Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Problem

Registrerade
    Mar 2001
    Från
    Malmö
    Respekt
    25

Post Problem

Det är så att min playstation Är lite stygg mot mig. Det går bara spela audio skivor men inga spel i den. Varken orginal eller andra spel . Kan ju inte vara fel på lasern när det läser av musik skivor tycker jag. Nån smart där ute som vet vad det kan vara.Hoppas på hjälp

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Är den chippad?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2001
    Från
    Malmö
    Respekt
    25

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
    Är den chippad?</font>
    Ja det är den sedan ett par år tillbaka. Kan något ha släppt, men funkar musik skivor isåfall??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det med största sannolikhet en anslutning till chipet som lossnat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2001
    Från
    Malmö
    Respekt
    25

Det med största sannolikhet en anslutning till chipet som lossnat.</font>
    Jag har kollat upp kablarna och alla verkar sitta fast. (tyvärr kanske)Vet du vad det kan vara då??

Registrerade
    Mar 2001
    Från
    Malmö
    Respekt
    25

[quote]<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Carpe Diem:
    [b]
    Originally posted by Hansi:
    Det med största sannolikhet en anslutning till chipet som lossnat.</font>
    Skiten funkar med spel om jag lutar eller nästan vänder konsolen helt. Musik skivor kan få lite konstigt ljud om den står "rätt" lite störningar kan man säga typ en dålig inställd radio. Även detta blir bättre om jag vrider och vänder på maskinen. Blir ine klok på den.Kablarna verkar sitta fast(till chipet)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Har du en scph-1002 så är lasersläden sliten vilket gör att linsen lutar lite när du låter din playstation stå "normalt".

Vi brukade sälja "atlas" reparationskit för att fixa detta, men nu är dom slut...över 1000st... :-)

Är det inte en scph-1002 bör det räcka med rengöring + kalibrering av lasern, vi tar 350:- för detta.

Registrerade
    Mar 2001
    Från
    Malmö
    Respekt
    25

Har du en scph-1002 så är lasersläden sliten vilket gör att linsen lutar lite när du låter din playstation stå "normalt".

Vi brukade sälja "atlas" reparationskit för att fixa detta, men nu är dom slut...över 1000st... :-)

Är det inte en scph-1002 bör det räcka med rengöring + kalibrering av lasern, vi tar 350:- för detta.
    </font>
    Ja det är en scph-1002. Vad ska jag göra då?? Ska jag ha den på sneden hela tiden eller dår ni tag på mer "atlas" eller vad du kallade det. Tack för alla snabba svar. Bra service det

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är antagligen vettigast att pensionera den och köpa en ny fräsch playstation/playstation2 än att lägga ner til och pengar på den. Försök t.ex. få tag på en begagnad 7002, 7502 eller 9002.

Liknande diskussioner

1. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 23:47
  2. Problem med neo 2.2
    By Ronnotter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-01-29, 06:37
  3. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  4. Hitachi 505E problem
    By Cefalalgi in forum Produktsupport - DVD-spelare