Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Lyser bara grönt, konsoll död?

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0

Question Lyser bara grönt, konsoll död?

Hej.

Lillebror fick en ps2a i present till sin födelsedag så jag tänkte chippa den åt honom med hjälp av en kompis som jobbat med lödning. Så risken att det skulle vara något fel på lödningen är väldigt liten om ens existerande. När man sätter i strömkabeln så lyser konsollen bara grönt. Händer ingenting när man trycker på powerknappen eller gör någonting öht.Tyvärr så startade vi inte konsollen innan vi började chippa så det kan ha varit fel på ps2an innan (den var helt ny). Vi har tagit bort chippet men konsollen lyser fortf. bara grönt. Gått igenom alla lödningspunkter och kollat men det är ingen överlödning av vad vi kan se. Iom att den lyser grönt innebär det att konsollen är död? Bara bita ihop och köpa en ny isf. och kolla att den fungerar innan vi öppnar den.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    kan ju vara en videokabel, men jag gjorde samma fel dock fungerade min ps2 helt utmärkt.

jag testar alltid konsollerna innan ja chippar dom, så tipset är att prova först.

men vid lödningen kan ni ha slagit ut ngn komponent, så det kan lika gärna skett av lödning :> skicka in till psxcare för felsökning, är nog inte lönt men hey. inte mkt mer ni kan göra när ni öppnat den utan o testa den innan.

har du valt rätt kanal på tvn då? för när jag slår på xboxen så slår xboxen om kanalen direkt (tvn märker) ps2an gör inte det, där måaste jag ju välja vilken kanal jag ska se på. men du får testa, kan vara något småklantigt också.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    kan ju vara en videokabel, men jag gjorde samma fel dock fungerade min ps2 helt utmärkt.

jag testar alltid konsollerna innan ja chippar dom, så tipset är att prova först.

men vid lödningen kan ni ha slagit ut ngn komponent, så det kan lika gärna skett av lödning :> skicka in till psxcare för felsökning, är nog inte lönt men hey. inte mkt mer ni kan göra när ni öppnat den utan o testa den innan.

har du valt rätt kanal på tvn då? för när jag slår på xboxen så slår xboxen om kanalen direkt (tvn märker) ps2an gör inte det, där måaste jag ju välja vilken kanal jag ska se på. men du får testa, kan vara något småklantigt också.
    Har ingenting med videokabeln att göra eller tvn, den bootar inte öht den lyser bara grönt helatiden.

Lämnade den hos min kompis utan att tänka på det, man förmodar väl att produkten man får ska fungera.

Är det några huvudkomponenter som brukar dö som man kan kolla?
    Ingen som har varit med om något liknande att den bara lyser grönt?
    Tycker att antingen borde den vara helt död om man har bränt något viktigt eller så borde den iaf starta och säga att något är fel. >_<

Liknande diskussioner

1. Skicka in bara dvd-läsaren
    By nutte in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 19:03
  2. Det lyser grönt hur än jag gör
    By Temp in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-11-22, 09:36
  3. Chippet klarar bara en uppstart?Hjälp?
    By KingPing in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-10-08, 22:08
  4. Ingen bild, allt lyser grönt...
    By Rhaos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-08-11, 14:18
  5. Satte i ny hårdisk, nu startar bara xboxen om och lyser rött.
    By Madman in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner