Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: SOLVED! MSN Live Messenger 8.1 50% - 100% CPU Utilisation

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

SOLVED! MSN Live Messenger 8.1 50% - 100% CPU Utilisation

Jag skriver det här på engelska för jag tror det är många som googlar efter en lösning på det här problemet... Vi har inte haft får MSN messenger igång under någon vecka för det drog tokmycket CPU på min dator efter uppgradering till 8.1. Nu verkar jag ha löst det:

I Solved my Messenger CPU problems!

I have had problems with 50% CPU (100% of one of the kernels) usage on the SYSTEM process since upgrading to MSN Live Messenger 8.1

This is what i did:

(My MSN is swedish, i will try to guess the correct english names on the options)

1: Remove all SHARED FOLDERS

Changed options:

2: General, below "Login" uncheck Shos Windows Live Today when logging in

3: General, below "Show my contacts", uncheck Show pictures of others

(I really think #3 did the trick...)

4: Messenges, i disabled ALL checkboxes for emoticons, vibes, write by hand etc

5: Notifications and sounds, i disabled ALL checkboxes and ALL sounds

6: Shared folders, i unchecked "Use shared folders instead of sending onte file at a time"

7: Tabs, i selected Hide Tabs

8: Privacy, i unchecked "Show notification when other users add me to their contact list"

9: Security, I unchecked everything except "Allow links in chat window"

...and just because i was happy for a minute now, my CPU went back on 50% for the SYSTEM process. Well, back to the drawing board.

I will now try patches to remove the ADS, in case the ADS are causing problems.

After that, I will go back to 8.0.0812.

Any other tips ARE APPRECIATED!!!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Jag har 8.1 & jag har inget sånt problem nu när jag kollar i aktivitetshanteraren ligger min CPU användning på 2% med den igång + ett anatal program, processer är 59 allokerat 306 MB av 1250 MB
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    OK now i have it running w/o cpu problems. Finally.

I used A-PATCH from

http://www.apatch.org/downloads.php

to remove the ads/banners.

I also tried contacts->filter contacts->online contacts only

And waited for MSN messenger to to whatever it had to do for several minutes with high utilisation.

I hope this helps someone, as i found MANY forum posts where people had problems but no real solutions.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    ....and there she blows again...

Got some chat windows running (lot of customers use MSN for support etc) and cpu is through the roof again.

No, back to 8.0 now, ive had enough!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Downgraded to 8.0.0812

All is good.

I will try the next build of 8.1 when it comes. I will not touch 8.1.0178 ever again.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner