Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: The.legend.of.zelda.twilight.princess.wii.pal.mult i5

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    The.legend.of.zelda.twilight.princess.wii.pal.mult i5

    Är det någon som lyckats bra med denna?? Testat på 3 sorters skivor nu men får läsfel lite då och då i spelet, oftast när man bytar "ruta" på kartan eller om man t.ex ska gå in i en bossfight.

    Går dock bra att ta ut skivan och stoppa i den igen men något irriterande...

    Någon som har lyckats bra?? Vilken sorts skivor issåfall??

    Jag har testat Princo DVD-R, TDK DVD-R och Rothburg DVD+r i DVD-Rom booktype.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Bränner du långsamt? Om inte, gör det. Använd gärna Verbatim-skivor också.

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Bränt alla i 4x, borde vara OK tycker jag? Får väl testa bränna en i 2x då, eller kanske t.om 1x??

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    4x ska vara ok, så länge skivan klarar av det. Men som sagt, pröva med Verbatim-skivor och väldigt långsam hastighet så kanske det ska fungera bra.

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Testade nu Princo i 1 ggr hastigheten, fungerade inte heller .

    Är det värt att köpa Verbataim och testa igen? Känns sådär att slänga ut mängder av skivor när releasen kanske är kass? Ingen annan som testat denna??

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Testat exakt denna release med följande skivor idag:

    TDK DVD-RW 1-2X (RW iochförsig men alltid värt ett försök, funkade INTE)

    Octron DVD-R 4X (Funkade INTE)

    Maxell DVD-R 8X (Funkade INTE)

    Sony DVD-R 16X (Funkade INTE)

    Verbatim DVD-R 16X (Funkade INTE, hade flera utav denna sorten och testade på 2 olika DVD brännare med samma resultat)

    TDK DVD-R 16X (Funkade INTE)

    På samtliga skivor så blev det Disc Read Error så fort man hade tagit in alla 10 getterna i början. Läste på Wiinja's forum att man kunde köra med enheten liggandes också så att de blev enklare å läsa av skivorna och då kunde man komma lite längre än innan. Hur långt kommer ni andra? Tror inte att det är fel på releasen dock utan att Wii't är känslig med skivor som mitt GameCube var t ex. Har förövrigt ett Wiinja i mitt Wii och brände spelen i 4X.

    EDIT: Måste nästan vara fel på releasen eller så har jag haft riktig otur idag med skivorna men såg att det finns en annan release vid namn THE LEGEND OF ZELDA TWILIGHT PRINCESS WII PAL-PI på TorrentLeech så den ska tankas å ska påpeka att Tony Hawk och Far Cry funkar perfekt med mina DVD-R Verbatim skivor.
    Last edited by KiraSama; 2007-02-13 at 20:28.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    18

    Lite tankar

    fel tråd
    Last edited by solwretep; 2007-02-13 at 18:09.

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag har testat med följande:

    Princo DVD-R 4x (Fungerar men ger det "random" DRE felet)

    Rothburg DVD+r 4x i DVD-Rom mode (Fungerar men ger det "random" DRE felet)

    Verbataim DVD-R 4x (Fungerar men ger det "random" DRE felet)

    TDK DVD-R 4x (Fungerar men ger det "random" DRE felet)

    Låter som det är fel på releasen faktiskt, eller så innehåller bara Zelda väldigt många små filer så det är därför det blir mängder av läsfel? Vet att t.ex FarCry innehåller bara några få stora filer? kanske lättare att läsa än många små??

    Bara mina små funderingar

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Fungerade bränna TDK dvd+r 16x i 4x speed för mig.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    18
    jaha, funkar det att spela några timmar då?


    Citat Original inlägg av freeman_swe Visa Inlägg
    Fungerade bränna TDK dvd+r 16x i 4x speed för mig.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Oj, läste inte hela tråden.
    Har bara spelat i 30 min, får säkerligen samma fel senare.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du sfv kollat filerna du laddat ner så att ingen är korrupt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Har THE LEGEND OF ZELDA TWILIGHT PRINCESS WII PAL-PI ska bränna imorn men hörde att om man t ex stänger av WiiConnect24 så kan DRE's försvinna så ska testa det med.

