hej jag kan ej komma på igen hur man gjorde en dvd.fil man skulle typ skriva in LayerBreak: 1913760 och under ska namnet som iso:n heter?
och vilket programm ska jag använda?
tack för svar
hej jag kan ej komma på igen hur man gjorde en dvd.fil man skulle typ skriva in LayerBreak: 1913760 och under ska namnet som iso:n heter?
och vilket programm ska jag använda?
tack för svar
Öppna anteckningar och skriv
LayerBreak=1913760
IMAGE.000
och spara som "image.dvd"
Och din stora fil måste då heta IMAGE.000 annars fungerar det inte.
Tipset för dagen är...
Kasta clone cd i papperskorgen
Installera imgburn
Ställ in layerbreak en gång för alla i settings
Öppna iso filen direkt och burn baby burn
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
weeh man kan väll ändra image.000 till det spelet (ison) heter ?
Självklart.
Eller så kör man imgburn och slipper sedan bry sig om .dvd filer för resten av 360 brännar karriären.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Håller med föregående talare, kör bara med imgburn.
Finns ingen anledning att strula....
men om man har packat upp en fil som slutar med .360 ska man göra om den till .dvd eller bara köra med den på imgburn efter att man ställt in layerbreak på options?
Öppna den i xbox 360 ss merger först för att kolla att filen har en security sector. Det är inte alltid .360 filerna har det, då måste du leta reda på en passande ss.bin fil till den och köra merge innan du bränner.
krångligt men vilka filer kan man bränna direkt med IMGburn utan att ändraa något? .iso och .dvd?
Finns ju ingen garanti att en .iso eller en .000 är patchad heller (även om i princip alla nya releaser släpps färdigpatchade).
Läs alltid infon på den sida du tankar ifrån och om det följer med nån .nfo-fil.
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
aa ska läsa infon hädanefter men om vi säger att det spelet jag laddade hem nu inte är patchat. ska jag då gå in på annteckingar och sedan skriva in detta:
LayerBreak=1913760
isofilensnamn.iso
och sedan spara filen som: isofilensnamn.dvd
Det där har inget med patchningen att göra.
.dvd filen berättar bara för brännprogrammet vart layerbreak ska vara och vad image-filen heter.
Patchningen gör du med XBox 360 SS Merger.
» Xbox360 FAQ
var får man 360 ss då?
Om spelet är opatchat och de inte skickat med SS-filen så får du leta upp den själv.
Länk till en bra sida med SS-filer hittar du i FAQ'n som du säkert redan läst väldigt noga.
» Xbox360 FAQ
haha håller du på för att jag inte läst faq "noga"? lol på daj =)
ironisk? jag? :-)
» Xbox360 FAQ
haha du e taskig ;/////////// bara för de ska jag läsa hela faq nu förhör mig imorgon okej ? =)))))
Bookmarks