Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 37 av 37

Diskussion: NTSC spel på PAL maskiner

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
    Hej, igår så försökte jag få igång NTSC-spel en rätt lång stund på mitt Wii. Men det fungerade aldrig. Jag har uppdaterat mitt Wiikey till 1.9, så det är inte problemet. När jag sätter i en NTSC-skiva i Wii'et så laddar det, men sen helt pötsligt slutar det ladda och Wii'et blir tyst.

    Kan det bero på att jag köpte mitt Wii på releasen? Är det svårare att få igång NTSC-spel då?

    Det som får mig att tänka så är att en jag känner har med Wiikey 1.9, men för han funkar det att spela NTSC-spel utan några problem. Men han köpte inte det på releasen, han köpte det för bara någon vecka sen. Så för att jag ska få igång det, behöver jag patcha osv då eller?

    Tacksam för svar
    Var glad att du inte låste din wii, sk brickade, eller körde du wii-brickblocker på spelet innan du stoppade det i konsollen?
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  2. #32
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Baaaah, mer och mer ntsc-spel innehåller nån sorts spärrar så att de vanliga proggen inte duger (regionfrii och brick-blocker)
    Vafaan är det med nintendo och deras sjuka monopol..egentligen borde ALLA ladda ner deras spel och bara slänga bara "för att"...

    Jävla dårar, tror de är mer än andra...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    använd skivverktyg för att bränna, d e bara att trycka bränn och välja iso-filen, har funger at varje gång för mig....

  4. #34
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Truchasigner har öppnat massor med nya möjligheter för regionfritt spelande.

    Du kan se vilka uppdateringar skivan innehåller.
    Du kan ändra vilka uppdateringar som ska installeras (behövs en fil för att köra ett spel, ja då kan du installera ju den filen, utan att behöva installera nya system-menyn eller få dubbla weather/news channels)
    Du kan patcha SMG-skyddet (så att man kan köra spelet med gamla chipp som Wiinja)
    Du kan patcha vilka videolägen spelet ska använda (finns verktyg för detta och SMG-patchning)
    Ja, du kan i princip göra vad du vill med spelets filer

  5. #35
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Med andra ord, fu¤¤a upp det så det inte går att spela alls eller får massa jobbiga buggar...

    done that, been there...inte just med trucha men med andra progs på andra system...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  6. #36
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tjena tänkte köpa en amerikask Wii... undrar om det finns någonting som gör att jag kan spela svenska spel på den utan att behöva chippa den... såg någonting som hette typ wiifree elr nåt,,, som var för japanska wii´s.... finns det något liknande för amerikanska eller fungerar den för amerikanska wii´s med?

    tack

  7. #37
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Köper du majoriteten Suropeiska spel köp en Europeisk konsoll.
    Koreansaka Wii as brickas om folk softmoddar, patchar till Amerikanska o sen uppdaterar i Sverige via Internet.

    Europeisk maskin med Europeiska spel ( Chippad eller ochippad ) är smidigare med tanke på att om du köper en USA maskin måste diu även köpa en ny AC som klarar 230V...

    Kör Svenskt, Kör Volvo
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 23:05
  2. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  4. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 18:40
  5. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •