Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Spel fungerar på min samsung men inte på andras!! varför?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Spel fungerar på min samsung men inte på andras!! varför?

    Jag har en samsungläsare. Brännt ut massa spel, fungerar prima på min läsare.
    Har pioneer 111d som jag bränenr med, bränner på Verbatimskivor dessutom.

    Fungerar på min poolares samsung också, men INTE på mina andra två poolares samsungläsare, flashade med exakt samma flash!

    Varför händer detta???

    MVH

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    VILKEN firmware version i brännaren och i xboxarnas dvdläsare?

    Kör du samsungarna i snabbt eller långsamt läge?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Min är flashad hos PSXcare i början av december, vilken är det då? De andra tre kör på Xtreeme 5.2C.
    Brännaren är den nyaste firmwaren som fanns på pioneers hemsida.
    Hur vet man om man kör dem snabbt respektive segt? (diskarna)

    MVH
    Last edited by kentuckied; 2007-02-27 at 16:13.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    *Bump*

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Anledningen är att dom har default fast. Altså den kör på hög hastighet i vanliga fall men om man sätter i ett orginalspel så byter den till låg hastighet. Du har antagligen default slow eller bara slow. Så din xbox läser skivorna bättre. Testa sätt i ett orginalspel i din kompis xbox och starta det sen byter du till ett brännt spel utan att stänga av den. Det borde fungera.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Nu har jag testat att köra min i både snabbt och långsamt läge(5.2), men det är fortfarande vissa skivor som inte fungerar för mig som fungerar för min kompis som flashade den hos psxcare den 15/11 förra året(kollade just upp det). Vilken firmware är det då, 4.2?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad lär vi oss av detta?

    Jo!

    Flasha hos PSXCARE, för då FUNGERAR det...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Allvarligt talat, allt som tillverkas har "toleranser" och kan variera i hur bra t.ex. en dvdläsare fungerar med olika media.

    Kör man xtreme 5.2 som har extra laser kalibrering aktiverat så är det inte så mycket mer man kan göra än att prova olika skivor/firmware i brännaren osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Anledningen är att dom har default fast. Altså den kör på hög hastighet i vanliga fall men om man sätter i ett orginalspel så byter den till låg hastighet. Du har antagligen default slow eller bara slow. Så din xbox läser skivorna bättre. Testa sätt i ett orginalspel i din kompis xbox och starta det sen byter du till ett brännt spel utan att stänga av den. Det borde fungera.
    Det kan faktiskt vara tvärt om också, i mitt fall fungerade inte dead rising mflera på sakta läshastighet men i normal gick det mycket bättre. Andra spel hade inga problem med den saktare hastigheten.. dom ja märkt är extra besvärliga på en halvkass läsare är just dead rising (även orginal enligt deras supportforum) och table tennis.

Liknande diskussioner

  1. Flashning av min Samsung
    By stefan_boy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 31
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 05:12
  2. Klarar att bränna spel men inte DVD-filmer...
    By Valmont74 in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 17:24
  3. Ideér angående spel som inte fungerar
    By MBMA in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-13, 17:24
  4. Varför fungerar inte vibratorn på handkontrollen i alla spel?
    By PussyWagon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 18:47
  5. Varför kan jag inte köra ANTI-MOD spel?
    By psxcare0007 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-09-04, 12:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •