Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Flasha x360 med bärbar dator?

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Södertälje
    Respekt
    0

Flasha x360 med bärbar dator?

Ja går det att flasha en xbox 360 Hitachi dvd med en bärbar dator? har en Asus z92j

om jag köper en sådan här

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=476&xSec=65

är det nånting mer än grejen ovanför man behöver? min bärbara dator har ingen diskett station om det nu skulle behövas.

Mvh

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    Ja det ska la gå tror jag ,jag har en bärbardator och köpte en sån det funkar ,men du får tänka på att du behöver ström till Xecuter 360 Connectivity kit ,och jag tog det från min linux server ,sen kan man köpa sån 230 V till 12 V / 5 V adapter

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Södertälje
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av HaxxHaris Visa Inlägg
    Ja det ska la gå tror jag ,jag har en bärbardator och köpte en sån det funkar ,men du får tänka på att du behöver ström till Xecuter 360 Connectivity kit ,och jag tog det från min linux server ,sen kan man köpa sån 230 V till 12 V / 5 V adapter

du menar att denna manick måste få ström eller?
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=463

har massa adapters hemma, till cd spelare etc, är det en sån? vart kan man annars köpa en sån adapter. tack för svar

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hixxy Visa Inlägg
    du menar att denna manick måste få ström eller?
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=463

har massa adapters hemma, till cd spelare etc, är det en sån? vart kan man annars köpa en sån adapter. tack för svar

yess den måste få ström , ja du var kan man köra sånna, jag har sätt på amerikanska sidor men vet inte har inte sätt några på nån svenskt sida ,det finns säkert gäller och hitta det bara =)

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    föresten nej det är inte sånt adapter som du har till cd spelare utan sån kontakt som finns i vanliga datorer till hårddiskar och cd-rom o.s.v

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Södertälje
    Respekt
    0
    aha okej, då måste man väl ha en stationär burk, kanske bäst lämna in lådan till psxcare.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bah, du använder givetvis xbox 360:n för att strömförsörja dvdläsaren...se till att dra en jordkabel mellan datorns och 360:ns chassi bara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    24
    brukar inte finnas så många bra jordpunkter på en bärbar bara..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du har ju massor av kontakter på baksidan, kan ju inte vara svårt att hitta jord på något skruvhål nånstans.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    hur fan kunde jag glöma det ;/ tänkte inte på xboxet

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    18
    men hur ska han få den i B mode då ? om han ska använda ström från xboxet så kan han inte använda Xecuter 360 Connectivity kit eller ?
    då behöver han bränna den speciell skivan som får den i B mode ,eller nått =) vet inte

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, bara att köra en slax boot cd så får du den i modeb

Liknande diskussioner

1. Koppla in X360 DVD:n -> Dator
    By Zopyrus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:04
  2. Hjälp med att flasha om bios samt byta HD
    By morper in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 20:56
  3. Program att flasha bios med?
    By bee in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 19:12
  4. Kan inte flasha med Xecuter2 4978! HJÄLP!!
    By Peter.nilsson in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 14:34
  5. Flasha TSOP med X-ecutor 2 4980
    By herrbanan in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-01-15, 00:01

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner