Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Tull etc

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Respekt
    24

Post Tull etc

Hej Hansi. Måste bara fråga om era importer, betalar ni moms och tull på alla era leveranser. Ni beställer väl såpass mycket att det inte slinker igenom liksom?

För isåfall så förstår jag inte alls alla som funderar och klagar på era priser. Ni har en massa omkostnader: lager, frakt, tull, moms, butikslokaler, webbkostnader, övriga marknadsföringskostnader etc.

Jag har varit in på messiah2´s officiella prislista och kollat bulkpriserna. Visst verkar det svinbilligt vid en första anblick, men när man tänker på ovanstående så har ni nog normala eller kanske till och med något under normala marginaler på era produkter. Stämmer det, eller tjänar ni fetmycket kosing som alla här tror???

MVH

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi har bra marginaler, men även mycket omkostnader. Precis som vilket företag som helst antar jag.

Reglerna för import utanför EU är:

Pris för varan + frakt. På detta läggs tull. Sedan läggs momsen på. Och så lite småkostnader som de inblandade parterna tar för besväret.

Det är aldrig lönt att skicka tillbaka trasiga varor till asien, så vi måste även räkna med en viss felprocent.

Reglerna för import inom EU är:
    När vi handlar från ett annat "VAT" registrerat företag inom EU så skall dom dra bort sin lokala moms från sina priser. Ingen tull förekommer. Sedan skall svensk moms deklareras, men i praktiken betalas ingen moms då den dras av i deklarationen. När varan säljs så läggs däremot svensk moms på till slutkund vilken sedan deklareras och betalas in.

Tyvärr är inte alla tillverkare av modchip så seriösa att dom handlar som registrerade företag. I det fallet betalar vi samma pris som en privatperson och måste sedan lägga på svensk moms på priset.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. tull avgift?
    By Fe3RD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-18, 15:09
  2. Tull?
    By Fe3RD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-07, 17:39

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner