Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Problem med dashboard?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    39
    Respekt
    18

    Problem med dashboard?

    Vet inte om det är dashboarden eller om det är något annat som det är fel på. Jag har stora problem iaf.

    När jag startar min Xbox 1, så har jag förut kommit till en meny, med Games, apps, emus osv. Nu när jag startar den, så får jag upp en ruta som är mestadels grön, med fyra olika alternativ som ligger som en halvmåne på höger sida på skärmen. Tror att det är klocka, Xbox live, settings och music. Lite osäker på om dom fyra stämmer. Till problemet, jag kan inte ta mig därifrån på något vis. Går det att fixa detta problem?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    det är orginaldashboarden du kommer till. antingen har chippet lossat på något vis. eller så har du lyckats ta bort evox.
    testa att starta med superdisc. funkar inte det får du nog öppna xboxen och kolla om allt är där det skall.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    39
    Respekt
    18
    Det var lillgrabben som satt där när det hände. Så det är väl möjligt att han har fipplat på nån inställning. Vart hittar man Superdisc, och tar man bort precis allt då? Vill ju gärna ha alla spel kvar osv..

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    superdisc får du söka efter, finns att hitta på bla piratebay.
    men om du inte har tummen mitt i handen så kolla att chippet sitter som det skall.
    om du sedan gör en ominstallation av evox (med superdisc) så se till att göra backup av alla gamesaves som finna på E://TDATA och E://UDATA. detta gör du via ftp.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    39
    Respekt
    18
    Måste nog tyvärr säga att jag har tummen mitt i handen när det gäller såna här saker. Får se vad jag kan hitta på för nånting. Får väl försöka få tag på snubben som chippade den för x antal år sen annars..

    Har jag fattat det rätt, att om man kör superdisc, så rensar man allt? Inga andra alternativ?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    testa först att bara starta xboxen med superdisc. den gör inget dumt förrän du väljer några alternativ. - tog bort text här. ibland skall man tänka före man skriver -
    och då kan du ftp:a mellan dator och xbox och se hur det ligger till med grejjorna på xboxen.
    du har lite olika alternativ på superdiscen bla FORMAT C E F. och då lär allt försvinna. sen har du ett alternativ som heter Install Evox (Small drive) och Install Evox (Large drive). Vilken du väljer där beror på hur stor hårddisk du har. Du verkar ha en stor då tar du det senare.

    ber om ursäkt om jag rör till det lite. är nyvaken.

    lycka till!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    39
    Respekt
    18
    Tack för hjälpen. Ska testa det du skrev. Återkommer väl med ett antal svordomar antar jag =)

Liknande diskussioner

  1. Problem med laser/släden
    By papidan in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 22:44
  2. problem med flashing!!!!
    By Bowie1975 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 00:17
  3. Problem med magic switch!
    By Denniboy in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 18:14
  4. problem med Burnout4 och VGA kabel
    By dzl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 10:52
  5. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •