Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Open.Season.PAL.XBOX360-Allstars

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow Open.Season.PAL.XBOX360-Allstars

Open.Season.PAL.XBOX360-Allstars

Jag brände detta spel i imgburn från en ISO fil. Skivan brändes problemfritt men sedan när jag stoppade i skivan i boxen så ville den inte fungera. Jag checkade info om releasen och la märke till detta:

Note: All our x360 games are pre-patched with SS and stealth-patched.

Vad betyder detta? Vad är det jag kan ha gjort fel/glömt att göra?

Jag har lyckats bränna "Top.Spin.2.PAL.MULTI5.PROPER.XBOX360-DRabbits" utan problem så jag brände "Open.Season.PAL.XBOX360-Allstars" på samma sätt men det fungerade icke att spela upp i boxen sedan.

Hjälp mig gärna och fråga bara vad ni behöver veta för att kunna svara.

Tack!

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    >Note: All our x360 games are pre-patched with SS and stealth-patched.
    >Vad betyder detta? Vad är det jag kan ha gjort fel/glömt att göra?

Det betyder att releasen redan är patchad. Så du slipper göra det själv.
    Svårt att gissa på vad/om du gjort något fel....
    Vad bränner du på för skivor?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow

Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    >Note: All our x360 games are pre-patched with SS and stealth-patched.
    >Vad betyder detta? Vad är det jag kan ha gjort fel/glömt att göra?

Det betyder att releasen redan är patchad. Så du slipper göra det själv.
    Svårt att gissa på vad/om du gjort något fel....
    Vad bränner du på för skivor?

Jag har en Xtreeme flashad hitatchi läsare i boxen. Jag har den där Pioneerbränaren som man ska ha plus Verbatim DVD+R DL skivor. Jag bränner i IMGburn och har gjort de inställningar man skulle göra i det. Jag lyckades ju bränna Top Spin 2 i förrgår.

´

Open Season innehöll endast en .ISO fil (Nedpackad så klart). Jag rarade upp den, öppnade imgburn och öppnade sedan iso filen i det. Brände i 1x och skivan brändes klart felfritt. Men sedan säger x-boxen att dt inte är en payable/readable disc typ. När jag sätter i skivan i datorn så kan man spela upp skivan i Media Player och då säger den att "To play this game insert to an X-Box 360... bla bla"...

Skumt, INGEN som vet?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan öppna isofilen i ss merger och kolla att den verkligen har en security sector. Sfv kolla filerna så ingen är korrupt. Bränn inte i 1X. Dubbelkolla layerbreak.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow

Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du kan öppna isofilen i ss merger och kolla att den verkligen har en security sector. Sfv kolla filerna så ingen är korrupt. Bränn inte i 1X. Dubbelkolla layerbreak.

Vad är "ss merger"?
    Hur får jag tag på det?
    Hur gör jag sen för att kolla att isofilen "verkligen har en security sector"?
    Vad innebär dubbelkolla layerbreak?
    Om någon av filerna var korrupt så skulle väl skiten inte gå att packa upp utan problem?
    Varför ska jag inte bränna i 1x?

Ledsen men jag är inte så haj på detta. "Ramses" här på forumet visade mig hur jag skulle bränna och det funkade med Top Spin 2, men inte med detta "Open Season" som jag nu bränner på samma sätt.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bläddra igenom de klistrade trådarna, mina fingrar kommer nötas ner till knogarna om jag skall dra all information på nytt varje dag :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow

Bläddra igenom de klistrade trådarna, mina fingrar kommer nötas ner till knogarna om jag skall dra all information på nytt varje dag :-)

Aa, förstår. Ska försöka hitta svaren då. Usch vad jag hatar såna här poblem.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow

Fyfan det var kinesiska allt ihop. Får inget sammanhang för 5 öre av alla inlägg. Vad jag förstår så ska man ha en .dvd fil? Jag fick bara en nedpackad .ISO fil och inget mer... Går det inte bara att förklara vad jag ska göra på 2-3 rader?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Bränner du med IMGBurn så behöver du ingen .dvd-fil
    Du sätter layerbreak manuellt i IMGBurn.
    Bara att bränna imagefilen direkt.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Vad är "ss merger"?
    Hur får jag tag på det?
    Hur gör jag sen för att kolla att isofilen "verkligen har en security sector"?
    Läs FAQ'n!!!!!!!!

Vad innebär dubbelkolla layerbreak?
    Att det antingen står rätt i .dvd-filen eller att det står rätt i IMGBurn

Om någon av filerna var korrupt så skulle väl skiten inte gå att packa upp utan problem?
    Inte säkert. Det är en bra rutin att alltid kolla sfv-filen.

Varför ska jag inte bränna i 1x?
    Av nån anledning kan det bli problem om man bränner för långsamt.
    Kör 2,4X eller 4X

Nämnde jag att du bör läsa FAQ'n? :-)
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow

Bränner du med IMGBurn så behöver du ingen .dvd-fil
    Du sätter layerbreak manuellt i IMGBurn.
    Bara att bränna imagefilen direkt.

Aa, fan då. Men "Ramse" här på forumet gav mig en sifferkod (Antar att det var Layerbreak)som jag skrev in i IMG burn från början sen brände jag Top Spin 2. Kan det hända att jag ska skriva in ett ANNAT layerbreak till detta spel då?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    NEJ. Layerbreak är alltid samma för ALLA XBox360 spel.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow

NEJ. Layerbreak är alltid samma för ALLA XBox360 spel.

Aa, okej. Fan jag blir galen hehe.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Om nån känner för det så ladda gärna Open.Season.PAL.XBOX360-Allstars på www.powerbits.org och säg till om ni lyckas få det att fungera.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Står ingenstans vad jag kan hitta att det skulle vara något fel på den där releasen. Dock är det inte den äkta PAL-releasen. Allstars Releasen är bara på engelska och har region 0xFFFFFFFF.

Vill du ha den riktiga PAL-releasen får du tanka hem DNL's release.
    (Då kan du dessutom välja svenska som språk om du nu vill det)
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow

Står ingenstans vad jag kan hitta att det skulle vara något fel på den där releasen. Dock är det inte den äkta PAL-releasen. Allstars Releasen är bara på engelska och har region 0xFFFFFFFF.

Vill du ha den riktiga PAL-releasen får du tanka hem DNL's release.
    (Då kan du dessutom välja svenska som språk om du nu vill det)

1. Hur ser man att det inte är en "äkta" PAL release och vad är en "oäkta" PAL release?

2. Vad innebär det att den har region 0xFFFFFFFF? Har det nånting att göra med att min 360 inte vill starta spelet? Betyder det att jag skulle gjort nåt spec innan jag brände det?

3. Du vet inte vart jag får tag i DNL's release?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    1. Det är inte så lätt att se. Men det brukar inte spela nån roll. Funkar spelet så funkar det. I det här fallet läste jag NFO-filen till DNL's release där de hade skrivit om Allstars-releasen.

2. LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄS FAQ'n!

3. Finns på t.ex. RevolutionTT
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow

1. Det är inte så lätt att se. Men det brukar inte spela nån roll. Funkar spelet så funkar det. I det här fallet läste jag NFO-filen till DNL's release där de hade skrivit om Allstars-releasen.

2. LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄS FAQ'n!

3. Finns på t.ex. RevolutionTT

gf

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow

Jag har nu "SFV-kollat" filerna och alla är bra och ongen saknas. Jag kollade layer break i IMGBurn som står på "User specified - Sektors in L0: 1913760". Jag lyckades inte installera SS Merger då det krävde någon Windows applikation som jag inte vet hur jag får tag på. Det följde dock inte heller med någon .ss fil med spelet så det borde väl inte behövas det där? Har du eller nån annan ytterligare förslag på vad som kan vara fel eller är det bara att gå vidare i livet och glömma det här? =(

Tack!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Microsoft .NET finns att ladda ner på www.microsoft.com

Det är alltid bra att kunna köra ss merger. Även om det inte skall behövas någon SS fil, så ser man med SS merger ifall imagefilen man har är "korrekt" och om det finns en security sector i den.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Microsoft .NET Framework Version 2.0 Redistributable Package (x86)

http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow

Läs FAQ'n!!!!!!!!

Att det antingen står rätt i .dvd-filen eller att det står rätt i IMGBurn

Inte säkert. Det är en bra rutin att alltid kolla sfv-filen.

Av nån anledning kan det bli problem om man bränner för långsamt.
    Kör 2,4X eller 4X

Nämnde jag att du bör läsa FAQ'n? :-)

Såg inte detta inlägg förns nu! Tack för svaren. Fan jag fattar nu varför jag skulle kollat faqen. Den var bra och välskriven. Men tycker dock att jag gjort som det står där och spelet vägrar ändå funka.

Men jag har nu SS Merger och jag känner mig inte bekväm när jag startar det. Hehe, vad är det jag ska göra i det? Kom igen Hansi hur checkar jag det jag skulle checka? Jag vet att du säkert fått förklara sånt här massor av gånger och det är busenkelt för dig med flera. Men please hjälp en i nöd! =D

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Starta programmet.
    Ladda image/iso-filen
    Är den patchad så kommer du se att ett SS-värde dyker upp i en av rutorna nere till höger.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Arrow

Starta programmet.
    Ladda image/iso-filen
    Är den patchad så kommer du se att ett SS-värde dyker upp i en av rutorna nere till höger.

Aa, det kom upp ett långt nummer där...
    Last edited by Gatubarn; 2007-02-16 at 01:41.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner