Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: vilket xbox360 paket ??

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20

    Question vilket xbox360 paket ??

    Tja,
    jag har börjat fundera på att köpa en moddad xbox360 av psxcare.

    men jag undrar vilket paket som är bäst? (självklart den dyraste med dual FW)
    men räcker det annars med att köpa vanliga xtreme fw?

    kan någon förklara för mig skillnaderna mellan dual FW + uppdateringar av senaste FW på de dyraste chippet och vanlig FW me det lite billigare paketet?

    alltså mellan: Xbox 360 Premium XTREME för 3990:-
    och Xbox 360 Premium XTREME DUAL FIRMWARE SAMSUNG för 5990:-

    ---------------------------
    tack på förhand - mvh Andy

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du klarar dig nog bra på vanligaste xtreme varianten.

    Uppdatering går till på samma sätt, man måste plocka ur dvdläsaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20

    ang. billigaste paketet hansi

    tack för svaret hansi,
    så du säger att det går att uppdatera firmwaren i vanliga xtreme paketet oxå?

    jag trodde man bara kunde uppdatera firmwaren i det dyraste paketet. vad är då dual fw till för och vad är skillnaderna mellan de två paketen?

    tack på förhand - andy

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    Skillnaden är att i ett vanligt XTREME-paket så flashar man chipet som sitter på dvd-läsaren.
    Med dual firmware sätter man in ett extra chip med XTREME-firmware på och så en switch så du kan välja om du vill köra med originalchippet eller med XTREME-chippet.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    helt klart nöjd med min premuim extrem som jag köpte av psxcare.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20

    Exclamation två till frågor!

    tack för alla snabba svar allihopa!

    har två till frågor: #1) jag har en "nec dvd rw nd-3500ag" dvd-brännare. bränner den dual layer eller måste jag köpa en ny?

    #2) om jag köper ett vanligt xbox360 premium paket ifrån någon affär. går det då att köpa en färdig-flashad samsung dvd till den i efterhand då och simpelt bara byta ut den dvdn som finns i xboxen? eller funkar inte detta på alla xbox360 versioner kanske?


    mvh - andy
    Last edited by AndYBazooka; 2007-02-23 at 14:12.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Den kan skriva i dl. men testa prov bränn i både clone och dvddecrypt. funkar bara i clone för mej. Sen så har jag för mej att Hansi skrev att man kan bytta läsaren vid senare tillfälle, men själv så tycker jag inte det är nödvändigt för hitachi funkar fint den med.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man kan inte bara köpa en färdigflashad drive. För att flasha driven korrekt så den fungerar så måste man läsa ur driven som sitter i 360:n för att få tag på den unika "nycken" som parar ihop just den dvdläsaren med just den xboxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    okej då förstår jag!
    men som bibbee sa så kan man alltså köpa exempelvis en samsung dvd senare isof och byta ut ? eller måste man köpa allting som ett paket direkt ?

    btw, om man sedan skall uppdatera firmwaren på dvdn i detta xtreme paket så ska man alltså öppna boxen och göra det manuellt eller vore det smartast att skicka in den?
    Last edited by AndYBazooka; 2007-02-24 at 15:24.

Liknande diskussioner

  1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  2. Vilket Chip är Detta?
    By LuXOD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 13:21
  3. Att Spela Xbox backups på Xbox360?..
    By kofikalonji in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 90
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 00:31
  4. Single Layer SS support for both XBOX1 and XBOX360 games
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 22:13
  5. xbox360 hack för DVD läsaren värt det?
    By reed in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 19:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •