Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Hjälp med överföring av filer

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0

Hjälp med överföring av filer

Tjabba.
    Hur får man över filer från pc till xboxen??? Jag har använt flashfxp och den har hittat både pc:n och xbox:n. Jag klickar på de filer (dvd2xbox bla.)som jag vill ha över och den startar upp som den ska (tror jag) med överföringen för i rutan längst ner till höger så kan man se förloppet hela tiden. Allt läggs i F:\apps,,,,, MEN när den är klar och jag startar om xboxen och går in på den för att se vad jag har laddat ner så finns inte filerna där???? Vad händer??? Är det någon som kan hjälpa mig för jag är helt ny på detta..

//alexx59

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    har du kollat så att du inte har för långt filnamn?

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av shifty93 Visa Inlägg
    har du kollat så att du inte har för långt filnamn?
    Yepp, de är inte alls långa och på xboxen så har en bakgrundbild som visar statusen på den med ledig plats osv och under överföringen så ser man att den totala summan sjunker allt eftersom överföringen fortlöper så jag fattar inget????!!!
    Fler ideer???
    plz!
    //Alexx59

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hur stor är partitionen?

Är den större än 256GB så får du problems
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Hur stor är partitionen?

Är den större än 256GB så får du problems
    Disken är på 80GB

Registrerade
    Oct 2005
    Från
    Borås
    Respekt
    20
    Hur kollar du efter filerna i xboxen? med ett utforskarprogram eller bara i huvudmenyn? vad kör du för dash?

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Hur kollar du efter filerna i xboxen? med ett utforskarprogram eller bara i huvudmenyn? vad kör du för dash?
    Hej.
    Jag kollar bara i huvudmenyn och jag kör med evox och xbmc... Jag har typ 30 spel på hårddisken och dom kommer jag åt men när jag tittade lite på xboxen via flashfxp (eller vad det heter) så kunde jag se grejerna jag laddade in där under F:\ för att jag la dem där. När jag tittar i e:\apps så finns där xbmc och avalaunch..
    Hur gör jag för att kolla med ett utforskarprg???
    Vad gör jag för fel???

//martini

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    En grej till..... när jag för över filerna så tar det s..t lång tid för överföringen, varför?? Vad betyder passiv mode och hur stänger man av det och var???
    //martini

Registrerade
    Oct 2005
    Från
    Borås
    Respekt
    20
    När du kör med exox så är det inte säkert att xboxen kollar på F:/ efter spel och apps. Det kan hända att den bara kollar på E:/.
    I XBMC finns en utforskare. Beror lite på vilket skin du har hur du hittar den.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    När du kör med exox så är det inte säkert att xboxen kollar på F:/ efter spel och apps. Det kan hända att den bara kollar på E:/.
    I XBMC finns en utforskare. Beror lite på vilket skin du har hur du hittar den.
    Alla spelen som finns på F:\ hittas via xbmc som finns på E:\ och den hittas åxo för det är med den jag väljer spelen.
    När jag går in på xbmc och går igenom alla mapparna som finns där så hittar jag mappen med xbmc och ett prg till som jag inte kommer på nu. När jag överför tex dvd2xbox mappen från pc:n till samma mapp som xbmc finns på xboxen så finns inte den där efter omstart. Den finns där fortfarande när jag tittar på dem via flashfxp. Ska man köra den på något sätt eller??? Typ setup eller så? Där finns även något som heter typ kai- någonting men när jag väljer den så får jag frågan om den skall kopplas upp gentemot xbmc, klickar på yes men det händer inget och jag får frågan gång på gång.. ???arghghhhg

//martini

Registrerade
    Oct 2005
    Från
    Borås
    Respekt
    20
    Xlink-Kai skall du över huvud taget inte tänka på nu. Det har med nätverksspel att göra.
    Som det ser ut just nu så skulle jag om jag var du ta en backup på xboxen och formatera om hdd:n och börja från början..

Kanske går att fixa enklare, men svårt att veta efter din beskrivning.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Xlink-Kai skall du över huvud taget inte tänka på nu. Det har med nätverksspel att göra.
    Som det ser ut just nu så skulle jag om jag var du ta en backup på xboxen och formatera om hdd:n och börja från början..

Kanske går att fixa enklare, men svårt att veta efter din beskrivning.

ooohhhhhh, crap

Njaeeee. jag tror jag håller där istället och fortsätter som vanligt då den inte strular för mig överhuvudtaget utan att jag bara ville föra över några spel och program.... jag kan bränna spelen istället

//martini

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Tja...använd QWIX lr xFER till att lägga in spel på boxen....funkar kanon

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    gammalt skit använd C-Xboxtool el Complex Tools
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ftw Visa Inlägg
    Tja...använd QWIX lr xFER till att lägga in spel på boxen....funkar kanon
    Då det inte går att föra över några program så kan det vara lite svårt att använda dessa, eller hur???

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Allt går att fixa
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

1. Hjälp med chip!
    By AndYBazooka in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 09:14
  2. problem med filer större än 4 gb
    By Chefen74 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 00:58
  3. BehÖver Verkligen HjÄlp Med Anslutningar! SnÄlla HjÄlp!!!!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 22:46
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  5. Hjälp! inga filer syns med ftp från xbox
    By kby71 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-24, 01:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner