Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Wiikey-installation

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0

Wiikey-installation

Hej!

Kan inte vänta på att få min wiikey och under tiden tänkte jag passa på och fråga om man måste eller bör tejpa fast chippet? Är det okej att chippet nuddar kretskortet? Känns som att man inte borde behöva tejpa eller lägga något emellan, men vill vara på den säkra sidan

Här är en fin liten bild på chippet installerat:
    http://www.neoasic.com/images/all-wiikey-logo.jpg
    (snyggt lött, tvekar på att det kommer se lika snitsigt ut när jag gör det )

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Nej man ska inte lägga någonting under chippet.
    Last edited by weeh; 2007-03-01 at 08:38.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Tack för att du bekräftar Now I play the waiting game...

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Men jag tror inte heller att det skadar heller Jag sitter och väntar på mitt cyclowiz ska droppa ner i brevlådan. Tiden går sakta när man väntar på att få spela lite gratis spel

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Min WiiKey kom igår men jag väntar ändå - på fler recensioner och helst även någon slags uppdatering från Nintendo så att man säkert vet att det plötsligt inte kommer någonting som förstör konsolen bara p.g.a chippet (konsolen ska ju dock aldrig ens känna utav chippet som jag förstår det eftersom det bara är en "moddning" av DVD-läsaren - samma grej som med Xbox 360).

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Har du ett chip och en wii så är det klart att det ska i. Inget att vänta på.

Registrerade
    Dec 2006
    Respekt
    0
    Det går ingen nöd på mig - har Zelda att spela på Wii (30 timmar in i spelet), Metal Gear Solid: Portable Ops m.m på min nyflashade PSP (ett 4GB-minneskort anlände i fredags) samt att jag köpt en ny, omoddad Xbox för mitt Steel Battalion ^^

Så jag kan vänta Man ska inte spela sönder sina konsoler.

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Fick min Wiikey idag! Första gången jag löder på riktigt (satt och övade på min gamla router medan jag väntade på att chippet skulle komma). Jag installerade med kablar och det funkade

Bara hunnit testa en back-up än så länge, Excite Truck PAL, funkade perfa. Ska testa lite mer framåt kvällen, installerade för mindre än en halvtimme sen och är ännu inte över euforin av det funkar

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Installerade mitt igår. Har spelat zelda i 9 totalt timmar nu. =)
    Funkar kanon med wiikey!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    har suttit o svurit en stund idag..försökt installera mitt wiikey.. försökte först att löda dit det direkt på kortet men insåg att måtten inte stämde alls speciellt bra. det kändes himla konstigt men försökte ändå pilla ett tag... när jag gav upp detta så försökte jag med kablar istället.. tror ni inte att ena lödpunkten släpper då från wiikey't? vet inte riktigt vad jag ska ta mig till nu. känner mig lite ledsen och klumpig. men den kan inte ha suttit speciellt bra den där punkten.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    tilläggas ska väl kanske att ifall jag inte hade kladdat först med easy soldering-metoden så hade det nog inte varit några större bekymmer...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Jag råkade förstöra punkt4 för några dagar sedan. Du kan ju försöka rädda situationen och följa spåret från lödpunkten och löda på dvdstyrchippet men det är typ 3 gånger svårare än att löda på lödpunkten. Min lösning var att skicka min wii till den affären som jag köpt chippet ifrån så dom får fixa min mess och installera det.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    surt bara när man försöker vara lite ekonomisk och händig och försöker fixa det själv.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av lennoff Visa Inlägg
    surt bara när man försöker vara lite ekonomisk och händig och försöker fixa det själv.
    Det försökte jag också vara, men jag tror det är viktigt att man inte förstör mer än man redan gjort genom att försöka fixa det. Ifall man sabbar för mycket så kanske det inte går att fixa i slutändan, inte ens för nån som har skills.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    sant.. har hursomhelst fått dit kablar på alla lödpunkter nu och wii't funkar som det ska när jag skruvar ihop det. så något mer kladdande på själva wii't är det inte tal om. får se vad jag tar mig till nu bara.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Du får väll höra med psxcare vad dom ska ha betalt för att fixa det åt dig? Jämför det priset med vad andra firmor tar för samma jobb och kör på det som är mest lockande.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    eller beställa ett nytt chip och inte erkänna sig besegrad förrens man har lyckats? haha. vi får se hur det går. har tagit mig en öl nu för att lugna ner mig lite. jag som hade laddat upp med en massa spel och en ny kabel så att allt skulle funka fint på nya teven och allt...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    hmm, då missupfatta jag dig, trode du hade haft sönder en lödpunkt på wii moderkortet?

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    18

wiikey

Samma problem här ,,, jag har lödit ca 30 xbox samt ps2 or,, men inte fasiken har ngn lödpunkt lossnat så här lätt.

Ja ja ,,skickade iväg mitt chip samt wii till psxcare orkar inte krångla ngt,, men inte skall lödpunkterna(3,4)lossna så lätt,, körde med 300 grader med lödpennan jag arbetar dagligen med på jobbet.

Men jag rekommenderar ALLA som vill köra med wiikey låta grabbarna på psxcare ordna burkarna åt er.
    De har för övrigt en Jävla bra service.

//Zezam

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    intressant att någon som kan löda får samma problem. då är de där lödpunkterna alltså inte så jättebra. det ökar ju självförtroendet en liten smula om inte annat.)

nej sån tur är så var det lödpunkterna på wiikey't och inte på wii't som gav sig. glad över att mitt wii fungerar som det ska trots mina ingrepp iaf.

Liknande diskussioner

1. wiinja installation
    By PiGGELiN in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 00:40
  2. WiiKey Vs. Cyclowiz (med D2B stöd)??
    By crsan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 18:21
  3. Wiikey (lite bättre)
    By Dark2 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 17:48
  4. Installation av 3.03 oe-a
    By Dennis_81 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 22:08
  5. Problem med installation av Xenium Gold, solderless.
    By cobraeyes in forum Xenium Support
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 23:22

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner