Kan jag använda Evo-X 3935 till mitt xenium goldSP lödfritt chipp?
kan tillägga att det är en 1.6 xbox
Kan jag använda Evo-X 3935 till mitt xenium goldSP lödfritt chipp?
kan tillägga att det är en 1.6 xbox
Last edited by Jepper; 2007-02-18 at 17:59.
har ju inget med chippet att göra utan det är ju ett MENY program typ
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
men för att kunna använda mina brända backupprogram till boxen så måste jag ju flasha bioset på nåt sätt?
Mvh
Last edited by Jepper; 2007-02-18 at 18:19.
hur stor chip har du 256kb, 512kb, 1024kb?
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
ett http://www.psxcare.com/product.php?x...84694ae9a4e4a4
har jag
så 1024kb blir nog rätt va?
ja du kan ha 2 st 512 bioser du kan väl välja vilken bank du kan flasha tydligen?
Dela upp chippets minne (1M för BIOS, 1M reserverat för chipets operativsystemet, EPROM backup osv) i olika banker valbara med handkontrollen vid uppstart:
1x1024K
2x512K
1x512K + 2x256K
4x256K
Ja jag kan skapa egna banker om jag vill.
och ja jag kan välja vilken bank.
men för att kunna använda mina brända program så måste jag väl köra in nåt annat bios än EEPROM som jag bara antar är en sorts meny och inte har något med bios att göra?
Välj då ett x2_5035_v16plus_512k för en V1.6 xbox
Eller ett x2_5035_512k för V1-1.5
Last edited by pege63; 2007-02-18 at 18:48.
altså så kan jag köra in en evo-x 3935 i mitt chip?
evo-x 3935 är en dashboard inget bios alls
aha, kan du möjligtvis maila x2_5035_v16plus_512k? jag har försökt det där med mirc men jag har någon skum blockad på min brandvägg som gör att jag inte kommer in på mirc.
Mvh Jepper
klicka på mitt namn gå till min sida du hittar det där
Tack! mycket vänligt av dig!
Tack för att du stått ut med mina jobbiga frågor
Nä det är därför forumet finns till ju
nu ska jag bara fundera ut hur detta programmet funkar :P
Du måste lägga in bios i "launch menu" för att komma vidare
Manual har du här
Längre ner ser du där det står Overview of the OS. Där får du reda på allt om hur man gör med chippet med det OS
Last edited by pege63; 2007-02-18 at 19:50.
nytt problem..
Jag har kontakt mellan xboxen och pc, altså jag kan flytta över saker, kan jag flytta över .bin filen eller måste jag packa upp den på nåt sätt?
vet ej men kolla nedan/åvan för att se filmen på hur man gör
jag har ävenlagt upp en OS2 manual på min sida klicka på mitt namn där står åxå allt man behöver veta
Last edited by pege63; 2007-02-18 at 20:21.
Bookmarks