Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: online - chip - NTSC

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    online - chip - NTSC

    Tja!
    har bara några korta frågor.

    1. så som jag förstått det är Nintendos onlinepselande gratis? dvs ingen månadsavgift som t ex xbox live?

    2. funkar det att spela online från Sverige med en NTSC maskin köpt i USA?

    3. sist men inte minst, eftersom alla chip har med "stealth" nånstans i sin info-text antar jag att det betyder att backuper går att spela online?

    tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    72
    Respekt
    19
    Idag finns inget online-spelstöd.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av trickyhed Visa Inlägg
    Idag finns inget online-spelstöd.
    på chip:en eller från nintendos sida?
    måste erkänna att jag inte kollat upp detta.
    men utgår ju ifrån att det går att spela multiplayerspel över nätet?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    72
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av basssse Visa Inlägg
    på chip:en eller från nintendos sida?
    måste erkänna att jag inte kollat upp detta.
    men utgår ju ifrån att det går att spela multiplayerspel över nätet?
    Om jag uttrycker mig så här: I dagsläget finns det inga spel med onlinestöd.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Lånar tråden lite: Om jag har förstått det rätt så får man mail osv till sin wii när den är uppkopplad till internet? Om man chippar sin wii, blir det några problem med mail osv då? Kan "Nintendo" kolla upp om det är chippat?

    /Zeppek

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Än så länge så är det inga problem med chippningen. Det är inte speciellt troligt att det går att upptäcka att dvdläsaren är manipulerad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av zeppek Visa Inlägg
    Lånar tråden lite: Om jag har förstått det rätt så får man mail osv till sin wii när den är uppkopplad till internet? Om man chippar sin wii, blir det några problem med mail osv då? Kan "Nintendo" kolla upp om det är chippat?

    /Zeppek
    1. Det finns idag inga spel till Wii'n med online stöd.
    2. Vad skulle det spela för roll om du fick ett mail av nintendo om att du har chippat din köpta konsoll?
    3. Hur kan du tro att vi vet något om detta då inga spel har onlinestöd? Som sagt ännu en gång har spåkulan gått sönder så det är litet svårt att kolla upp det hela...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tack för era svar.

    Fruktsoda: Jag har inte frågat om några spel som man kan spela online?

    Har en kompis som har wii och han vill inte chippa eftersom den är uppkopplad hela tiden och han tror att chippet kan påverka något med uppkopplingen.
    Men nu har jag fått det bekräftat att det inte är någon fara, så då återstår det bara att berätta det för polaren.

    Har två frågor till: Vad är egentligen uppkopplingen till för, förutom framtida online spel?

    Och till sist, vilket chip tycker ni man ska satsa på?

    Tack på förhand!
    /Zeppek

  9. #9
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av zeppek Visa Inlägg
    Har två frågor till: Vad är egentligen uppkopplingen till för, förutom framtida online spel?

    Och till sist, vilket chip tycker ni man ska satsa på?

    Tack på förhand!
    /Zeppek

    1. Man kan väl använda uppkopplingen till t.ex. virtual console (gamla spel emulatorn) samt webbrowsern mm.

    2. Jag tycker du skall vänta några månader tills något riktigt bra chipp kommer ut, själv väntar jag på att ett regionsfritt chipp kommer innan jag läger ut några pengar

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Jag tycker att om man vill spela så ska man spela nu när det ändå finns fungerande chip. Det kommer alltid att komma bättre saker, oavsett hur länge du än väntar. Du kan ju inte säga när du behöver en ny dator att du ska vänta lite tills det kommer bättre grejer till den, jag lovar att så fort du har tryckt på beställ-knappen så finns det något hetare ute, så varför vänta, jag kör själv med Cyclowiz och det har funkat utan problem, dessutom så är det mycket lätt att installera! Så ställ dig frågan, vill du spela nu och har roligt nu eller så väntar du, går miste om allt roligt du kan ha nu i väntan på att få spela samma spel med samma funktioner, spelen blir inte bättre med ett bättre chip! (De spel som har krånglat är på väg att fixas till, ny release av Rayman är på gång bland annat!) Detta är bara min åsikt.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ok! Tack för era svar.

    Menare du att när det kommer ett regionsfritt chip så kan man spela både pal/ntsc?

Liknande diskussioner

  1. Chip - CycloWiz!
    By freddyc in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Inlägg: 244
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 22:47
  2. Defekta CycloWIZ chip
    By fevzi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 11:21
  3. Vilket Chip ska jag välja?
    By daydreamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 01:30
  4. går det ej spela ntsc när man har alladin chip?
    By bettyboop74 in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 20:36
  5. Online spel med chip.
    By hansol in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-21, 11:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •