Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: Trasig flashad 360 ska in på lagning - checklista

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    30
    Respekt
    18

    Trasig flashad 360 ska in på lagning - checklista

    Så nu har min 360 "äntligen" gått sönder, som väntat, efter 6 timmar Crackdown. Lite synd, hade spelat på den ytterst, ytterst sällan när det funnits riktigt bra spel som Gears, och Dead Rising. Började med grafiska artefakter plus bildfrys, samt ljudfel, och nu startar den inte alls, bara blinkar med 3 röda lampor (felkod 0102).

    Som tur är skaffade jag 3 års garanti på ONOFF, så de får ta hand om den. Problemet är att jag pajjade garantimärket totalt när jag skulle flasha den, och jag lyckades inte göra det ändå, och lämnade in den till PSXCARE (utmärkt service) på flashning.

    Så, rätta mig om jag har fel, eller glömt något, men det jag måste göra nu är:

    1. Öppna maskinen och ta ur DVD-enheten, ta in den till PSXCARE och få originalfirmware tillbaks (kostar 250 SEK fortfarande?), alternativt ta med hela enheten (500 SEK?) och även få steg 2 utförd av proffs.
    2. Köpa ett klistermärke (300 SEK) hos PSXCARE och sätta det på plats.
    3. Lämna in det till ONOFF och låta de sköta kontakten med MS.


    Enheten har några små fula märken på baksidan efter mina klumsiga försök att få upp den, men såvitt MS vet så var det misslyckade försök, eftersom klistermärket kommer sitta där det ska sitta.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    låter helt rätt

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    30
    Respekt
    18
    Fint

    Blir ju en del utgifter märker jag, men jag visste ju riskerna när jag gjorde köpet, och valet att flasha firmware Sen när jag väl får tillbaka enheten så måste den ju flashas igen (ytterligare kostnad) - om jag nu inte får en enhet med oflashingsbar DVD-spelare.

    Nåja. Dyker upp hos er någon gång i veckan med lådan i högsta hugg, Hansi

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du är välkommen. Vi säger väl 600:- för återställning till original inkl klistermärke samt gratis omflashning av din nya 360 när du får tillbaka den (om den har rätt drive...)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    30
    Respekt
    18
    Ojdå, det var mäkta generöst, det tackar jag för

    Det är precis därför jag alltid hänvisar alla vänner och bekanta till er när de ska göra något som ni sysslar med. Utmärkt service, både teknisk och personlig sådan.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Krotch Visa Inlägg
    Ojdå, det var mäkta generöst, det tackar jag för

    Det är precis därför jag alltid hänvisar alla vänner och bekanta till er när de ska göra något som ni sysslar med. Utmärkt service, både teknisk och personlig sådan.
    Kan bara hålla med, forsätt så! Psxcare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Kasko Visa Inlägg
    Kan bara hålla med, forsätt så! Psxcare

    Synd att det bara är så lång till Psxcare. Bor i Helsingborg ;p

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Ramses Visa Inlägg
    Synd att det bara är så lång till Psxcare. Bor i Helsingborg ;p
    http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html

    Vi kan även skicka in boxen till microsoft åt dig, det kostar 200:- utöver kostnad för återställning osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    psxcare får öppna på fler större städer i landet

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Är det inte dags att Microsoft kryper till korset och erkänner att Xbox 360 är en skitmaskin samt kallar tillbaka alla sålda 360:s. Hur stor andel av boxarna har hållt mer än ett halvår egentligen? Dessa trådar är överlägset populärast på alla Xboxforum. Det finns även teorier (som verkar stämma) om att Microsoft går in och tar bort trådar, samt raderar antalet views på trådar om "Ring of death". Jag har själv fått trådar raderade som inte varit allt för Microsoftkritiska bara belyst "Ring of death".

    Uppenbarligen är detta ett emormt problem för Microsoft men de har väl inte kommit någon pressrealease som talar om vad som verkligen är felet på Xbox 360? Microsoft känner garanterat till ett stort generalfel och jag är säker på att det är samma fel på 90 % av alla boxar som skickas in för reparation.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, det är inte SÅ många som pajar. Däremot har det sålt MASSOR av 360. Dom som INTE har problem har fullt upp att sitta och spela istället för att skriva på forum.

    Säljer jag 100st så kanske en eller två har haft problem, vilket känns rätt normalt.

    Microsoft har väl sålt någon miljon konsoller, om 5-10000 av dessa varit trasiga så märks det självklart i forum osv, det är ju en jättehög siffra trasiga konsoller. Men fortfarande bara en pissdroppe i atlanten jämfört med dom som inte strular :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Wargen023 Visa Inlägg
    Det finns även teorier (som verkar stämma) om att Microsoft går in och tar bort trådar, samt raderar antalet views på trådar om "Ring of death". Jag har själv fått trådar raderade som inte varit allt för Microsoftkritiska bara belyst "Ring of death".
    Menar du att Microsoft skulle hacka forum för att ta bort trådar?
    Känns inte helt sannolikt.
    Last edited by Enlund; 2007-02-12 at 12:32.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Jag hoppas du har rätt Hansi, för jag gillar min Xbox 360 och hoppas att den funkar när den kommer tillbaka från reparation. Men jag börjar tvivla på kvaliteten då det finns MÅNGA som förbrukat tre-fyra xbox på ett år. Om det är uppåt någon procent som pajar är det väl ok. Men jag blir tyvärr överraskad om min håller mer än någon månad när jag får tillbaka den, och samma dag som garantin går ut anser jag att den blir värdelös. Förlängs garantin när en vara byts ut?

