Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Min dvd vägrar läsa!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Bronx
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Min dvd vägrar läsa!

    Hej

    Igår när jag satt och spelade lost planet började min xbox helt plötsligt hänga sig. Dålig skiva tänkte jag och brände en ny. Även med den skivan hängde sig xboxen. Under kvällen blev min dvd (hitachi) bara sämre och nu läser den bara 2-3 sekunder från det att man stoppar in ett spel. DVD-R läser den inte alls.

    Vad gör jag nu? Dvdn har blivit flashad på psxcare och därför har jag själv ingen backup av orginalfirmware. Vad jag har förstått så måste jag ha den för att byta dvd, stämmer det? Vad kan jag göra?

    Hansi, kan du komma med ett kostnadsförslag för en repararation om det nu skulle gå att laga den.

    Tack på förhand
    LL

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är bara att skicka den till microsoft för utbyte.

    Om du vill så återställer vi den till original åt dig för 500:-, då får du ett tillgodokvitto så att du inte behöver betala för flashningen av den 360 du får i utbyte.

    För 200:- extra så sköter vi administrationen med att skicka in den till microsoft åt dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej är det inte så att man måste bryta ett sigill när man går in i xboxen, och
    detta kan väll xbox support se när man skickar in den för en garanti fråga.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är du orolig för det så:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=491
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Floda 2mil ifrån Götet
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Haha you rule!!!!!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 15:50
  2. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 01:51
  3. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 09:13
  4. KAN INTE LÄSA SKIVOR!!!
    By Jonas_f81 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-06, 21:26
  5. Hur gör jag min philips dvd 722 regionsfri?
    By MatsB in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-08-28, 13:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •