tjena,
nu har jag läst många fint skrivna guider och använt sökfunktionen flitigt, men jag lyckas ändå inte förstå hur jag ska lösa mitt problem med fläkten.
jag har bytt fläkt och har xbmc som dash(?). chippet är ett duo-x2 som monterades av psxcare-gänget i nov -05. problemet är att fläkthastigheten ställer ned sig för lågt när jag startar ett spel så att xboxen blir överhettad och stänger av sig. grundhastigheten är alltså för låg, de 20% som det skrivs om på flera ställen. jag har ändrat fläkthastigheten i xbmc men det påverkar ju endast hastigheten i dess applikationer. jag har även ändrat hastigheten i unleash men det löste inte problemet heller.
jag har nu laddat ned både evtool och xbtool som jag har förstått kan ändra fläkthastigheten direkt i bioset genom att jag flashar bioset. stämmer det?
hur ser jag vilken biosversion jag har? i exovdash står det bios: unknown. och i c:/bios finns det flera stycken. alla slutar på 256 kb. hur vet jag vilket som används?
hur funkar det med evtool eller xbtool? kan jag använda dem för att ändra fläkthastigheten i bios och hur gör jag då? de är ju .exe filer, ska jag starta dem i min dator och modifiera biosen och sen stoppa in dem i xboxen? jag har flashat bios på "vanliga" pc men inte på xboxen. om jag förstår saken rätt så ändrar jag ett befintligt bios med xbtool?
tacksam för hjälp
/F
Bookmarks