Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Varför ta betalt?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

Varför ta betalt?

Hej!
    Jag undrar bara varför ni tar 300kr betalt för att installera custom firmware. Vilken nybörjare som helst skulle ju klarat det själv med bara några enkla anvisningar...Finns ju sånna "install-packs" där det bara räcker att dubbelklicka på en .exe fil så installeras firmwaren av sig själv.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    kankse för att nergradera PSPn + uppdatera mofo

inte alltid så lätt för alla, själva uppdateringen är ju lätt, men nergradera upp o ner o massa skit är inte enkelt för alla.

Att bara installera custom firmware kostar 100 kronor och jag har själv tagit betalt, känner du inte för att betala gör det inte. tycker psxcare ska fortsätta som dom gör.

alla kankse inte har en opatchad version av gta heller, tänk på det.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Att nedgradera är inte heller något problem enligt mig. http://www.psp-hacks.com är en hemsida man borde kolla in på och kolla om man klarar av de själv. Där hittar man tutorials som kan guide en genom en uppgradering/nergradering steg för steg. Filerna finns även att ladda ner där. För er som är nybörjare/ inte visste.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Jo men det är inte till för folk som kan, utan just för folk som inte kan.
    Playstation 3 60gb (PAL)
    XBOX +Duo-X2 +120GB
    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av SlayerX_ Visa Inlägg
    Jo men det är inte till för folk som kan, utan just för folk som inte kan.
    precis, alla kan ju inte. finns ju folk som inte vågar. som folk jag känner dom har läst runt men ger mig en slant för att göra det.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi tar 300:- eftersom det kommer kunder varje dag och tycker det är bra att vi finns där vi finns och kan fixa det medan dom väntar.

Skulle det inte komma några kunder så skulle jag inte ta 300:-

Skulle DU erbjuda dig att vara tillgänglig för en gratis nergradering när som helst mellan 10-18 på vardagar och 11-15 på lördagar, samt gå med på att svara i telefon / på email / msn / icq när någon du hjälpt även behöver få förklarat hur winrar fungerar, vad en ISO fil är för något, blabla, blabla...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi tar 300:- eftersom det kommer kunder varje dag och tycker det är bra att vi finns där vi finns och kan fixa det medan dom väntar.

Skulle det inte komma några kunder så skulle jag inte ta 300:-

Skulle DU erbjuda dig att vara tillgänglig för en gratis nergradering när som helst mellan 10-18 på vardagar och 11-15 på lördagar, samt gå med på att svara i telefon / på email / msn / icq när någon du hjälpt även behöver få förklarat hur winrar fungerar, vad en ISO fil är för något, blabla, blabla...
    Hade aldrig jobbat med newbisarna, som behöver ha reda på vad en ISO är, gratis

//Edit//

Varför INTE ta betalt? Man offrar ju helt enkelt sin fritid för att vara till hands, och det borde man förtjäna en slant på
    Last edited by Turbis; 2007-02-25 at 13:10.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Hade aldrig jobbat med newbisarna, som behöver ha reda på vad en ISO är, gratis

//Edit//

Varför INTE ta betalt? Man offrar ju helt enkelt sin fritid för att vara till hands, och det borde man förtjäna en slant på
    TID ÄR PENGAR

Dessutom kostar det att ha en lokal + personal.
    300 kr är billigt om man jämför vad vi datatekniker tar för att bara offta tid under kontorstid för att hjälpa våra kunder.

Som det skrivits ovanför:

- Vissa vågar inte eller Orkar!
    * T.om. jag dök förbi med mina båda 1.50 PSPor o lät Hansi som jag ändå arbetar för "Long time ago" och lät honom uppgradera dessa till 3.03 Custom o snart kommer han få besök igen för en 3.10+ uppgradering o lite skitsnack

- Vissa har inte en Patchad version av GTA
    * Jag levererade ett "Opatchat" exemplar till PSXCare så de kunde hjälpa andra att nå paradiset med en 1.50 enhet.

- Det kostar pengar att upprätthålla en lokal med personal
    * Tid är pengar o folk kostar pengar, alla har ju inte alltid tid eller lust att råka kvadda sin PSP.
    När jag var Tekniker på PSXCare så gav vi alltid garantier på kunders enheter och i särskilda fall så frånsade vi oss allt ansvar.
    Mig veterligen så har denna policy bibehållts och om nu PSXCare skulle "Bricka" en PSP och Du inte kan byta ut den på "Garanti" så tror jag att de ersätter enheten. (De har nog bara misslyckats då de skulle löda in ett sopigt Untiteld chipp har jag hört ryktas om men kunden fick en ny enhet.)

__________________________________________________ ___________

Ställ dig själv detta: Kan Du Ge Dessa Garantier ?

1. Ny PSP om du Brickar kundens.
    (Vissa enheter skall man inte uppgradera pg.av Firmware inkompabilitet.)

2. En varm o mysig lokal där folk kan vänta istället för att du sitter på Plattan i regnet o fryser häck och kundens "Batteri" råkar ta slut ?

3. Kan du Modda fler enheter på en gång o fortsätta ta in fler enheter i kö ute på gatan ?

4. Har du lust att slänga upp ett Forum där du svarar folk nästintill 24/7 - 366 dagar inklusive skottår

5. Alltid ha ett leende hur dumma frågor folk än ställer?
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    5. Alltid ha ett leende hur dumma frågor folk än ställer?
    Folk ler alltid åt mina dumma frågor Men mina dumma frågor är nog lite dummare än alla andras

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Fick min moddad idag av psxcare och jag betalar lätt 300:- för att slippa bricka min PSP.
    Visst, det kanske finns all info + filer att tanka ner, men nu slapp jag ju lägga ner en massa tid på det för att få det "100%-igt" riskfritt.
    Tack ska ni ha för att det gick så fort.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Folk ler alltid åt mina dumma frågor Men mina dumma frågor är nog lite dummare än alla andras
    Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar
    Men faan vad kul vi kan ha åt de "Dumma" frågorna ibland *skrattar*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Hehe jag har nog inte varit registrerad länge nog på detta forumet för att ha upplevt en rigtigt dum fråga än
    Men jag längtar tills den kommer

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    0
    VARFÖR jag betalade.

För att slippa krångel!
    För att jag inte har tid !
    För att jag inte har intresse av att lära sej hur jag gör det själv!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Air1 Visa Inlägg
    VARFÖR jag betalade.

För att slippa krångel!
    För att jag inte har tid !
    För att jag inte har intresse av att lära sej hur jag gör det själv!
    Det kan man typ kalla ett riktigt bra motiv XD

Liknande diskussioner

1. mysslyckad MS28 flash, vet du varför?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 23:23
  2. varför nergradera?
    By MetAphoR__ in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 14:02
  3. 5,0b varför funkar inte xbox 1 spelen?
    By gbr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 22:48
  4. varför går ej gears of war att ta ner?
    By stinger in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 17:20
  5. Varför Blir det unreconized disc ?
    By senadoo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 23:49

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner