Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: rengörning

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Halmstad, Halland, Sverige
    Respekt
    24

Cool rengörning

Wheeew, såg bilderna på hemsidan på den väldigt dammiga Ps2:n.

Nu blev jag själv lite orolig, och undrar om någon har ett litet tips om hur man kan hålla sin ps2 ren, typ rengöra linsen och sånt där.
    läste på en hemsida om hur man rengör sin Ps1. och där stod det att man ska ta en bit bomull och doppa det lätt i lite tändare-vätska (lighter fluid) och sen gnida lätt på linsen. Jag litade på dem där, och provade det. och visst fan funkade mitt ps1 bättre då. Ja, den läste bättre iaf.

Men har ni några tips om hur man rengör typ linsen på en ps2. Och hur man rengör släden också... tackar för svar.

------------------
    Strange and Ironic, that It will end the same way.

[This message has been edited by Soosman (edited 15 April 2002).]
    Strange and Ironic, that It will end the same way.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Till att börja med - håll rent runt din PS2, samt se till att det inte samlas damm i fläktgallret.

Om det trots allt samlas damm runt fläkten, rengör ofta så att PS2:an inte överhettas, samt att det inte dras in onödigt mycket damm i den.

Eventuellt kan man använda rengöringsskivor - men jag har ALDRIG använt någon sådan produkt då jag inte litar på att den inte repar linsen eller lämnar kvar kemikalierester.

Problemet med PS2 är att man måste bryta garantisigillet och ta isär den om man skall rengöra den ordentligt.

Vi använder oftast bara kemikaliefri rengöringsgas på burk (finns på elfa och clas olsson).

Är linsen riktigt geggig använder vi (försiktigt!) luddfria tops (finns på elfa) och ispropylalkohol (sådan man får med rengöringsband till bandspelare osv).

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

Hansi.

Vad tror du om att montera ett fläktfilter (typ detta från elfa <a href="http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2017388.htm" target="_blank">http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2017388.htm</a> ) över fläktintaget på ps2'an för att förhindra damm i maskinen ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Problemet är inte hålet runt fläkten eftersom fläkten blåser UT.

Skall man sätta filter så skall man sätta det på framsidan av PS2:an där luften och dammet sugs in.

Det är alltså på framsidan man skall hålla rent från damm.

Har du damm runt fläkten på baksidan så har allt det dammet redan passerat ps2:an, så räkna med att lasern är lika skitig som fläkten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

Ok, då förstår jag problemet lite bättre. Tack för informationen.

//W

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner