Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Ständigt v1.82

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0

Ständigt v1.82

Jag har just lött in ett matrixchip beställt från er.
    Matrixloggan kommer fram när jag startar konsolen, men några backupspel funkar ej att spela. Endast originalspelen. Försöker installera senaste firmware från matrix hemsida (v1.93). Till och börja med så ville den inte automatiskt läsa min brända cd med programvaran, men efter visst meck med inhållen triangel och r1 i variationer så läste den skivan. Men den frågar om jag vill uppdatera till v1.82.

Hur kommer det sig?

Det funkar så klart fortfarande inte att läsa backupspel efter att ha testat uppdatera till v1.82.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    har du inte missat någon lödpunkt då?

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Bra fråga.
    Jag har dock svårt att undersöka detta, eftersom den jag har fått hjälp med att löda in chippet bor i en annan stad. Men det är nåt att göra ifall det inte funkar efter annan felsökning.

Kan det vara en fellödning även fast jag kommer in i matrixmenyn?
    Vad kan annars vara felet?
    Jag tycker det är mycket underligt att mitt ps2/matrixchippet uppfattar både en bränd skiva med v1.93 och en med v1.91 som v1.82.

Ska det bara vara att sätta i uppdateringsskivan jag har bränt och den ska läsa rakt av, eller måste man trycka någon knappkombination eller göra något särskilt med resetknappen osv?

Jag har förresten en ps2 v15a (77004)

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    hej du ... om det är samma som xeno-ps

så Kolla upp punkterna a,b,i,g,h det är där felet sitter om du får upp en meny men inte kan spela brända spel.

Glömde fråga om det är version -52 där man löder på ett ben ?

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    jag har en precis likadan PsTwo som du har oskarIII.

läste tidigare om en kille som inte fick spelen att boota, då var det I som hade lossnat. så jag tror du missat någon lödpunkt eller något liknande.

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
    hej du ... om det är samma som xeno-ps

så Kolla upp punkterna a,b,i,g,h det är där felet sitter om du får upp en meny men inte kan spela brända spel.

Glömde fråga om det är version -52 där man löder på ett ben ?

15a = -02

så man löder inte på ett ben där. man kan, men man behöver inte

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0

Tack

Vill tacka för allas åsikter och informera att det var lödpunkt I och H som var omkastade. Nu funkar det utmärkt

Tack för hjälpen

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Har exakt samma problem som du!! Krångel vid flashningen och tjatar bara om 1.82
    uppdateringen.Orgspel funkar finfint men brända spel funkar ej, den säger bara att jag ska sätta i en ps1 el ps2 skiva i spelaren. Kommer ej heller in i matrixmeny men matrixloggan kommer fram vid start. Är ganska säker på att sladdarna sitter rätt men får väl kolla en gång till! Tacksam för tips eller svar. Det är en v5 maskin.
    Last edited by KungBore; 2008-02-10 at 00:42.

Liknande diskussioner

1. ständigt intryckt powerknapp
    By ukklavaek in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 15:50

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner