Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 87

Diskussion: Beställa Wii från Amazon.de

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag ber ÅTERIGEN om ursäkt för att jag tömde amazon.de lagret :-)
    Varför tar ni fortfarande 5000:- för Wii + Chip när ni nu beställt från Tyskland där ni endast betalt 2000:- för varje Wii?

    Jag förstår att ni hade så högt pris när ni köpte Wii från *******/******* för 4000:- styck men är det inte dags att sänka priset nu?

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Pga momsregler och att jag inte ville fresta lyckan med att kräva amazon på vat fri försäljning så måste jag betala både tysk moms och lägga på svensk moms när jag säljer vidare, så inköpspriset blev nog snarare 2900:-/st och SÅ många lyckades jag inte få dom att skicka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #33
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    Vilken tur att jag fick mina 15 maskiner innan

    1 maskin av 15 hade DMS chipset.... resten var D2B , men man tjänar ju lika mycket på dom nu som om man hade chippat dom :-) .. Har redan sålt ett gäng på en känd annonsplats... mumma...
    Last edited by Gemet; 2007-02-27 at 10:13.

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
    Vilken tur att jag fick mina 15 maskiner innan

    1 maskin av 15 hade DMS chipset.... resten var D2B , men man tjänar ju lika mycket på dom nu som om man hade chippat dom :-) .. Har redan sålt ett gäng på en känd annonsplats... mumma...
    Du borde hålla dina svarta affärer för dig själv.

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    vem sa att det var svart !? Dom är ju hur vita som helst :-)

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
    vem sa att det var svart !? Dom är ju hur vita som helst :-)
    Inte för att jag bryr mig, men det är svart och olagligt.

  7. #37
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    sen när är det olagligt att köpa och sälja saker ??
    pajjas

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
    sen när är det olagligt att köpa och sälja saker ??
    pajjas
    Du bedriver väl inget företag? Du betalar väl ingen skatt på det du säljer? Då är det olagligt.

    Det är lagligt att som privatperson sälja enstaka varor, men när det är i så stor utsträckning som i ditt fall så är det olagligt, detta har diskuterats åtskilliga gånger och polisen har t.o.m. gjort tillslag mot folk som livnär sig på denna verksamhet, att bedriva butik på *******/*******.

    Tror du Hansi bara kan köpa in Wii från Tyskland och sen sälja dom? Nej han har skyldigheter och utgifter, något du inte har eftersom att du bedriver svart verksamhet.

    Som sagt jag bryr mig inte, jag har inget problem med att du tjänar dina pengar svart, men det finns ingen anledning för dig att kalla mig "pajjas" bara för att du inte vet vad du pratar om.

    Rätta mig om jag har fel, men detta är vad jag läst, jag kan mycket väl ha fel, men försök komma med något annat än "pajjas".

  9. #39
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    Nej , har inget företag, men som arbetande betalar jag mer än 250.000:- i skatt varje år till staten, om jag sedan tjänar några extra kronor på en bra sak , typ tv-spel så är det inget jag anser skall in i min deklaration.

    Hur Hansi bedriver sin business är helt hans ensak.

    Nu lägger vi ner skitsnacket, måste chippa lite PS2 or

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
    Nej , har inget företag, men som arbetande betalar jag mer än 250.000:- i skatt varje år till staten, om jag sedan tjänar några extra kronor på en bra sak , typ tv-spel så är det inget jag anser skall in i min deklaration.

    Hur Hansi bedriver sin business är helt hans ensak.

    Nu lägger vi ner skitsnacket, måste chippa lite PS2 or
    Som sagt jag bryr mig inte, roligt för dig om du tjänar 1 miljon om året vitt och sen har svarta affärer på sidan om, men det gör inte det hela lagligt.

  11. #41
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    över en viss summa betalar man mer än 50% i skatt, så 1 miljon per år blir det nog inte , snarare 700.... men skattepolitiken gynnar ju knappast arbetaren..

  12. #42
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Gemet, finns det ngra kvar eller, inkl pris?, kanske går att kontakta dig på ngt sätt? .

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
    över en viss summa betalar man mer än 50% i skatt, så 1 miljon per år blir det nog inte , snarare 700.... men skattepolitiken gynnar ju knappast arbetaren..
    Du skulle kunna betala 5 miljoner i skatt varje år, det rättfärdigar ändå inte att du har svarta affärer på sidan om i lagens ögon.

    Men som sagt jag har inget problem med att du håller på med svarta affärer, jag påpekade bara detta och då sa du att jag var en "pajjas" så jag ville bara reda ut det, men nu har du ju erkänt att du rättfärdigar dina svarta affärer med att du betalar 350.000:- i skatt varje år på dina vita affärer.

  14. #44
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av stjarna1 Visa Inlägg
    Gemet, finns det ngra kvar eller, inkl pris?, kanske går att kontakta dig på ngt sätt? .
    Du kanske inte känner till psxcares forum regeler men man får inte annonsera här. Så du kommer inte få något svar.

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har wii på lager, säljes i första hand chippade men vill du så får du en ochippad för 4000:- inkl frakt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #46
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Tipps! Kolla med Toys'r'us, va o köpte en Wii hos dom i Barkarby idag, 2699 kr.
    Dom skall tydligen få in en ny sändning idag eller imorgon, dom tillämpar även först till kvarn principen!
    Klockrent!

  17. #47
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Samma sak med Br leksaker! Läste om hur svårt det var att få tag i en wii men jag fick tag på en direkt hos dom i skärholmen , dock hade dom väldigt få i lager..

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, alla butiker har nog fått en skvätt av senaste leveransen, vi köpte c:a 10st på teknikmagasinet förra fredan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #49
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Hur många wii säljer ni i veckan ingentligen? Ni köper ju alla så vi stackars privatpersoner inte får några :P

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    hämtande hem en wii idag från Toys"r"us i kungens kurva, Tackar jag erariwn för . lirat zelda nu i 7 timmar det är riktigt bra . nu återstår väl bara att vänta lite till innan man chippar, verkar ju hända lite grejjor varje dag typ, så man får rätt chip direkt som klarar allt osv :P,.

    Edit 17timmar och 37minuter nu . haha det är så roligt.
    Last edited by stjarna1; 2007-03-01 at 17:22.

  21. #51
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Nu är dom slut i barkaby iaf

  22. #52
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Ändrad lagerstatus på amazon.de

    Verfügbarkeit: Gewöhnlich versandfertig bei Amazon in 5 bis 9 Tagen. Verkauf und Versand durch Amazon.de.

    Har även en kompis som väntar på att få sin från www.mobilejoker.com, vet inte deras lagerstatus.

  23. #53
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Ar pa kanarieoarna och koper Wii enheter for 239€ st hos Visanta.


  24. #54
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Det var lagom pris

  25. #55
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Om man köper en från usa, går det att chippa den hos er ändå?

  26. #56
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja vi har redan chippat några USA och/eller Japan WII, inga konstigheter med det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #57
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Hur har det varit med nätaggregatet, med tanke på att det är 110v där och så..

  28. #58
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi använder vårt europeiska nätaggregat...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #59
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Har nu kollat mitt banksaldo, 4500 för 2 Wii enheter bidde det.
    Känns som mumma.

  30. #60
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    köpte idag på ica maxi i haninge 2700kr, 3000kr med rayman!

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Importera Wii, chippa i Sverige ?
    By BerraSVE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 17:54
  2. Kan man byta dvdläsare från Samsung till Hitachi?
    By xboxbagarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 11:22
  3. Wii Internationellt?
    By Wildboy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 00:33
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  5. Ta bortfläkten från XBOX
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •