Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: PAL vs NTSC

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21

    PAL vs NTSC

    Jag har lyckat köpa en Nintendo Wii i USA. Jag ska åka över nästa vecka och hämta hem den. Hemma har jag en ganska ny Samsung LCD TV och jag hoppades at jag kan köra min Nintendo Wii med Komponent kabel. Och då undrar jag om det är någon skillnad på Amerikans och Europeisk komponent kabel? Kommer där att vara någon annat som kommer att ställa till det för mig?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Enda problemet är att du inte kan köra europeiska wii spel på den. Annars kommer den fungera bra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Ärligt talat, som ngn nämnde, alla backuper släpps ju i ntsc versioner?, Känns ju nästan bättre om man får hem en ntsc maskin, Kan man chippa den med å sen spela ntsc backuper. Eller tror ni att de kommer komma chip som gör att den klarar både pal å ntsc.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan chippa den och köra ntsc backuper iaf
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Okej, men vad tror du kommer de bli regionsfria snart?, vad är bäst att satsa på pal eller ntsc?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    PAL om du tänker köpa spel i svenska butiker.

    NTSC om du tänker köpa amerikanska spel via postorder över nätet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Okejj ;P, kommer psxcare även satsa på att ta in ngra ntsc versioner framöver?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vete f-n blir bara en massa gnäll för att det blir dyrt så fort man tar in ntsc konsoller och säljer på ärligt vis efter intullning och momsning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Jasså, va skulle en ntsc med chipp insatt landa på i pris på ett cirkus då, om det är okejj att fråga?.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av stjarna1 Visa Inlägg
    Jasså, va skulle en ntsc med chipp insatt landa på i pris på ett cirkus då, om det är okejj att fråga?.
    Wii = 1750:-
    Frakt = 450:-
    Moms (25%) = 550:-
    Tull (10%) = 275:-
    Chip = 465:-
    Installation = 530:-

    TOTALT: 4020:-

    Det skulle alltså bli billigare för PSXCARE att importera NTSC konsoler och chippa dom och sälja än att köpa svenska till överpris (4995:-)

    Jag kanske missat någon kostnad? I sånnafall får du gärna fylla på Hansi, räknade med 450:- i frakt men det går säkert att hitta billigare t.o.m?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Oj jag glömde visst att PSXCARE ska gå med någon vinst på det hela också, då har man iof inte så stora marginaler om man ska se till priset på Wii, men nu när det är brist så skulle det nog gå ändå med tanke på att PSXCARE redan nu tar 4995:- för svensk konsol + chip...

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Kalonjii , Blir det inte mer, hmm kan man även undkomma tull å skatt osv om man fixar själv? ;S, och har de nya chippen kommit så man kan chippa dem oavsett vad det är för version på wii:ett?.

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21
    Problemet är bara att få tag i Wiin´n. Jag höll på i två veckor och då hade jag tur. Min kompis har letat i tre veckor och håller fortfarande på

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    43
    Respekt
    19
    Är det någon som vet om man kan spela ntsc us-spel på en ntsc jpn-konsoll och tvärtom. Sen har jag hört att har man en palkonsoll så kopplas den uppmot en server i europa och en ntscjap kopplas upp mot en server i japan. isåfall står det då på japanska om den är uppkopplad mot japan?

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21

    Kan bara ställa regioner i Wii´n till USA

    Har äntligen fått hem min maskin nu
    Kan bara ställa regioner i Wii´n till USA.
    Så jag kan bara kolla hur vädret är i USA.
    Men annars verkar allt annat fungera som på alla Wii.

  16. #16
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Undenius Visa Inlägg
    Har äntligen fått hem min maskin nu
    Kan bara ställa regioner i Wii´n till USA.
    Så jag kan bara kolla hur vädret är i USA.
    Men annars verkar allt annat fungera som på alla Wii.
    Har du fått köpa ett nytt aggregat eller? Jag har en polare som är i USA, funderar på att be an köpa med ett!

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21

    Talking Ström adapter

    Det enda jag fick köpa var en strömadapter som omvandlar 220V till 110V. Annars var allt med

  18. #18
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    -
    Last edited by vörnimgus; 2012-11-30 at 20:16.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Clas Ohlson t.ex.

    http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=10569197

    Jag brukar också ha 110V transformatorer att sälja i butiken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    -
    Last edited by vörnimgus; 2012-11-30 at 20:17.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja.

    Så fort jag hittar extra powersupply till wii så kommer jag köpa in sådana med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    får min NTSC wii om en ~vecka, kommer och köper chip då..
    förutsatt min fråga som jag nu kom på:

    fungerar alla/några av chippen ni har med NTSC?

    sedan ser jag inte s-videosladden längre, alla slut?

    tack på förhand!

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla aktuella chip fungerar i ntsc konsoller. Vi har billiga s-video på lager.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Alla aktuella chip fungerar i ntsc konsoller. Vi har billiga s-video på lager.
    tack för ett grymt snabbt svar, psxcare har lätt den bästa supporten av alla butiker, tänk om fler kunde vara som er :>

    glömde dock en fråga, sorry...

    Detta med att nintendo "reviderade" kretskorts-layouten, hur blev det med det?
    Fungerar fortfarande alla chip med alla maskiner?
    Hittar ingen info om detta på chiptillverkarnas hemsidor och den enda tråden jag kunde hitta på detta forumet ligger väldigt många sidor bak..

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det enda som händer om du har en reviderad wii är att du inte kan löda t.ex. wiikey, wiid eller cyclowiz platt på kretskortet som det är tänkt, utan du måste dra kablar till anslutningspunkterna istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det enda som händer om du har en reviderad wii är att du inte kan löda t.ex. wiikey, wiid eller cyclowiz platt på kretskortet som det är tänkt, utan du måste dra kablar till anslutningspunkterna istället.
    okay, var hittar man install-diagram för den updaten?
    samt vanlig + ny install för övriga chip?

    är ju hur svårt som helst att hitta vettiga bilder.

    t.ex följande på wiinjas hemsida är ju ett skämt (omöjligt att se något i detalj):
    http://www.wiinja.com/Images/WiinjaSoldered.jpg

    enda vettiga jag hittat är följande för wiikey
    http://www.ps2cover.com/download/wii...stallation.pdf

    thnx alot!

    edit:
    hittade en bättre på wiinja nu iaf:
    http://www.wiinja.com/Images/wiinjaschematic.jpg
    Last edited by basssse; 2007-05-11 at 15:26.

Liknande diskussioner

  1. Pal ??Tony Hawks Project 8 MULTi5 FREE REGiON NTSC XBOX360-VORTEX
    By Clifton82 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 23:33
  2. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 23:05
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  4. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 18:40
  5. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •