Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Skillnad idag mellan Toshiba och Hitatchi?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19

    Skillnad idag mellan Toshiba och Hitatchi?

    Hej!

    Jag undrar om det fortfarande är så att Toshiba-Samsung dvdläsaren är bättre än Hitatchiläsaren till xbox 360? Finns det möjlighet att sänka hastigheten på dvdläsaren om man mofifierar sin Hitatchiläsare på samma sätt som man kan göra med en Toshiba-Samsung?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, det är bara samsung som har möjlighet att byta hastighet. Och vad jag förstått är det bara samsung som har stöd för media stealth.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Tack för det Hansi, det klargjorde en hel del.

    Men jag förstår mig inte riktigt på det här med media stealth, är det något som kommit i senare firmwareflash till Toshiba-Samsung och något som ligger passivt och hjälper en att vara skyddad mot eventuella äkthetskontroller från Microsoft när man kör online eller vad innebär media stealth? Eller måste både backupspelet har media stealth integrerat i piratkopian samt själva xboxens dvdspelare?
    Last edited by MoFa; 2007-02-27 at 00:33.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Även jag undrar vad det här Media Stealth är för något. Om inte Hitachi spelare har möjlighet till denna funktion, finns det någon liknande? Är det någon idé att flasha en Hitachi Xbox överhuvudtaget om man inte kan få denna funktion?

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Media Stealth patch är en utökad patchning som innebär att det är omöjligt för MS att på något sätt avläsa att spelet man spelar är en kopia. Det ser till 100% ut som ett originalspel :-)

    En vanlig patchning består bara av Security Sectorn (SS.bin), medans en stealth patch även inkluderar PFI (Physical Format Information) och DMI (Disk Manufacturing Information).

    I dagsläget spelar det egentligen ingen roll. Med eller utan stealthpatch så fungerar spelen lika bra ändå, å Live funkar utan problem.
    MEN man vet ju aldrig vad MS hittar på i framtiden.....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    19
    Du får ursäkta men jag hänger inte riktigt med. Är det som så att för att få det här att fungera med stealth patching så behöver man dels ha ett firmware som stödjer stealth mode, samt så behöver man köra med backuper som är gjorda av releasegrupper som integrerat stealth mode stöd i deras release/spelbackup?

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Ja precis.

    (Det går även att lägga på en stealthpatch på en release som saknar det från början.)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och den dagen det visar sig behövas så kan du räkna med att det kommer xtreme versioner till hitachi som har det stödet. Men det är ju skönt att ha det från början såklart :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Och den dagen det visar sig behövas så kan du räkna med att det kommer xtreme versioner till hitachi som har det stödet. Men det är ju skönt att ha det från början såklart :-)
    De orden värmde, om de verkligen visar sig vara sant

Liknande diskussioner

  1. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  2. Skillnad mellan X2 och M7.....
    By BullarMozo in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-29, 22:20
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. nätverk mellan box och pc
    By olalala99 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-13, 11:06
  5. Hansi: skillnad mellan action replay 2 och gameshark 2?
    By Spookman in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-12, 17:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •