Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Löda in nytt chip

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Löda in nytt chip

    Har ett trasigt Duo X2 chip i min xbox som jag ska byta ut mot ett Smart XX OPX LT. Vad behöver jag göra för att byta? Hur får jag bort det gamla chippet? Svårt att löda dit ett nytt chip när jag har ett i redan?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    lite pilligt är det ju, du får sitta med tennsug och avlödningsfläta för att få bort lödtennet, sen är det ju bara att sätta dit det nya chippet på vanligt sätt.

    men om jag var du skulle jag löda bort BT och D0 på DuoX2 och sätta tillbaka ett likadant så slipper man krångel, xboxenär ju trots allt gammal och personligen känner jag inte för mkt pengar på xboxen

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om duox2 chippet är monterat på korrekt sätt, dvd med stiftlist på moderkortet och hylslist på chippet så är det bara att löda loss två kablar, dra loss chippet, trycka på smartxx chippet på stiftlisten, löda en av de två bortlödda kablarna till SmartXX chippet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    låter ju inte särskilt svårt var ska man löda fast den nya kabeln? är inte så kunnig inom det här med chip, men löda klarar jag av.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    du får följa instruktionerna, antar att det är d0an och en till kabel

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    har ett problem.. det går en kabel från en punkt som heter BT på Duo x2 chippet. men finns ju ingen sån punkt på SmartXX så vars ska den kabeln lödas fast?
    kabeln går från vars man slår på xboxen ungefär till BT punkten. hoppas ni förstår

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs det jag skrev ovan en gång till :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    så man behöver alltså inte den kabeln?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp. Släng den :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    okej. tack så mkt för hjälpen
    kanon support!

    en fråga till bara: kan man välja om man vill slå på boxen med eller utan chip då, bara trycka på eject som tidigare för att starta utan chippet?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går att ställa in på diverse olika sätt i smartxx system meny
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    vilken D0 punkt ska man löda fast kabeln i? finns ju en på undersidan av chippet, och en på pinheadern. Men den heter RD0, ska man löda fast den på undersidan av chippet eller?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det skall gå en kabel mellan chippets D0 punkt och xboxens d0 punkt.

    RD0 är inte samma sak som D0
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Nytt chip: WiiXT med DVDuppspelning!
    By magnuts in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 21:03
  2. Hur löda bort gammalt chip?
    By jugbandblues in forum SmartXX Support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 22:40
  3. Startar inte med nytt chip =/
    By ZitreXx in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 21:38
  4. Nytt chip: qoob NO SWAP!
    By GrävPeter in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-23, 20:44
  5. flasha eller nytt chip?
    By Xbox newbie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-08, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •