snes stattion är bra men lite långsam. det finns en sega mega drive emu till ps2 också som är betydligt bättre. den heter pgen.
ska du använda snes station utan modchip så måste du använd ett swap trick + boot skiva. finns en hel del swap trick att välja på men d vanligaste är nog ända cog/knife swappen. den går till såhär:
"eftersom jag har dvd regionx ska jag beskriva med den. ar2 är dock bättre.
1.tabort främre delen på cd släden. (kan limmas tillbaka utan synlig skillnad senare)
boota med dvd region x (eller ar2)
när regionerna kommer up,123456789 (regionx) så utför du swappen. använd ingen kniv! jag rekomenderar ett gammal telefon kort kredit kort, liknande.
sedan tar du en "pinne" och trycker på det vita kugghjulet. (ta en lampa och lys under cd luckan så kommer du att hitta den) tryck på kugghjulet med pinnen så att det snurrar motsols. använd inget hårt eller vasst förmål för detta. jag använder en plast grej från en gammal bläck penna.
tryck på start. (backupper låter mer så var inte orolig för det)
verkar det svårt? tro mig det är det inte. på ps2ownz .com finns det flera olika swap guider. välj cog/knife swappen men swappa med ett telefon kort som jag nämnde." citerat från ett tidigare inlägg ijag gjort.
boot skiver du kan använda:
dvd regionx: kan bara boot cdr kopior.
ar2: ska kunna boot psx backuper ps2 cdr och med lite trixande även dvdr. har inte testat d men d ska tydligen fungera.
sedan har vi de nya swap magic skivorna som bootar dvdr och cdr utan krångel (behöver fortfarnade swap trick) och ska tydligen också vara billigare. vet dock inte någon svensk firma som säljer dessa skivor.
Förlåt om det blev grötigt.-..
<small>[ 23 October 2002, 18:42: Meddelandet redigerat av: Lynx ]</small>
"I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."
Bookmarks