Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: är installationen svår? - cyclowiz?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22

    är installationen svår? - cyclowiz?

    är den svår? den ser ju jättelätt ut. ska man löda kortet direkt på eller borde man dra kablar? lite illa sen om det blir fel, jättejobbigt o få bort

    hur har du gjort? vad rekommenderar du? tips!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kablar är mest lämpligt om man är osäker. Mycket lättare att fixa en lödning som blev lite fel. Börjar man strula med en quick solder installation och inte har god lödvana så börjar saker snabbt gå sönder.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    okej, har lött en del nu och känner mig rätt säker, men vet inte om jag ska dra kablar eller göra quick solder.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Dra kablar, det är väl bättre att ta det säkra före det osäkra ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    okidoki

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    57
    Respekt
    21
    Jag började med att löda dit kablar, men lyckades med att få chippet att blinka (något fel). Felsökte frenetiskt, men hittade inget. Så jag tog bort dessa och körde QuickSolder, då såg jag att jag tagit fel lödpunkt för A. Så om ni ska köra med kablar (vilket funkade bra det också) kolla att ni sätter dom rätt

    Om man installerar med kablar så ska man klippa ca 5cm trådar så kan man fästa sitt CycloWiz på en svart tejpbit som sitter lägligt brevid själv PCB:n.

Liknande diskussioner

  1. Chip - CycloWiz!
    By freddyc in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Inlägg: 244
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 22:47
  2. Fungerande Releaser - CycloWiz
    By freddyc in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 22:12
  3. DMS4 e.z.i installtion svår ??
    By zyrex in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-05, 19:11
  4. Svår installation?
    By Robson in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-25, 13:21
  5. Installationen klar
    By GungHo in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-01, 21:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •