Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: XCM High Speed Air Cooler

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19

    XCM High Speed Air Cooler

    Hej!

    Någon som har testat XCM High Speed Air Cooler för 360
    till sin xbox 360 och som kan dela med sig av sina erfarenheter?

    Jag skulle vilja veta om man kan köra fläkten på lägsta hastigheten men ändå inte riskera att xboxen blir för varm?

    Jag skulle även veta ungefär hur mycket tystare denna fläkten är mot den störiga lilla originalfläkt som sitter i xboxen från början?

    //MoFa

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    http://xcm.cc/xcm_360_high_speed_air_cooler.htm kolla här om det står något.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Stod inte mycket i den länken tyvärr, jag har googlat fläkten nu men inte fått fram någon vettig info. Hittade lite andra 3:e parts leverantörer på fläkten i xboxen som utlovar 7% sänkning av ljudnivån...känns lite lite kanske. Men hur som helst så är min fläkt helt körd som det är idag, måste ha en ny för min väsnas som satan!

    Tar tacksamt emot tips på vart man kan köpa en vettig och förhållandevis tyst fläkt till xbox 360.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    XCM coolern har jag på lager för omgående leverans/montering

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=528&xSec=65
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Tjena Hansi!

    Har för mig att du och jag snackat om den andra fläkten som ni hade i lager för en tid sedan men där du var ärlig och sa att den inte var så mycket tystare än original. Hur är denna fläkt? Kan få få den tystare än originalfläkt med hyfsad kylning?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har bara monterat den åt en kund än så länge, och jag hann inte lyssna efter någon skillnad. Jag har inte fått någon feedback från kunden heller, så han är väl inte helt missnöjd iaf :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Min originalfläkt är helt slut verkar det som, den kyler dåligt och väsnas som bara den. Men jag tycker att 500kr för XCM High Speed Air Cooler känns lite väl mycket, Hansi ni har inte någon annan lösning att erbjuda mig om jag tittar in till er? Jag skulle kunna tänka mig en ny originalfläkt eller någon 3:e partsleverantör fläkt som kostar lite mindre än XCM High Speed Air Cooler.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Problemet är nog att det blir antingen dyrt eller dåligt...

    Jag har inga originalfläktar över. Du kan ju reklamera din xbox till microsoft om fläkten gått och blivit dålig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Fläktarna i min 360 har också börjat bugga ur helt nu, låter mer än en vanlig hårtork så se på film eller lira med annat än hörlurar fungerar inte.

    Tänkte väl kolla om det är någon som har denna lösning och hur den fungerar, låter osv..
    En annan fråga är väl hur man gör om man har den trådlösa nätverksadaptern som man fäster på samma ställe som displayen till denna samt att det även blir lite bråk om usbporten.

    Fungerar fläktarna utan att man kopplar in displayen?

    /D

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Hansi!

    Nu har det gått en tid och jag undrar om ni lärt er mer utav XCM High Speed Air Cooler för 360?

    Jag skulle vilja veta om jag kan skruva ner XCM High Speed Air Cooler för 360 fläktarna på minsta möjliga ljudnivå och ändå kunna spel utan problem? Eller minsta möjliga ljudnivå ligger inte långt under originalfläktarnas oväsen?

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    Jag köpte en sån där rackare och blev besviken som fan. Den låter som ett jetplan även när man inte spelar. Orginal fläktarna är ju 10 ggr bättre än XCM High Speed Air Cooler. Kan tillägga att köpte den där tillbehörs fläkten oxå, den lät tamef*n ännu mer LOL. Så dessa två ihop låt bedrövligt asså. Hade jag haft en Db mätare hade jag ju mätt ljudskillnaden men tyvärr hade jag inte det tillhands just då.
    Så nu har jag beställt grejer för att vattenkyla 360'n. Hoppas du inte köper den iaf. Du blir riktigt besviken MoFa.

    //Rickard

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Stort tack för ditt svar Pezze!

    Jag lyder ditt råd och inser att jag helt enkelt får lära mig acceptera ljudnivån. Lycka till med vattenkylningsprojektet!

Liknande diskussioner

  1. Need for speed carbon problem.
    By box346 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 00:37
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 19:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •