Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Lite problem med bränning, väldigt tacksam för hjälp.

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18

    Lite problem med bränning, väldigt tacksam för hjälp.

    Tjena, jag har haft lite problem nu och vet inte alls vad felet kan vara.

    Första 5-6ggr gick utmärkt, använde Maxellskivor, sen 2ggr med fujifilm gick utmärkt, men sista 2 gångerna, en gång med fuji och nyss med Maxell så får jag oläsbar disk.

    Jag vet att det inte är lätt att svara på men vad bör man kolla upp, skivorna har jag svårt att tro det det har gått kanon med Maxell så många gånger och spelet funkar perfekt.

    Undrar även hur den där sspatchen funkar, MÅSTE man lägga in den för att få lyckad bränning? Jag är riktigt kass på det här så därför frågar jag, köpte på mig lite skivor idag och har ju ingen större lust att bränna på om det ska fortsätta misslyckas.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Vilken release är det du har problem med?

    Ett spel MÅSTE vara patchat innan du bränner det. Annars kommer det inte att fungera. I princip alla releaser som släpps numera är patchade, minst SS-patchade men oftast även Stealth-patchade.
    Är det en äldre release du tankat hem så kan den vara opatchad. Då brukar SS.bin följa med och det brukar stå i nfo-filen att spelet måste patchas innan bränning.

    Lite svårt att gissa annars vad du kan ha gjort fel....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Ja, jag förstår att det inte är lätt att säga vad som är fel =)

    Det var Fight Night och DOA4, och som jag fattade skulle det bara vara att bränna dem enligt infofilen som var med, men det gick inte.

    Bara för att prova testade jag att bränna Fuzion Frenzy 2 och det fungerade perfekt, så förmodligen blev det fel för att spelen skulle patchas eller så var det fel på filerna.

    Btw, hur man patchar spelen fattar jag inte, har försökt intstallera det där mergerprogrammet men det gick inte.

    Jag hatar datorer

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Du måste skriva ut vad releaserna heter, spelnamnen räcker inte, om jag ska kunna försöka hitta vad som kan vara fel.
    Är det t.ex. Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360_SLV du plockat hem? Den är prepatched. Bara att bränna.

    Du kan ju helt enkelt bara ha haft otur. Använder själv enbart Verbatim för att slippa sådana slumpartade brännings-fel.

    Förmodligen fick du inte XBox360 SS Merger att funka för att du inte ha .NET Framework 2 installerat. Det måste du ha.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Dead.Rising.UNCUT.PAL.MULTI5.XBOX360-DRabbits

    Undrar om den funkar att bränna som den är?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Har du ens ansträngt dig att läsa i nfo-filen?
    Det står tydligt i den.

    Har du läst FAQ'n?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Jag har läst igenom saker och ting ordentligt, men jag suger på allt som har med datorer att göra för jag hatar det, men man lär sig sakta men säkert, behöver ju inte vara så dryg, forumet är väl till för att man ska kunna få ställa frågor?

    Chansade iaf förut och bränna och det gick kanon.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Jag är inte dryg. Men om du är nybörjare så är det en bra idé att läsa FAQ'n och de klistrade trådarna. Om inte annat för din egen skulls så slipper du göra fel och slösa dyra DL-skivor.
    De flesta nybörjarfrågor finns redan besvarade på forumet. Det är bara att söka lite. Hittar du inte svaret så är det klart att du kan ställa frågor, men lite får du allt anstränga dig själv.

    I nfo-filen står det att spelet är patchat. Då är det alltså bara att bränna som vanligt.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Jag är inte dryg. Men om du är nybörjare så är det en bra idé att läsa FAQ'n och de klistrade trådarna. Om inte annat för din egen skulls så slipper du göra fel och slösa dyra DL-skivor.
    De flesta nybörjarfrågor finns redan besvarade på forumet. Det är bara att söka lite. Hittar du inte svaret så är det klart att du kan ställa frågor, men lite får du allt anstränga dig själv.

    I nfo-filen står det att spelet är patchat. Då är det alltså bara att bränna som vanligt.
    Japp, jag läste det.

    Jag har läst så mycket jag bara kan, men när jag fick lite strul med ett par spel så tänkte jag att det var lika bra att fråga.

    Så jag har ansträngt mig en del faktiskt, men jag har nog insett att det där med att patcha spelen osv är uberkurs för min del, får hålla mig tll färdigpatchade

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det är bara om du vill ha äldre spel som du behöver ha koll på patchningen egentligen. Tror inte jag har sett en enda ny release sedan i början på förra hösten som inte varit prepatched.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Hjälp!

    Jag har laddat ner spelet Condemned_PAL_WORKING_READNFO_XBOX360-RoME. Men jag kan inte bränna ut det i ImgBurner
    Det står bara att det inte går att finalishing game...:s jag har en SS.Bin fil med i uppackningen men hur patchar jag den då??
    fattar inte det..:s

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Den är redan patchad.
    http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...arch_results=0
    Så du har något annat problem....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    men varför står de sådär då?? vilket program rekomenderar du mig att bränna i istället då?

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Vad använder du för skivor?
    Har du lyckats bränna ut andra spel?

    CloneCD eller ImgBurn är de två som gäller för att bränna spel.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Asså jag har köpt nya skivor har inte använt dom förut de är Platinum DVD+R 8.5Gb 8X...
    Har brännt ut spel förut men använt verbatim..men kan de verkligen vara skillnad på skivor oxo??

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Skillnaden är stor.
    Verbatim = hög kvalitet
    Platinum = ojämn kvalitet.

    Där har du nog tyvärr problemet. Skivorna du köpt är dåliga
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    jaha okej..där ser man...men fan verbatim e ju fan slut sålda överallt..

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Tyvärr.
    Beställ på nätet. Där är det både bättre pris och inte slutsålt.....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Vart finns det att köpa verbatim då?? jag har kollat överallt på nätet men de e slut i lager överallt..

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Får inte skriva de namnen här av nån anledning. Hansi blir inte glad då.
    Men det är 2 danska butiker. Googla på "dvd+r billigast" så kommer du hitta.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    du kan också ha problem med firmware som behöver uppgraderas. Om du har live eller haft kan du bara gå in på den user:n och så uppgraderas den. Om du inte har live så finns det massor olika olika guider på google.
    hittade en bra förut men hittar den inte igen

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Väckte du tråden för att gratulera den på födelsedagen så kunde du ju ha väntat ett par veckor till...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Väckte du tråden för att gratulera den på födelsedagen så kunde du ju ha väntat ett par veckor till...
    LOL!
    Jag har ingen signatur.

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Väckte du tråden för att gratulera den på födelsedagen så kunde du ju ha väntat ett par veckor till...
    Fattade inte först. Men sedan såg jag vad det var.

    HAHAHAHA.
    -Henke

Liknande diskussioner

  1. M3 Simply, M3 Lite eller M3 Pro?
    By venoll in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 14:50
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. Seriöst problem, tacksam för hjälp
    By jose in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-23, 19:57
  4. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 15:01
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •