Sida 6 av 10 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 287

Diskussion: Hur bränner man ISO filer tråden

  1. #151
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av kdid Visa Inlägg
    Zelda släpptes innan spelen var spelbara och måste "unscramblas" för att vara läsbara för Wiin. Du märker skillnaden i vilket format du får image-filen (.wii = måste unscramblas till .iso).

    Spelen är inte läsbara i din dator när du väl bränt dem på DVD.
    Självklart har jag brännt ISO.
    Dator-nörd e man allt, så det fatta jag.
    Jag har dock gjort ett misstag tror jag.

    Jag brände i IMG Burn, men kunde inte ändra booktype, använde mig av DVD+R.
    Är de 100% att det inte kmr att gå?

  2. #152
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    NTSC version på PAL Wii

    Hej,

    Jag försöker bränna ut RE4 NTSC vad jag har förstått så behöver man inte vara rädd för att bli brickad men jag lyckas inte få NTSC skivan (min första) att bli läsbar av Wii:n. Jag laddade ner Wii Config 1.2 och skapade en skiva bootade på den och ändrade till NTSC override. Problemet är att min Wii inte sparar den inställningen. När jag brände RE4 gjorde jag det direkt i Imgburner utan att göra ISO:n regionsfri med appen regionfrii.

    Någon som har något tipps?
    Hur får jag Wii:n att spara den inställningen?
    Ska jag testa an konventera ISO filen på något sätt innan jag bränner den?

    /zMIMI

  3. #153
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zMIMI Visa Inlägg
    Hej,

    Jag försöker bränna ut RE4 NTSC vad jag har förstått så behöver man inte vara rädd för att bli brickad men jag lyckas inte få NTSC skivan (min första) att bli läsbar av Wii:n. Jag laddade ner Wii Config 1.2 och skapade en skiva bootade på den och ändrade till NTSC override. Problemet är att min Wii inte sparar den inställningen. När jag brände RE4 gjorde jag det direkt i Imgburner utan att göra ISO:n regionsfri med appen regionfrii.

    Någon som har något tipps?
    Hur får jag Wii:n att spara den inställningen?
    Ska jag testa an konventera ISO filen på något sätt innan jag bränner den?

    /zMIMI

    Vad är det för fel på PAL-versionen Resident Evil 4 Wii Edition EUR Wii-CHRONiC? Varför göra det mer krångligt än vad man behöver. Den vet jag att den fungerar, och hittar du den inte så ska kan du be om en invite till trackers som har den, i invite-tråden. Så jag rekommenderar PAL-versionen då den finns ute, den fungerar ju utan patchning och annat krafs.
    Last edited by k31; 2007-07-25 at 17:57. Anledning: tillägg

  4. #154
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av k31 Visa Inlägg
    Vad är det för fel på PAL-versionen Resident Evil 4 Wii Edition EUR Wii-CHRONiC? Varför göra det mer krångligt än vad man behöver. Den vet jag att den fungerar, och hittar du den inte så ska kan du be om en invite till trackers som har den, i invite-tråden. Så jag rekommenderar PAL-versionen då den finns ute, den fungerar ju utan patchning och annat krafs.

    Jag vill testa att få igång en NTSC version så jag vet hur man gör när det kommer något man verkligen vill ha. Jag testade att göra den regionfri då kunde den läsa skivan men bilden frös på introsidan av spelet. Vet inte om det har något med NTSC override inte är påslagen. Jag fattar inte varför jag inte kan aktivera den. Jag fick maskinen moddad igår av PSXCARE. Men jag vet inte vilken version av Wiikey jag har i maskin och vilken config man ska ha. Först tänkte jag att jag tar den nyaste v 1.2 och den bootar upp och så som jag skrev innan men inställningarna sparas inte. Nu ska jag testa med v 1.1 och se vad som händer.

    /zMIMI

  5. #155
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zMIMI Visa Inlägg
    Jag vill testa att få igång en NTSC version så jag vet hur man gör när det kommer något man verkligen vill ha. Jag testade att göra den regionfri då kunde den läsa skivan men bilden frös på introsidan av spelet. Vet inte om det har något med NTSC override inte är påslagen. Jag fattar inte varför jag inte kan aktivera den. Jag fick maskinen moddad igår av PSXCARE. Men jag vet inte vilken version av Wiikey jag har i maskin och vilken config man ska ha. Först tänkte jag att jag tar den nyaste v 1.2 och den bootar upp och så som jag skrev innan men inställningarna sparas inte. Nu ska jag testa med v 1.1 och se vad som händer.

    /zMIMI
    Vad heter RE4-filen du har laddat ned? Har den ändelsen .ISO eller .WII?

    Det låter på din beskrivning som om du har Wiikey och använder Wiikey config 1.2. Annars kan du ignorera det följande.

    Om du läser readme-filen som följer med så kan du se att det inte finns någon teknisk möjlighet för Wiikey config att se den nuvarande inställningen på chippet. Det som visas är alltså defaultvärden, men i själva verket kan inställningarna i chippet vara en helt annan. Så "region override" sparas nog även om du inte kan se att det har sparats.
    Last edited by khim; 2007-07-26 at 00:03.

  6. #156
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    Vad heter RE4-filen du har laddat ned? Har den ändelsen .ISO eller .WII?

    Det låter på din beskrivning som om du har Wiikey och använder Wiikey config 1.2. Annars kan du ignorera det följande.

    Om du läser readme-filen som följer med så kan du se att det inte finns någon teknisk möjlighet för Wiikey config att se den nuvarande inställningen på chippet. Det som visas är alltså defaultvärden, men i själva verket kan inställningarna i chippet vara en helt annan. Så "region override" sparas nog även om du inte kan se att det har sparats.

    Tack det var det jag ville veta. =)

  7. #157
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    unable to read disc

    det har jag stött på ett antal gånger nu, får helt enkelt inte det att funka, har testa bränna ut ett antal spel nu, gt pro series, mario party 8 och även spiderman 3, men inget funkar.

    hjälp hade inte varit helt fel

  8. #158
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av evert Visa Inlägg
    Det som händer med imgburn är att:just när den ska starta bränningen så får jag upp ett fel meddelande som säger detta :
    --------------------------------------------
    DeviceIocontroll (FSCTL_LOCK_VOLUME)Failed !
    Unable to lock volume for exclusive acsess
    Reason:Åtkomst nekad
    ---------------------------------------------
    Jag har uppdaterT TILL SENASTE IMG BURN
    Ska starta omdatan nu å sen får jag väl prova uppdatera firmwiren för brännaren ,om det kan hjälpa i image burn kan jag ändra booktype ,hittar inget sånt i Nero ..om man nu förtin behöver det ..nu e wiin hemma så börjar bli frustrerad på testa wiid nu
    Jag har samma problem. Måste starta om datorn varje gång jag vill bränna en ny skiva. Tror det är en bugg av något slag. Ganska jobbigt men skivorna fungerar...

    Jag kör iallafall med rena Taiyo Yuden skivor. Har bränt väldigt mycket och har haft mest tur med dessa. Minns att jag köpte ett pack med Verbatim då jag trodde de var bäst men det visade sig att alla förutom 2 eller 3 var felaktiga. Aldrig mera Verbatim förutom för DVD+R DL, DVDRW och CDRW. Läste kring det på CDfreaks och det visade sig att Verbatim under senaste tiden i vissa fall använder sig av väldigt dåliga dyes.

    Såg inget om att man skulle bränna i 4x och högst 8x i startposten så jag körde direkt på 16x vilket resulterade i en hel del problem. Wii ropade ut game disc error hela tiden under spelets gång. De två skivorna jag brännt i 4x fungerar utmärkt. Tur att Wiikey tar skivor som inte är bitsettade till dvd-rom för varken min Nec ND4571 eller Plextor PX716 klarade att bitsetta vanliga DVD+R till DVD-ROM bara DVD+R DL.

    edit:

    Någon prata om DOS för unscramblern. 2000, XP, 2003 och Vista använder inte DOS. DOS togs bort med ME. Förr så var det som med GNU/Linux och OSX att man hade en kommandobaserad bas och sedan ett grafiskt gränssnitt ovanpå. Nu kör man bara ett grafiskt gränssnitt där man har tillgång till kommandon som härstammar från DOS men det är inte DOS.

    Allt detta kommer att förändras ytterligare nu när Windows Powershell integreras i Windows. Jag tror Windows server 2008 blir första operativet med Windows Powershell integrerat. Om ni har 2000, XP eller Vista kan ni tanka Windows Powershell separat här, http://www.microsoft.com/windowsserv.../download.mspx .

    Det är sååå mycket bättre än den ruttna kommandoprompten man får med idag.
    Last edited by razor1394; 2007-08-14 at 23:43.

  9. #159
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej! Jag är rätt ny med bränn grejer och sådant, chippade nyligen mitt Wii och skulle vara evigt tacksam ifall någon förklarade hur man brände ett Wii spel, vad för grejer jag behöver för att bränna dvs program osv, förklara lite detaljerat, försökt med guide men de är rätt svårt.

    MVH Tobias

  10. #160
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Tobbefors Visa Inlägg
    Hej! Jag är rätt ny med bränn grejer och sådant, chippade nyligen mitt Wii och skulle vara evigt tacksam ifall någon förklarade hur man brände ett Wii spel, vad för grejer jag behöver för att bränna dvs program osv, förklara lite detaljerat, försökt med guide men de är rätt svårt.

    MVH Tobias

    Du gör exact såhär... ladda ner ett spel på en torrent...
    packa upp det.... det blir en .iso fil... du går in i ditt bränningsprogram.. letar efter Bränn "image fil" eller liknande, sedan tar du det.. letar rätt på din iso fil och bränner den.. stoppar sedan i skivan i din wii.. tvättar händerna och sätter på din konsoll...

  11. #161
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Okej tack ska du ha! men, när jag ska packa upp filen ska jag använde winzip eller winrar? somsagt, är inte så väldigt teknisk av mig =)

  12. #162
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    för att de är massa filer som ligger på runt 50 mb, ska jag då göra dom till en enda stor fil eller? ledsen för min okunnighet har inget annat val än att söka hjälp=/ vill ju så hemskt gärna få pröva spela ett spel förutom Wii Sports

  13. #163
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Du behöver packa up spelet..
    Troligen med winrar.

    Dubbelklicka eller högerklick dra till stället du vill packa upp den och vänta...
    Sen bara att bränna, låghastighet, bra media...

  14. #164
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Vägrar fungera för mig med...

    Har precis fått det chippat med WiiKey. Har prövat att bränna Tiger Woods 08men den läser bara. Kommer aldrig upp nån ruta med spel dvs. När jag klickar på den snurrande skivan (på tvn då) så börjar den med nån uppdatering. Vilket jag har förstått inte ska vara nån höjdare.

    Har prövat att bränna med Nero samt ImgBurn med samma resultat.
    Brännaren är en LG och skivorna Sony.

    Jag har förövrigt ett ganska tidigt sålt Wii. Som jag kan tänkte mig är aningen ouppdaterat. Kan det ha någon betydelse, samt hur kan jag uppdatera det?

  15. #165
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Uppdatering är ju bra för att få rätt firmware så att spelen fungerar.

    MEN!
    Pal wii ska ha PAL Uppdateringar. Inget annat! Då riskerar du att göra ett dyrt bokstöd!

    Mitt råd är uppdatera med trådlöst nätverk eller ett palspel (om du har pal wii) till 3.0 så är du ju säker för ett bra tag framöver.

    Förutom det är tiger woods verkligen PAL?
    Bränner du i låg hastighet?
    Bra skivor?

  16. #166
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Ja jag har PAL, det är ett tidigt svensktsålt.

    Jag förmodar att det går lika väl att uppdatera via vanlig usbkabel?
    Har dessvärre inte trådlöst hemma.
    Hur uppdaterar jag via ett spel?
    För attTiger Woods är i PAL, enligt rubriken iaf. Kan jag köra den uppdateringen? Eller spelar spelets ursprung någon roll?

    Skivorna bränner jag i 8x och de är av märket sony.
    Har dock köpt verbatim nu, ska testa med dessa.

  17. #167
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Någon som har svar på min gåta? Vågar jag uppdatera med min brända spelskiva?

  18. #168
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Grossen Visa Inlägg
    Ja jag har PAL, det är ett tidigt svensktsålt.

    Jag förmodar att det går lika väl att uppdatera via vanlig usbkabel?
    Har dessvärre inte trådlöst hemma.
    Hur uppdaterar jag via ett spel?
    För attTiger Woods är i PAL, enligt rubriken iaf. Kan jag köra den uppdateringen? Eller spelar spelets ursprung någon roll?

    Skivorna bränner jag i 8x och de är av märket sony.
    Har dock köpt verbatim nu, ska testa med dessa.

    spel uppdateringen frågar om du vill uppdaterar första gången du sätter i skivan... du kan uppdatera om du har internet på wiiet... hur det går till kvittar.. internet är internet,..

  19. #169
    Registrerade
    Sep 2007
    Från
    stocktown
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tja!

    ny Här på forumet... (GRYMMT att detta finns)...
    Sitter hemma å försöker bränna ut lite spel jag laddat ner...
    Dem 5 första som var i ".iso" format gick kalas,å har funkat perfekt.
    Men sen dessa j--vla ".wii" filer får jag inte att funka...

    Jag laddade ner unscrambler..
    La sedan .exe-filen i samma mapp som "zelda" låg i...
    å gjorde sedan följande i "dos".(obs. mina spel ligger i "G"..inte "c".. därav G ét)
    MIna data verkar inte kunna se att det är en unscrambler fil där..
    Eller vad är det för fel jag gör????
    Obs!!! är FÄÄÄRSK på detta,så snälla hjälp mig någon där ute i "wii-världen"..
    Aldrig använt mig av "dos" förrut..
    Mvh


    Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
    (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

    C:\Documents and Settings\anonym>gd\
    gd\ är inte ett internt kommando, externt kommando,
    program eller kommandofil.

    C:\Documents and Settings\anonym>G:

    G:\>G: zelda

    G:\>unscrambler zelda.wii zelda.iso
    unscrambler är inte ett internt kommando, externt kommando,
    program eller kommandofil.

  20. #170
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tjabba allihopa igen! tack så hemskt mycket för hjälpen förut med att bränna wii spel, jag har nu mitt första wii spel transformers och de funkar galant, men dock blev jag lite orolig för att jag vill ha ett par spel, dom är helt utbrände och min kompis fixade så att dom tydligen skulle bli pal version från jap version, nu är de såhär att jag har såklart wiikey, och behöver tydligen en uppdatering osv osv. de kom nyligen någon recovery uppdatering ser rätt bra ut osv osv men jag är inte så erfaren och min kompis vill inte vara ansvarig för att ha gett ut mig fel uppdateringar så att jag kanske råkar bricka mitt wii. men i alla fall så skulle jag vara evigt tacksam ifall någon sa till mig vad för uppdateringar jag har osv så jag kan köra igång dessa guldpyntade japanska spelen! dom ligger där orörda och jag dregglar varje gång jag tar en titt på youtube om hur gameplay ser ut i dom, men huvudsaken är att jag vill ha reda på vilka uppdateringar jag ska ha för att inte bricka mitt wii, har inte råd att laga den eller köpa nytt! versionen är 2.1E och jag har INTE internet, uppdateringen laddas såklart ner och bränns ut på skiva! tack i förskott.

    MVH / Tobias

  21. #171
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Eh, man kan inte bara ladda hem uppdateringar och sen bräna ut dom.

    MEN kanske något av de nyaste PAL spelen har en uppdatering som du behöver. Vet dock inte om något har 3.0 uppdateringen än...

  22. #172
    Registrerade
    Sep 2007
    Från
    stocktown
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    nåååååååån som kan hjälpa mig ,med min fråga??? (2 steg uppåt)...
    Pleeeeeeeease!!!!

    Tack på förhand!

  23. #173
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av gixxerpsyco Visa Inlägg
    Tja!

    G:\>unscrambler zelda.wii zelda.iso
    unscrambler är inte ett internt kommando, externt kommando,
    program eller kommandofil.
    Ser att var ok om du har .wii filen i samma mapp som unscrambler.exe

    Kan ju testa att skriva ut hela namnet på filen du kör
    unscramble.exe zelda.wii zelda.iso


    Samt jag utgår från att du sitter med en windows burk, samt att du har packat upp så att du har .exe filen liggande där. Inte som en zip fil...

  24. #174
    Registrerade
    Sep 2007
    Från
    stocktown
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack för svaret!!!

    Jupp,jag har microsoft...
    Jupp,jag har packat upp filen,å fått en .exe fil...

    NU testade jag att skriva in detta i dos...

    Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
    (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

    C:\Documents and Settings\anonym>g:

    G:\>wii spel
    wii är inte ett internt kommando, externt kommando,
    program eller kommandofil.

    G:\>g: pi-smball.wii

    G:\>g: uscrambler.exe pi-smball.wii pi-smball.iso

    G:\>


    Men efter jag skrivit d sista,vilket gick nu,utan att få nåt "fel meddelande"... vad ska jag göra då????????
    För filen som ligger i mitt "G" heter fortfarande .wii Den har inte bytt namn till .iso
    Blir virrig av detta!!!
    Hoppas på snabbt svar!

    Mvh
    Gixxerpsyco

  25. #175
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    den byter inte namn på filen. Den skapar en ny i samma mapp med .iso som ändelse. Samma som du skrev uotputfilens namn... sista parametern.

    Har du tillräckligt med utrymme på disken?

    Annars är ett tips att tanka hem ny version som redan ligger i .iso format...

  26. #176
    Registrerade
    Sep 2007
    Från
    stocktown
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    ok..

    utrymme finns d gott om..
    Ingen ny fil har uppkommit..fortfarande usc.exe filen och .wii filen dem enda i den mappen... blir så sneeeeeeeeeeee på detta...
    Finns det inget annat "lättare" sätt man kan göra om en .wii fil till .iso??????
    Eller finns d nån där ute som bor på nordvästra sidan av sthlm,som har ett hjärta av guld,och kan visa mig hur man gör.. eller över mobil????

    mvh

    gixxerpsyco

  27. #177
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Men alltså, jag har visste hört att man ska ladda ner uppdateringarna och sedan bränna ut... hur ska man annars uppdatera utan att bricka wiiet?... kan någon proffesionel svara tack

  28. #178
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Tobbefors Visa Inlägg
    Men alltså, jag har visste hört att man ska ladda ner uppdateringarna och sedan bränna ut... hur ska man annars uppdatera utan att bricka wiiet?... kan någon proffesionel svara tack
    har du en PAL wii. (Europeisk asså) så kan du uppdatera med vilket PAL spel som hellst. jag vet bara inte om 3.0 har lagts på något spel som släppts än. Annars går den bara att ta hem med den inbyggda uppdateringen. OM du har uppkoppling till ditt wii.

    Annars får du uppdatera med PAL spel. Och då ska det inte vara några problem...

  29. #179
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    tack ska du ha! uppskattar hjälpen riktigt mycket och är så otroligt glad att detta forum finns, men bjerkl, har du någon msn messenger? isåfall så får du gärna lägga till tobias-fors_93@hotmail.com , skulle gärna vilja prata en kort stund så man slipper spamma forumet

    MVH/
    Tobias

  30. #180
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Är det någont pogram som funkar på mac?

Sida 6 av 10 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 1504
    Senaste inlägg: 2014-11-05, 14:27
  2. Hur för man över ????
    By Sonic77a in forum Emulatorer
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 22:11
  3. hur skickar man spel med total comader
    By carnock in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 23:55
  4. Snälla jag är ny hur bränner man!!!!
    By Hamsi in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 13:15
  5. Hur bränner man
    By Eeroz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-07-11, 08:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •