Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem med!!!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Cool Problem med!!!

    Har stora problem med grabbens xbox får hela tiden problem med error code 7 hur f-n ska man fixa det? Får även upp error code 06 då står det i Xbox guide 2.1 att Cannot unlock hd men hur ska jag lyckas med att fixa detta jag kommer inte ens in o xboxen har testat starta med Superdisc 3.7rc8 har även testat med *******.com_xbox_installer_2006-12-12 den skivan men inget vill funka har testat med 3 olika hd 2 orginal diskar då får jag upp error 06¨på ena och error 07 på andra har även tetstat en annan hd som suttit i boxen på 160gb då får jag upp 07 har testat byta ide kabel som det stod att man skulle testa i guiden nu är jag så desperat och hoppas på att kunna få hjälp här!!!


    Mvh Micke

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    6 - kernel - Kan inte låsa upp hårddisken. Vanligaste orsaken är att man försöker använda hårddisken från en annan XBOX.

    7 - kernel - Timeout när xboxen letar efter hårddisken. Är den inkopplad? Är den "Master" eller Cable Select?

    8 - kernel - Ingen hårddisk hittades! se ovan..
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Tackar!

    Tackar för ditt svar men jag har testat med både cable select och master men inget vill funka ibland ställer jag 160 gb som master då får jag error 14 och ibland 13 olika hela tiden. Ska väl testa ta mina diskar till en annan box i helgen men jag skulle ju helst vilja lösa det själv nu grabben är otålig haha och jag har fått upp ögonen för tony hawks project8 så det känns surt
    one and only

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    asså du har testat med 3 st olika orginal HD fr xbox men då är ingen av dom från just din xbox & då kan du glömma det, dom måste vara öppnade med CONFIG MAGIC om det skall funka i just dom xboxarna som dom tillhör.

    Vad du kan göra är ju att köra med tex 120GB-250GB disk sätta in den & installera SuperDisk 2.7 RC 8, pluss att du har sparat all på C från ORGINAL HD på just den xboxen som en säkerhet.

    13 - kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta)

    14 - dashboard - Fel vid uppstart av MS DASHBOARD. Då xboxdash.xbe startats så beror detta fel antagligen på att någon av filerna på C: som används av xboxdash.xbe saknas eller är felaktig.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Problem med brändaspel
    By Wiras in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 19:53
  2. Problem redan med backup av samung 78???
    By Djinn1982 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 14:32
  3. Problem med att hitta /F: i flashFXP
    By aprilia_ftw in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 19:54
  4. problem med filer större än 4 gb
    By Chefen74 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 23:58
  5. Problem med brända spel
    By zorro114 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 22:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •