Hmm tänkte bara ställa antgl en newbie fråga men har 2 datorer å en 360 i ett nätverk genom korsade sladdar .. Undrar om man kan ställa in hur mycket kraft ..var och en "maskin" skall kunna få eller få tillgång till ???
Hmm tänkte bara ställa antgl en newbie fråga men har 2 datorer å en 360 i ett nätverk genom korsade sladdar .. Undrar om man kan ställa in hur mycket kraft ..var och en "maskin" skall kunna få eller få tillgång till ???
Kraft............................?
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
vad menar du med kraft?
MEnar typ att jag vill tilldela de olika maskierna en viss procent av nätverks resurserna !
Har du router/Switch/hub?
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Ja. Det ska funka dock så kommer jag inte ihåg vilket program det var.
Har progget hemma. Sök på google eller så vänta tills jag kommer hem så kan jag kolla vad programet heter.
ok låter bra
Googla på Quality Of Service (QOS)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Detta kan användas för att prioritera vissa typer av trafik som kräver realtidsöverföringar, t.ex. IP-telefoni, PPV, IPTV, videokonferanser, mm, mm på bekostnad av trafik, typ. HTTP-trafik, där någon sekunds fördröjning inte spelar någon större roll. Men det styrs ju av ISP fram till dig
Sen finns den inställningen på dyrare switchar/Routrar för gigabyte nätverk
I xp kan du skriva in gpedit.msc
administrativa mallar
Nätverk
Qos
bergränsad bandbredd sätt den på 0
Last edited by pege63; 2007-02-17 at 13:59.
Bookmarks