    "Menar du att Microsoft skulle hacka forum för att ta bort trådar?
    Känns inte helt sannolikt."

    Forumet på xbox.com modereras av Microsoft, och där HAR trådar tagits bort
    när folk blir för kritiska eller börjar fråga sig hur vanligt är problemet egentligen är. Har själv varit med i trådar som försvinnit spårlöst just som det började bli intressant.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Hu är det med kvitton om den skall in till M$?
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    kvitton ska inte behövas, räcker med serialnumret skulle _JAG_TRO_

    räckte med serialnumret på min hårddisk (maxtor) och min mp3-spelare (creative) kvitto, var onödigt i det här fallet

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Det behövs inget kvitto.

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Någon som vet hur mycket man får betala om MS påstår att boxen varit öppnad och därför är den trasig?

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har konsumentköplagen på din sida. Säljaren måste bevisa att felet inte låg i produkten från början. Du hävdar att den ser ut som den gjorde när du köpte den, och att kartongen såg lite öppnad ut när du köpte den, som om någon lämnat tillbaka den på öppet köp eller nåt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Fint! Men säg att man lämnar chippet kvar i dvd-läsaren.. var hamnar vi då tro?

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det låter som en mycket dum ide att skänka ett chip till microsoft helt i onödan. Men det ändrar ju inte läget. Så länge stormarknaderna envisas med att köpa tillbaka det dom säljer och sedan ställer det på hyllan igen så kan man som konsument komma undan med vad som helst.

    Ett tips är att hitta ett par märken på förpackningen när man handlar något som inte är 100% inplastat från fabriken, och se till att få det noterat på kvittot. Det gör jag ofta, ett sådant kvitto är guld värt om man får strul sedan :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Ahh.. bra tips. Men hur menar du med att skänka chippet? Jag kan inte ta bort det själv och att skicka in boxen blir ju lite dyrt - tänkte att det är värt risken att de kanske kräver ersättning (men har ingen aning om hur mycket).
    Ska bara köra flashad sen.

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    30
    Respekt
    18
    Kollade upp lite saker idag, och tänkte bara inflika att tar man ONOFF's förlängda treårsgaranti (500 SEK, varav 250 du får tillbaka tillgodo efter en tid) så behöver man bara ta med sin trasiga 360 till närmaste butik, och gå hem med en helt ny sådan igen.

    Då gäller det ju såklart att få en som går att flasha om..

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tycker det låter dyrt att lägga 500:- på en försäkring som bara ger 1 års extra garanti, hur mycket är en 360 värd om 3 år tror du...kanske 1000:-.

    100:- tycker jag en sådan försäkring kan vara värd.

    Men det är väl allmänt känt att stormarknaderna ger bort varorna och försöker tjäna pengar på att lura på folk dessa försäkringar.

    Kolla vad säljarna tävlar om att sälja mest för att få sina bonusar...inte f-n är det brödrostar eller mikråvågsugnar, bara försäkringarna eller sina Resurs Finans baserade kreditkort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Angry

    Fick tillbaka Xboxet oreparerat, trots orginalfirmware och nytt klistermärke. Är dock fula märken i skalet där man öppnar den. Frågan är hur MS kan veta att det inte bara är ett misslyckat försök att öppna den?
    Känns riktigt tråkigt att behöva betala dyrt och vänta länge för en repararation som kanske lagar den.

    Är grymt tacksam för tips och råd!

    Snart åker skiten i väggen...

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Vart vågar jag skicka min flashade 360 på lagning? Tar Microsoft bort flashningen om man skickar den dit? Felet är den där röda ringen med tre lampor som blinkar..

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jockeh89 Visa Inlägg
    Vart vågar jag skicka min flashade 360 på lagning? Tar Microsoft bort flashningen om man skickar den dit? Felet är den där röda ringen med tre lampor som blinkar..
    ja de kan ta bort flash, de kan byta ut hela maskinen om det är så. ibland får folk tillbaka den med flash kvar. det är bara att chansa.

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Okej, tack för svaret!

    Skickar man med hårddisk och allt sånt också, eller bara maskinen?

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jockeh89 Visa Inlägg
    Okej, tack för svaret!

    Skickar man med hårddisk och allt sånt också, eller bara maskinen?
    räcker med bara maskinen.. detta kan du fråga supporten när du ringer dem och ber om retursedel.

Liknande diskussioner

  1. Byta DVDläsare i Xbox 360
    By Persson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 01:32
  2. Halverst orolig efter 360 flashning?
    By GinGin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 22:57
  3. vad ska jag har en 360 för?
    By toddster in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 11:30
  4. Xtreme firmware 3.1 for TS-H943 Xbox 360
    By Kiwimannen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 16:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •