är den svår? den ser ju jättelätt ut. ska man löda kortet direkt på eller borde man dra kablar? lite illa sen om det blir fel, jättejobbigt o få bort
hur har du gjort? vad rekommenderar du? tips!
är den svår? den ser ju jättelätt ut. ska man löda kortet direkt på eller borde man dra kablar? lite illa sen om det blir fel, jättejobbigt o få bort
hur har du gjort? vad rekommenderar du? tips!
Kablar är mest lämpligt om man är osäker. Mycket lättare att fixa en lödning som blev lite fel. Börjar man strula med en quick solder installation och inte har god lödvana så börjar saker snabbt gå sönder.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
okej, har lött en del nu och känner mig rätt säker, men vet inte om jag ska dra kablar eller göra quick solder.
Dra kablar, det är väl bättre att ta det säkra före det osäkra ...
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
okidoki
Jag började med att löda dit kablar, men lyckades med att få chippet att blinka (något fel). Felsökte frenetiskt, men hittade inget. Så jag tog bort dessa och körde QuickSolder, då såg jag att jag tagit fel lödpunkt för A. Så om ni ska köra med kablar (vilket funkade bra det också) kolla att ni sätter dom rätt
Om man installerar med kablar så ska man klippa ca 5cm trådar så kan man fästa sitt CycloWiz på en svart tejpbit som sitter lägligt brevid själv PCB:n.
Bookmarks