Senaste ritningarna finns här:
http://d-vices.com/subzero/diagrams.php
Senaste ritningarna finns här:
http://d-vices.com/subzero/diagrams.php
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
h20 ritningar
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
De vanligaste "tjocka" ps2 modellerna i sverige är:
SCPH-30004, med helt slät plast på undersidan = V3
SCPH-30004, med ett märke som varnar för farlig elektricitet på undersidan = V4
SCPH-35004 = V4
SCPH-30004R = V5-V6
SCPH-39004 = V7-V8
SCPH-50004 = V9-V11
OBS! Gör alltid "ROMEO FIX" på SCPH-50004 V9-V11!!
OBS! Det innebär att man ändrar strömförsörjningen av "LA-chippet" från 12V till 5V
OBS! Gör du inte detta så kommer den nästan garanterat bränna laserdioden för dvdläsaren!
Den första "smala" PS TWO
SCPH-70004
Oftast med garantisigillet på "baksidan" istället för på "undersidan"
brukar vara V12-V13. Om du skall modifiera denna så rekommenderar vi att du även monterar någon form av "laserfix". Men risken är alltid stor att dvdläsaren går sönder när man chippar den modellen.
SCPH-70004 med sigillet på undersidan brukar oftast hålla bättre.
De smala PS TWO med modellnummer SCPH-75004 och SCPH-77004 har inga problem med att dvdläsarna går sönder. Inga laserskydd krävs.
Bookmarks