Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Sjukt ps2 ljud när den laddar

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0

Sjukt ps2 ljud när den laddar

när jag sätter på min ps2 och lägger in en cd så spelas den men man hör alltid ett jävla hackande ljud varge gång spelet laddar och inte bara det det tar ca 1 min för det jävla spelet att ladda lol så snälla någon hjälp mig och sig vad detta kan bero på

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Här kommer jag och tänker skriva om ett problem jag har men sedan ser jag någon annan göra det

Har samma problem! Ungefär, tror jag. När jag stoppar in CD-R skivor så lever den om som tusan, ett sånt där hackande ljud, vet inte vad det kan vara för fel? DVD skivor går utmärkt, men inte CD-R... Tacksam för svar.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    aha ok men jag kör vanliga pal spel gör inte du det?lol

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    men alltså jag undrar bara vad fan det kan bero på! kan det bero på att jag har repade skivor? eller kan det bero på smuts?! eller kan det bero på att den är sjuk i huvudet! snälla nån svara innan jag får damp!!!!!!! lol

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Jo jag kör både NTSC och PAL, men det spelar ingen roll, det lever ändå om. Fattar inte vad det kan va för något... DVD skivor går utmärkt men när det gäller CD skivor så kommer det där hackande ljudet fram... Undra va de kan va...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    men alltså vadå kör du chippat ps2 eller?

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    1. Detta är ett forum just för de som kör chippade spelkonsoller. Alltså så tror jag att majoriteten kör chippat.

2. Skriv korrekt svenska så är det nog lättare att få ett svar. Tillexempel så är meningar (som skall börja med stor bokstav) som dessa inte ett bra sätt ifall man vill ha hjälp:
    "eller kan det bero på att den är sjuk i huvudet! snälla nån svara innan jag får damp!!!!!!! lol"

Tänk lite nästa gång! Undra ifall Sverige börjar bli okunnigt på sitt egna språk?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av k31 Visa Inlägg
    Undra ifall Sverige börjar bli okunnigt på sitt egna språk?
    Korrekt version är: "Jag undrar om Sverige börjar bli okunnigt på sitt eget språk?"

"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Korrekt version är: "Jag undrar om Sverige börjar bli okunnigt på sitt eget språk?"

Jag vet , men det var menat som en tanke, inte som en fråga. Jag bara tycker att om man vill ha lite hjälp så borde man försöka att använda ett vårdat språk när man skriver, och inte avsluta varje mening med "lol".

Så länge han skriver så, då tänker inte jag hjälpa han i alla fall. Jag har varit ytterst snäll på forumet annars, men jag klarar inte av när människor inte skriver på svenska utan använder ett internet-språk istället. Man avslutar gärna med "Tacksam för svar" eller liknande. Men det är bara en åsikt, tänker inte starta värsta diskussionen här nu bara för detta. Det var bara en tanke och ingenting annat!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    "Jag undrar om sveriges befolkning börjar få dåliga kunskaper i svenska" är nog lite mer korrekt...

Och det heter inte "tänker inte jag hjälpa han" utan "tänker inte jag hjälpa honom"

Man skall inte kasta spjut i radhus!!!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    19
    Om det ska vara korrekt så kan man skriva "då tänker inte jag hjälpa honom iaf". Och dessutom det är stor skillnad och göra sådana fel än att skriva "lol" i slutet på alla meningar! Att man använder vanlig svenska är en fördel, sen om man gör vissa fel är väl inte direkt jobbigt, men att avsluta varje mening med "lol" och inte skriva ut särtecken är ganska irriterande. Det var det jag ville ha sagt och ingenting annat.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    glidit ifrån topic? :P
    men vad gäller "hackande ljudet" från PS2'an när man lirar från CD-r... det är ett vanligt problem, verkar det som.
    jag slängde alla mina CD-r backuper, kör nu mera på DVD även om spelen är små.
    PS2 med förmodat Messiah 2 chip.

jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...

Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
    inte att glömma FF serien ^^
    Övrigt:
    Xtag: fetalist

Liknande diskussioner

1. Hitachi v.078 problem.
    By DjElmaco in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 19:11
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 21:33
  3. boxen hänger sig när den vill....
    By bolets in forum X-BOX Hårdvaruforum