  14. #14
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Återkom med resultat hur din PI fungerar, sålt mitt Zelda original då jag köpte chip så nu kan jag inte spela det alls :P

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    72
    Respekt
    20
    Jag har testat THE LEGEND OF ZELDA TWILIGHT PRINCESS WII PAL-PI och det verkar fungera som det skall.

    Började lira från min sparning där jag slutade innan jag sålde mitt retail-exemplar och det verkade fungera som det skall.

  16. #16
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Vilken sorts skivor/brännare använde du samt vilken hastighet? Spännande att veta

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    72
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Chrilleman Visa Inlägg
    Vilken sorts skivor/brännare använde du samt vilken hastighet? Spännande att veta
    jag har en extern Samsung brännare Samsung SE-S184M DVD Brännare 18x
    http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100125

    Skiva: Monarch DVD-R 1-8X
    Brände i: 8X i senaste Nero

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Chrilleman Visa Inlägg
    Återkom med resultat hur din PI fungerar, sålt mitt Zelda original då jag köpte chip så nu kan jag inte spela det alls :P
    Du kan låna mitt Zelda orginal och testa att göra en ny backup.

    Hör av dej.... till "han som köpte Rayman"

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    THE LEGEND OF ZELDA TWILIGHT PRINCESS WII PAL-PI fungerar klockrent med mina vanliga Verbatim DVD-R skivor så The.legend.of.zelda.twilight.princess.wii.pal.mult i5 är nån fjant release som är sönder så att ni vet.

  20. #20
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    ahh, precis vad jag ville höra . hem ifrån jobbet om 15 min då o spela zelda

    Bara uppmuntra tant med något också, 14 feb ja

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ca 9 timmar spelat på THE LEGEND OF ZELDA TWILIGHT PRINCESS WII PAL-PI och inga DRE's.

  22. #22
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Hur lyckas du med det alltså??? Jag är i Gorons Mine och får DRE var 5:e minut... Bränner på Verbatim, testat både i 4x och 16x och med en Pioneer brännare... Funderar lite på att låna hem en Samsungbrännare idag och testa.

    Vad använder du för skivor samt brännare då? Har du konsollen stående eller liggandes?? Hur långt har du kommit i spelet?? samt vad bränner du med för program??

    EDIT: Förresten.... Har ni Wiiconnect24 igång eller avslaget?? Läst att detta ska hjälpa en del emot DRE ifall man har det avslaget?? Jag har mitt påslaget så kanske därför jag har så jätte problem??
    Last edited by Chrilleman; 2007-02-15 at 09:56.

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    72
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Chrilleman Visa Inlägg
    Hur lyckas du med det alltså??? Jag är i Gorons Mine och får DRE var 5:e minut... Bränner på Verbatim, testat både i 4x och 16x och med en Pioneer brännare... Funderar lite på att låna hem en Samsungbrännare idag och testa.

    Vad använder du för skivor samt brännare då? Har du konsollen stående eller liggandes?? Hur långt har du kommit i spelet?? samt vad bränner du med för program??

    EDIT: Förresten.... Har ni Wiiconnect24 igång eller avslaget?? Läst att detta ska hjälpa en del emot DRE ifall man har det avslaget?? Jag har mitt påslaget så kanske därför jag har så jätte problem??
    Jag har Wii...24 igång och konsolen stående.

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Min konsol är liggandes och har WiiConnect24 igång och min brännare är PIONEER DVD-RW DVR-K06 som sitter i min iMac 17" C2D.

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Spelade från 12:00-23:30 idag på THE LEGEND OF ZELDA TWILIGHT PRINCESS WII PAL-PI och har kommit så långt att jag klarat Vattentemplet utan DRE's

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •