kan man kolla serialnumret utan att öppna lådan?
edit: vore ju inte så kul o få en med fel chip, har ju bokat en wii nu
kan man kolla serialnumret utan att öppna lådan?
edit: vore ju inte så kul o få en med fel chip, har ju bokat en wii nu
Last edited by PiGGELiN; 2007-02-11 at 10:51.
Satsa på att skaffa en från Siba, Elgiganten, Pc City eller Media Markt för dom har ju 30 dagars öppet köp även fast man öppnat varan
Detta är absolut inte bekräftat, men det finns en liten tabell som jag slänger upp. Flera sidor har den uppe, så det är ingen skojare som har gjort den!
Identify the DVD chip using the Wii's serial number
--------------------------------------------------------------------------------
Identify the DVD chip using the Wii's serial number
Forget about the purchase date or the checksum digit in the box.
It seems the first part of the serial number holds the key to knowing if you have the incompatible D2B chip or not.
Check your serial number against the tables below.
Europe
GC2 - DMS or GC2R - D2A (Compatible with first generation mod chips)
- LEH 100XXXXX
- LEH 101XXXXX
- LEH 102XXXXX
- LEH 103XXXXX
- LEH 104XXXXX
- LEH 105XXXXX
- LEH 106XXXXX
- LEH 107XXXXX
- LEH 108XXXXX
- LEH 10812XXX
- LEH 1085XXXX
- LEH 1091XXXX
- LEH 109166XX
- LEH 10979XXX
GC2R - D2B (Incompatible with first generation mod chips)
- LEH 10889XXX
- LEH 109225XX
- LEH 1100XXXX
- LEH 1101XXXX
- LEH 1104XXXX
For European models it seems the D2B chip was introduced somewhere between LEH 1091XXXX and LEH 109225XX.
Såg att den fanns i en annan tråd osså. Använd sökfunktionen innan ni frågar massa saker!
Last edited by k31; 2007-02-11 at 11:18.
Den listan finns redan som klistrad tråd + serienummer som jag fyllt i som ligger "mellan" de kända fungerar/fungerar inte numren....
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Det är det enda sättet (Inte alls som med PSP:t där man kunde läsa på kartongen). Men hur lätt är det att få tag i en wii nu ändå, dessutom de man får tag i nu har med stor sannolikhet fel dvd-läsare. Nästa leverans kommer ju inte förrän i mars till Sverige.
jävla surt det här
Japp. Men nya chip kommer nog snart, det blir väl som med xbox 360 läsarna, det tog ett tag innan första läsaren knäcktes, men det dröjde inte länge förrän den svåraste läsaren var knäckt den osså. Så det är bara att hålla ut, det kommer nya chip, det tar bara lite tid
Vad tror ni om ett wii som inköptes den 23/12 förra året, Tror ni man kan chippa det. va säger du Hansi?
Inga problem att chippa en så gammal wii.
Och det har redan kommit chip som klarar de nya.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
jaha, men vadå så de finns redan chip som klarar de nya, då väntar man ju hellre till mars å köper ett nytt istället för ett begangat för dyrare pris än de nya .
Ja, vissa orkar säkert vänta, andra vill spela bums.
Har ni fått in de nya chippen Hansi?
Nej inte än
Bookmarks