdisc.pal.iso 4.37gb och har du inte det ledigt så förblir den istället på ynka 7mb. dessa 7mb ska innehålla allt du behöver ha på skivan, men med en så liten mängd information utbränd så kommer din Wii ha svårt för att "hitta" den. därför är det bättre om bootdisc.pal.iso istället hamnar på 4.37gb och den fyller ut hela skivan så att lasern direkt "ser" att den finns där, trots att all utfyllnad bara är oanvändbart skräp. det viktiga är att en större yta av skivan är läslig.
    Förlåt för min okunnighet prodge64, jag kollade nämligen diskinfo genom ImgBurn, och där stod det att det var bränt "4 699 979 776" bytes. Alltså en vanlig Wii ISO-fil. Brände med NERO 7, men NERO 7 suger och tar mkt kraft, så jag tänkte att jag kunde använda ImgBurn istället för att bränna Image-filer, fungerar perfekt och tar ingen kraft alls känns det som. Förlåt för att du tog din tid att skriva det där på grund av mig. Jag har en till fråga som en vänlig själ kan svara på, som prodge64. Tror ni att en Nec ND-5170 DVD-rännare skulle fungera bra att bränna DVD-R skivor? Min DVD-brännare är lite utdaterat och många har haft problem med den, - har en TSSTcorp CD/DVDW TS-H552U (aka Samsung). Tack prodge64 för att du svarat på mina frågor. *Tummen upp*

  2. #122
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    äh, np.. NEC ND-5170 verkar vara en nästan helt ny brännare så den borde inte skapa några problem, den har åtminstone i det närmaste identiska specifikationer som min egna brännare och den funkar hur fint som helst. (TSSTcorp CD/DVDW SH-S182D)

  3. #123
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    hmm, jag får int unscrambler att funka, skiten bara stänger av sig själv så fort jag öppnar,fattar inte vad som händer riktigt, vore tacksam om någon kunde förklara för mig vad jag gör för fel och hur jag gör rätt

  4. #124
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Öppna ett dosfönster, det är ett dosprogram som vill ha lite parametrar på kommandoraden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #125
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    jag har testat det men då kunde jag inte i dos gå in i den mappen där mina filer var, sen flyttade jag filerna till en annan hd (pga platsbrist) men då kunde jag inte byta hd i dos, men nu har jag skapat lite plats och bytt katalog och kommit in den där spel.wii och unscrambler är och då gick det bra
    Tror det är dags för format c väldigt snart

  6. #126
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Liten DOS kurs: :-)

    <enter> = tryck på enter knappen, den där stora till höger om bokstäverna på tangentbordet :-)


    C: <enter> = byt till hårddisk/partition C:
    D: <enter> = byt till hårddisk/partition D:

    Har du filerna på någon annan "bokstav" så använd den bokstav du vill komma till bara...

    CD \ <enter> = gå till "roten", dvs början av alla mappar

    CD \ISO <enter> = gå till mappen ISO i "roten"

    CD ISO <enter> = gå till mappen ISO från den mapp "du är i"

    DIR <enter> = lista filerna i katalogen "du är i"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #127
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    löste sig.
    Last edited by L0daren; 2007-04-20 at 01:05.

  8. #128
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    är det någon som har bränt med deamon tools? funkar det?

  9. #129
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Liten DOS kurs: :-)

    <enter> = tryck på enter knappen, den där stora till höger om bokstäverna på tangentbordet :-)


    C: <enter> = byt till hårddisk/partition C:
    D: <enter> = byt till hårddisk/partition D:

    Har du filerna på någon annan "bokstav" så använd den bokstav du vill komma till bara...

    CD \ <enter> = gå till "roten", dvs början av alla mappar

    CD \ISO <enter> = gå till mappen ISO i "roten"

    CD ISO <enter> = gå till mappen ISO från den mapp "du är i"

    DIR <enter> = lista filerna i katalogen "du är i"
    wtf!

    jag skriver ju för fan att det inte gick, inte att jag inte vet hur man gör

    den mappen jag hade filerna i från början vägrades känna igen fast den stod med i listan, jaja, nu funkar det iaf, lektionen kanske någon annan behöver ändå

  10. #130
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    är det någon som har bränt med deamon tools? funkar det?
    Hade ingen aning om att Deamon Tools hade stöd för bränning.

  11. #131
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av warquz Visa Inlägg
    Hade ingen aning om att Deamon Tools hade stöd för bränning.
    det har det inte heller...

  12. #132
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av rodluvan Visa Inlägg
    wtf!

    jag skriver ju för fan att det inte gick, inte att jag inte vet hur man gör

    den mappen jag hade filerna i från början vägrades känna igen fast den stod med i listan, jaja, nu funkar det iaf, lektionen kanske någon annan behöver ändå
    Då kör vi en överkurs då också:


    DIR /X <enter>

    listar de alternativa namnen på långa mappar, nerkortade till "8+3" format, dvs ABCDEFGH.XYZ, för på gamla hederliga DOS tiden kunde man inte ha mer än 8 tecken i filnamnet, följt av en punkt, följt av tre tecken till som beskrev vad det var för typ av fil. T.ex. pengar.xls, brev.doc, program.exe

    Om det "inte fungerar att gå in i en katalog" så prova det nerkortade namnet på katalogen. Brukar heta t.ex. MYDOCU~1 istället för My Documents.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #133
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    det har det inte heller...
    Trodde jag inte heller, kul när snillen spekulerar.

  14. #134
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Då kör vi en överkurs då också:


    DIR /X <enter>

    listar de alternativa namnen på långa mappar, nerkortade till "8+3" format, dvs ABCDEFGH.XYZ, för på gamla hederliga DOS tiden kunde man inte ha mer än 8 tecken i filnamnet, följt av en punkt, följt av tre tecken till som beskrev vad det var för typ av fil. T.ex. pengar.xls, brev.doc, program.exe

    Om det "inte fungerar att gå in i en katalog" så prova det nerkortade namnet på katalogen. Brukar heta t.ex. MYDOCU~1 istället för My Documents.

    Så skönt att du lär kidsen dos hansi, det är ordning på dig !

  15. #135
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Ska det se ut så här innan man bränner Wii ISO-filen? :S


  16. #136
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Behöver man inte ställa in Booktype till DVD-rom om man använder + skivor i IMGburn?

  17. #137
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
    Ska det se ut så här innan man bränner Wii ISO-filen? :S

    jag vet inte, bilden är så pass liten att det enda jag känner igen är tyvärr bakgrundsbilden.

  18. #138
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
    Behöver man inte ställa in Booktype till DVD-rom om man använder + skivor i IMGburn?
    kolla den andra tråden som du skrev samma fråga i.

  19. #139
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    jag vet inte, bilden är så pass liten att det enda jag känner igen är tyvärr bakgrundsbilden.
    Ledsen prodge64. Men jag kan inte förstora bilden igen. Men vet du vad? Innan jag ställer samma fråga så ska jag testa det och se om det fungerar istället. Fungerar det, så ska det antagligen stå så. Om inte, då kommer jag upp med samma fråga. Men tack för att du försökte.

    EDIT: Vad i...? :S Nu blev bilden helt plötsligt stor igen, ser jag i alla fall. Då kanske du kan ta och svara? Ifall du har lust?
    Last edited by Bianc0neri; 2007-04-21 at 23:24.

  20. #140
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    Bianc0neri: jag hade iaf 2,4x writespeed och det fungerade kanon!

  21. #141
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
    Ledsen prodge64. Men jag kan inte förstora bilden igen. Men vet du vad? Innan jag ställer samma fråga så ska jag testa det och se om det fungerar istället. Fungerar det, så ska det antagligen stå så. Om inte, då kommer jag upp med samma fråga. Men tack för att du försökte.

    EDIT: Vad i...? :S Nu blev bilden helt plötsligt stor igen, ser jag i alla fall. Då kanske du kan ta och svara? Ifall du har lust?
    det där ser bra ut, men rutan där det står "change volume label" kan du stänga. write speed kan du ändra till typ 8x, å så behöver du sätta i en skiva i brännarn förstås det kanske redan är gjort i och för sig, men enligt programmet så är det inte så. verify kan du bocka av förresten. sen är det bara att klicka på den stora grå knappen som sitter till vänster om där det står settings (write speed och copies), den ska vara i färg så fort brännarn har hittat en skiva att skriva på.

  22. #142
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    ladda ner ison, öppna nero burning rom, välj "burn image" sen bara öppna filen, tryck bränn, vänta några sekunder, stoppa in wii skivan i din chippade wii, spela.

  23. #143
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    att nero funkar för dig betyder inte att det gör det för alla andra, vill man inte använda nero så är det förstås inget måste. jag använder inte det för att bränna isos med trots att jag har det installerat, faktum är att jag inte minns när jag använde det sist överhuvudtaget. varför? det har massa funktioner som jag inte behöver och saknar de flesta som jag vill ha..

  24. #144
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Laddade ner Final Fantasy till GC och filen är i ".cdi", hur gör jag med den?

  25. #145
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...age+file&meta=

    Det är DiscJuggler imagefil. Borde kunna hanteras av nero, imgburn m.fl ifall du inte får tag på discjuggler.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #146
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Intressant nog fungerar bara PAL-spel på mina TDK DVD+RW skivor (ekonomiskt!) - ntsc-spelen vill bara fungera på riktiga DVD+R-skivor. Gamecube fungerar både ntsc och pal på DVD+RW dock.

    Att ntsc-spelen fungerar alls är ju beroende på kompatibiliteten så klart

  27. #147
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har några gamla skitskivor som inte vill funka att köra Spel på, Infiniti står det på dem, nån sorts no-name skit antar jag.

    Hur som helst så funkar wiikeys setupdisc av nån konstig anledning.

    Gör jag något fel, eller ska jag fixa nya skivor?

    Bränner med Nero på en LG 4040B i 2x hastigheten. Och ja releaserna är bra.




    Uppdatering: Har bytt till imgburn och sony skivor. nu fungerar det!
    Last edited by Huggebugge; 2007-07-03 at 12:54.

  28. #148
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av evert Visa Inlägg
    Det som händer med imgburn är att:just när den ska starta bränningen så får jag upp ett fel meddelande som säger detta :
    --------------------------------------------
    DeviceIocontroll (FSCTL_LOCK_VOLUME)Failed !
    Unable to lock volume for exclusive acsess
    Reason:Åtkomst nekad
    ---------------------------------------------
    Jag har uppdaterT TILL SENASTE IMG BURN
    Ska starta omdatan nu å sen får jag väl prova uppdatera firmwiren för brännaren ,om det kan hjälpa i image burn kan jag ändra booktype ,hittar inget sånt i Nero ..om man nu förtin behöver det ..nu e wiin hemma så börjar bli frustrerad på testa wiid nu

    Har exakt samma problem här, fast alla mina pal spel har funkat utom rayman, när jag bränner ut rayman får jag samma fel som evert.

    EDIT:

    Lösning på "no access" felet:
    Prövade min andra brännare och brände i NERO 7 istället för img burn. Funkar perfekt (körde på samma skiva)
    Last edited by Bj0k; 2007-06-27 at 14:34.

  29. #149
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Alltså, har brännt två stycken Wii-backuper (Zelda och RE 4) med IMG Burn.
    När jag sedan försöker gå in på skivan i datorn så är den tom???
    Jag fick inga errors i IMG burn, har jag gjort nåt fel?=??

  30. #150
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Alltså, har brännt två stycken Wii-backuper (Zelda och RE 4) med IMG Burn.
    När jag sedan försöker gå in på skivan i datorn så är den tom???
    Jag fick inga errors i IMG burn, har jag gjort nåt fel?=??
    Zelda släpptes innan spelen var spelbara och måste "unscramblas" för att vara läsbara för Wiin. Du märker skillnaden i vilket format du får image-filen (.wii = måste unscramblas till .iso).

    Spelen är inte läsbara i din dator när du väl bränt dem på DVD.

Sida 5 av 10 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 1504
    Senaste inlägg: 2014-11-05, 14:27
  2. Hur för man över ????
    By Sonic77a in forum Emulatorer
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 22:11
  3. hur skickar man spel med total comader
    By carnock in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 23:55
  4. Snälla jag är ny hur bränner man!!!!
    By Hamsi in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 13:15
  5. Hur bränner man
    By Eeroz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-07-11, 08:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •