Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: wiinja installation

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22

    wiinja installation

    spelar det någon roll hur man dra kablarna? finns ju inga jäkla ABC på den där PIC'en :S

    på hjemsidan är det massa punkter bara, har du något förslag? Hansi?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Pic:ens pinout:


    1-(liten grop)-----8
    2-----------------7
    3-----------------6
    4----------------5


    minustecknen = chippets ovansida där det står lite bokstäver och siffror. Gropen markerar pin1. Sedan räknar man pinsen som jag försökt beskriva ovan.

    Vi skall fixa en bra bild att lägga upp här snart, har varit lite tunga dagar den här veckan då mer än halva personalen (delvis inkl mig själv) har varit borta pga sjukdom/sjukt barn/halt häst/uppkörning...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    hmm, men spelar det någon roll hur man löder? och hur punkterna ska sitta, beställde ju ett chip nu ^^

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns bilder på wiinja.com som visar hur en installation ser ut, även videos finns...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jo, tänkte följa dom, men tycker det är dåligt från deras del att dom inte visar punkterna mer exakt

    tack för hjälpen, inväntar ordern

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Här är en bild som vi använder tills vidare
    Attached Images Attached Images
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jahaa, tack så mycket Hansi

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    tänkte ta en bild på den färdiga installationen, men batterierna var slut i kameran.

    installationen gick fort och enkelt =)

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    japp, håller med, installationen va enkel, har man lött lite förut är det inga som helst problem, kudos till Hansi för bra bilder o pin beskrivning.

    Det enda att tänka på som jag inte tänkte på va att inte ta för körta kabalar o dra dom över strömmatningen till DVD läsaren (den lilla kontakten) drar man kablarna tajt över där blir det lite jobbigare att montera hiop allt men det går!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    hehe, kabeln man fick med som psxcare skickade med var lite för mkt :P jag använde inte ens hälften av kabeln jag fick med.

    varför skickar ni med så mkt? gick rätt bra med någorlunda korta kablar

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    bättre med för mycket än för lite ju...Den e ju säkert ganska billig

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    den e INTE billig för att vara elektronikkabel...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    billig skulle jag inte kalla det, om psxcare skickar med runt 2 meter kabel varje gång lär det bli lite dyrt

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Har jag fattat rätt att det är pic 1,5,6,7,8 man skall använda??
    skall man inte avända pic 3 som det står på winja.com??

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo följ guiden för wiinja, speciellt om du har wiinja deluxe som använder pin3 för att stänga av chippet manuellt samt ännu viktigare - aktivera recovery mode!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hej hansi skickade en bild + länken där jag hittade den som jag tycker är bättre en winjas om var kablarna skall fästas.

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    tja hansi om man kan sätta in Chipp i xbox utan några stora problen klarar man wii med då? Är det lika lätt eller är det som att chippa en ps2:a ?
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jag tyckte detr var aslätt o chippa wii, är ju bara några lödpunkter vid varandra

Liknande diskussioner

  1. Wiinja?
    By Mrgrinder in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 15:59
  2. Wiinja Vs CycloWiz
    By PiGGELiN in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 00:09
  3. Wiinja
    By Chrilleman in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 00:43
  4. Installation av 3.03 oe-a
    By Dennis_81 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 21:08
  5. Problem med installation av Xenium Gold, solderless.
    By cobraeyes in forum Xenium Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 22:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •