Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Får Dåligt ljud på mitt xbox 360 vad kan vara fel ?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Får Dåligt ljud på mitt xbox 360 vad kan vara fel ?

    Hej har nästan nyss köpt mitt 360 flashat och bränt 24 spel.
    Men när jag ska spela spelen så hörs dom mäsnkliga rösterna i spelen jätte tyst medans musiken överröstar rejält har dragit ner på bakrunds musiken i spelen men det låter ändå inte bra....

    exempel på spel Tomb raider,lost extreme, call of duty 3 mfl..
    använder hdmi kablarna eftersom jag har en hd tv Andersson Y100 HD, bilden e suverän men inte ljudet..

    Jag har alltså inte surround ljud utan använder högtalarna som sitter på tvn,,
    inställningen på xboxet stod på dolby digital 5.1 så jag bytte till digital stereo i stället men ljudet vart inge bättre har även tagit lös alla kablar och satti dit dom igen..
    Samma sak blir det när jag tittar på brända filmer genom xboxet bakrunds musiken är hög men inte ljudet från dom som pratar..

    Hoppas ni förstår vad jag menar..

    en bonus fråga har hört att det ska gå ändra hastigheten på sin läsare om man har en samsung vilket ja tror att ja har enligt bilden som finns på erat forum, har letat i erat forum och i xbox menyn men hittar inget..

    tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Arrow

    Citat Original inlägg av Hartridge Visa Inlägg
    Hej har nästan nyss köpt mitt 360 flashat och bränt 24 spel.
    Men när jag ska spela spelen så hörs dom mäsnkliga rösterna i spelen jätte tyst medans musiken överröstar rejält har dragit ner på bakrunds musiken i spelen men det låter ändå inte bra....

    exempel på spel Tomb raider,lost extreme, call of duty 3 mfl..
    använder hdmi kablarna eftersom jag har en hd tv Andersson Y100 HD, bilden e suverän men inte ljudet..

    Jag har alltså inte surround ljud utan använder högtalarna som sitter på tvn,,
    inställningen på xboxet stod på dolby digital 5.1 så jag bytte till digital stereo i stället men ljudet vart inge bättre har även tagit lös alla kablar och satti dit dom igen..
    Samma sak blir det när jag tittar på brända filmer genom xboxet bakrunds musiken är hög men inte ljudet från dom som pratar..

    Hoppas ni förstår vad jag menar..

    en bonus fråga har hört att det ska gå ändra hastigheten på sin läsare om man har en samsung vilket ja tror att ja har enligt bilden som finns på erat forum, har letat i erat forum och i xbox menyn men hittar inget..

    tack på förhand



    Samma sak är det för mig. I t.ex Quake 4 (Och en del liknande spel) hör jag rösterna jättelågt. Jag brukar vända mig med ryggen mot dem så deras röst kommer ur bakre mitten högtalaren som är närmre örat för att höra, hehe. Tyvärr står jag lika frågande inför problemet som du.

Liknande diskussioner

  1. Xbox Vs Xbox 360
    By mcimportmange in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 17:41
  2. vad kan man göra med chipet på 360
    By johnny__B in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 23:10
  3. Xbox 360 Chip/Flash
    By Junta in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 15:59
  4. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 22:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •