Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: blå-röda dioder, vart?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22

    blå-röda dioder, vart?

    jag vill ha 2 st blå-röda dioder med 3 ben som jag kan sätta på front ledsen på xboxen

    vart kan jag få sånna? känner till en konkurrent som ville ha 49 för 2 dioder + 40 kronor frakt, jag avstod.

    finns det någon billigt sätt bara? jag känner inet för att dra med 2 dioder då jag har crystal och inte vill att det syns bra, vill ha duo-dioder.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det syns fan inte även om man har crystal, sålänge man inte tar ficklampan och mikroskopet..... Billigare lysdioder av den sorten kan nog vara svårt att hitta, då de inte är så vanliga. Så vill du bestämt ha bicolor leds så köp av den där killen.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    men vafan 90 kronor för 2 dioder, svider ju

    aja, inte mkt man kan göra än att betala :>

    men ska man bara kapa benen och sen löda direkt på, eller ska man avlöda dom nuvarande dioderna?

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    jag brukar kapa av linsen ifrån bena, för då blir det lättare att värma på och plocka bort varje ben för sig. Har man varmluftsstation så är det ju inga problem.... Vet inte om det blir så bra direkt att skarvlöda direkt på de gamla benen....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    haha, jag menade inte så, kapa av benen vid dom gamla lödningarn aohc bara lägga på en ny där, inte direkt så att det är något spec ;>

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    20
    Kolla på www.elfa.se också, de säljer allt mellan himmel och jord.

    Just blå + röd är nog rätt ovanlig, därav priset.
    Xbox Crystal Edition - Samsung - X3 - 160 GB
    PSP PSP1004 - 1 GB

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Allt mellan antenn och jord är det väl ändå.... Och jag hoppas att han inte ältar det där fortfarande...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    du kan ju alltid ta och använda två blåa och två röda lysdioder. löd först fast en av lysdioderna och sedan anoden på den andra lysdioden, löd sedan katoden från den andra lysdioden till katoden på den första. gör sedan likadant på andra sidan. Dock kan jag varna för att den röda lysdioden antagligen inte kommer att lysa tillräckligt starkt. De blåa och vita lysdioderna som finns är oftast många gånger starkare i sitt sken än de andra färgerna.


    edit: såg nu att du inte ville ha det så som jag tipsade om.. men vill du ha det billigt så är det nog det som gäller

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    men kan man inte få ett artikelnummer på elfa? för jag har letat ihjäl mig på hemsidan :P

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    verkar inte finnas på elfa. finns bara röd/grön el röd/gul

  11. #11
    dragonslayer Guest

  12. #12
    dragonslayer Guest
    beställde 50st... så är det nån som behöver så kommer det att gå att ordna..

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lägg en annons i "annonser / spam", du har min tillåtelse trots att det inte är "enstaka begagnad produkt" eller hur jag nu formulerat gnället i forumbeskrivningen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    dragonslayer Guest
    nu har jag fått dom...
    säljer dom för 30:- paret inklusive porto

Liknande diskussioner

  1. Frysning och röda "lampor"
    By BuBBa123 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 44
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 20:49
  2. Mega X Key...vart får man tag i det?
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 19:55
  3. Tre Röda Lampor
    By ChrisSnyder in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 20:55
  4. BIOS med BLÅ logga nu även för xbox 1.1
    By Hansi in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 11:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •