Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Xbox 360 Flash Frågor

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18

    Question Xbox 360 Flash Frågor

    Hej!

    Jag har precis införskaffat ett Xbox 360 Premium paket. Det var köpt begagnat av en privatperson, utan garanti. Paketet innehöll en Media Remote så jag antar att det var en av de tidigaste upplagorna. Efter att ha tittat på den här sidan: [URL="http://crunchgear.com/2007/02/14/do-you-have-a-quiet-drive-xbox-360/[/URL] har jag konstaterat att min Xbox 360 DVD är en Hitachi. Eftersom jag inte har någon garanti hade jag tänkt att prova flasha min Xbox 360, för då tappar jag ju garantin ändå. Innan jag gör det har jag lite frågor som jag vore väldigt tacksam att få svar på:

    1) Finns det flera Hitachi DVD? I så fall, hur ser man vilken modell man har? Vad är det för skillnad på dem?

    2) Hur skulle en process se ut om jag ville flasha min Xbox 360?

    3) Vad är nackdelarna med att flasha sin Xbox 360?

    4) Jag har hört att man samtidigt som man flashar kan sänka DVD hastigheten så den inte låter så mycket, har det någon påverkar på maskinen? Blir den överhättad? Blir den långsammare?

    5) Går det att göra om en flashad Xbox 360 till orginal igen? Syns det att man har varit inne och mekat i den?

    6) Jag har läst mycket på olika forum och märkt att riktigt många klagar på att deras maskiner slutar fungera. Ökar man chansen genom att flasha? Hur stor chans har min Xbox 360 att klara sig om jag vill flasha den?

    7) Om man inte har garanti och Xboxen krashar, hur lätt är det att laga den? Är det humana summor?

    8) Vilken version av flashningen ska man ha? Är det olika versioner till olika DVD-läsare? Vad skiljer dem åt?

    9) Eftersom många säger att Xbox 360 lätt blir överhettat och därmed också går sönder undrar jag om det finns något smart sätt att undvika detta.

    10) Min enhetshanterare säger att jag har den här DVD Dual Layer Brännaren: _NEC DVD_RW ND-2510A. Kan jag bränna Xbox 360 spel med den? Om jag måste uppdatera Firmwaren, finns det nån risk att jag pajar enheten (jag har råkat uppdatera BIOS vilket bidrog med stora problem)?

    11) Om jag flashar min Xbox 360 hos er, lämnar ni då någon slags garanti?

    Svara gärna på någon i alla fall om du kan . Hoppas jag inte skrämmer med antalet frågor :P. Tack på förhand!
    Last edited by KonradA; 2007-02-22 at 13:45.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    Textbook's Xbox 360 Firmware Flashing Tutorial
    Ta hem och läs den, http://www.360mods.net/Downloads/get=61/mirror=123.html

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    läs FAQ annars, svarar på 90% av dina frågor :P

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Rippe Visa Inlägg
    läs FAQ annars, svarar på 90% av dina frågor :P
    Jag har gjort det. Har även sökt på forumet men hittar inte de svar jag vill ha. Jag kanske inte skriver så utförligt så alla tolkar frågorna på mitt sätt...

Liknande diskussioner

  1. 360 handkontroll till en "riktig" xbox?
    By Ronnyh in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 16:05
  2. xbox live / xbox 360 live
    By blip33 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:58
  3. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 22:02
  4. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •