Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: CycloWiz Uppdatering senare i veckan!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19

    CycloWiz Uppdatering senare i veckan!

    02/26/2007

    The first CycloWiz upgrade is almost ready! It will be released later this week together with instructions on how to upgrade your chip via DVD. Here are the new features:

    - Direct boot of NTSC Wii imports on NTSC consoles (no patch needed)
    - Direct boot of PAL Wii imports on NTSC consoles (no patch needed, partial compatibility)
    - Direct boot of NTSC Wii imports on PAL consoles (no patch needed, partial compatibility)
    - Runs imported GC games (partially without swap)
    - Perfect compatibility (100% of games are working)
    - Improved read (no more slowdowns)
    - Compatible with DVD-R, DVD+R, DVD-RW and DVD+RW (no bitsetting required)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    19
    Kan CycloWiz teamet hålla vad dom lovar så är det grymt bra jobbat av dom, nu är alla chip på marknaden mer eller mindre likvärdiga.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inte så konstigt att dom blir likvärdiga.

    Det chippen gör är att programmera om dvdläsaren tillfälligt via dess seriella interface. Sedan stänger chippen av sig.

    Har man bara skrivit grundkoden för att kommunicera med dvdläsaren så är det lätt att kopiera vad andra chip gör.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Hansi: Vad är din expertkommentar angående uppgradering via skiva. Tror du dom skulle hitta på någonting som skulle göra att alla tappar sitt förtroende nu när dom verkar kommit in i branschen ordentligt?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tja, eftersom minst tre chiptillverkare oberoende av varandra hävdar att dom kan uppgradera sina chip via dvd-r så lär vi nog se de utlovade uppgraderingarna snart :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Jag hade hoppats på det svaret

    Tycker du att cyclowiz är ett chip att satsa på eller rekomenderar du något annat?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tror du blir nöjd oavsett vilket chip du väljer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Fungerande Releaser - CycloWiz
    By freddyc in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 22:12
  2. Defekta CycloWIZ chip
    By fevzi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 11:21
  3. Ingen bild efter uppdatering?
    By ZitreXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 07:24
  4. Xbox Live Uppdatering
    By maqen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 16:07
  5. Ny uppdatering
    By badguy in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 10:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •